Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Ja det råder väl snarast konsensus om det i den här tråden såvitt jag förstår.
Åklagarens uttalande om bevisning är anmärkningsvärt tycker jag.
Citat;
"Teknisk bevisning är inte enkel. Hypotetiskt vore det inte omöjligt för en eller flera, som agerat för att sätta dit min klient för mordet att skaffa spår från honom och plantera dessa."
Jag tycker att det tyder på att det faktiskt finns komprometterande spår från den häktade som han inte kan förklara. Snacket om plantering känns som att försvaret griper efter det sista halmstrået, jag väntar spänt på att försvararen även börjar tala i termer av blodsprutor och annat häftigt.
För de som inte förstår det där med blodspruta så hänvisar jag till tråden om Bangsuan i Boden, sök på blodspruta.
Försvarsadvokatens uttalande menar du nog...inte åklagarens gärna...
Jo, ge det några timmar efter att FUP:en är släppt så kommer det säkert i tråden att nämnas
från både ett och annat håll att här har det minsann
planterats somligt...
Stackars balten är helt enkelt utsatt för en riktigt illasinnad komplott. Och detta grundar
sig ju förstås i erfarenheter från andra trådar om mordfall.
Blir nog något överraskad om dylikt uteblir helt.
Jag tror lite för min del att tiden
innan tv med alla sina kriminalserier, biofilmer med
utbud av riktigt snåriga konspirationsthrillers, internet, tvspel och vad det än mer kan vara, så
var folk mer benägna att ta saker för vad de verkligen syntes vara och det var inte
den fiktionaliseringen av verkligheten som numera lätt kan iakttas. Man stod närmast fri
från den sortens påverkan som ledde in i tankebanor av den typen.
Allt ska vara så komplicerat. Ingenting får vara enkelt. Ty så är det ju allt för sällan i
den sköna fiktionens värld. Och det återspeglar sig i hur tolkningar kan göras alltså av skeenden
ute i verkligheten, företrädesvis gällande fall där människor fått sätta livet till på grund
av andras ondska.
Bara att titta på Palmemordet för att belysa det förhållandet. Får inte vara en enkel lösning.
Den måste helt enkelt stå i paritet med offrets betydelse. Vilket den sannolikt inte alls gjorde.
Nu inväntas alltså om inte blodsprutor så nåt annat riktigt smaskigt för att förklara bort
ett och annat som den misstänkte flickmördaren i Blomberg har mot sig...