Citat:
Ursprungligen postat av
ToZon
Om man nu flyttat en hel bod är kanske lite långsökt men tanken är ändå inte fel. Jag tror att genom förhör etc. med ägaren, förman mm så kan något saknats i ladan eller utanför ladan mitt emot cafe't. Något objekt som man kan nyttjat för att flytta offret från ladan bort till Martorp. Emballage, lådor, skåp, pall med pallkragar som exempel. När man då stöter på objektet eller delar av detsamma så faller polletten ner för en insatt länsman. Spekulation givetvis men en sak är säker, fyndet/mötet MPS gjorde/hade hade uppenbarligen en stark koppling till ärendet och de som strax senare greps och man går "all in" i Martorp och finner offret.
MGM behöver inte använt egen bil om det samtidigt fanns tillgång till andra fordon genom deras arbete. Fordon som används dagligen inom området och inte väcker någon uppmärksamhet.
I något media så beskrivs fruns allmäntillstånd ungefär såhär,
hon har svårt att ta in att hennes make har utfört mordet,
ja att ta in sådant är sannolikt väldigt svårt för anhöriga men det jag fastnar för är detta med "ta in", alltså att förstå. Det ger tycker jag en signal om att hon kan inte ge alibi för sin make, kanske inte till någon av bröderna. För kunde hon det så borde hon skrika ut, det är omöjligt min make för han var med mig vid tidpunkten och vi gjorde det och det... typ.
Ja, det kan förklara vissa uttalande som jag tidigare tyckt varit luddiga:
1.Fynd görs av MP, "något missing people hittat som inte är kopplat till LH men ändå är intressant"
2.Polisen får en grov beskrivning av det fyndet MPS gör o drar slutsatser utifrån det.
3.direkt kopplar till dom misstänkta men inte direkt till Lisa utan efteråt
De hittar någon som går att transportera en kropp i, som tidigare stått i ladan mittemot cafet.
Det kan förklara de 3 uttalandena, eller?