2015-07-26, 22:54
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinaslut
Frågan var ju vad som initialt gjorde att en husrannsakan ansågs nödvändig. Du har inte svarat på det.
Hur menar du att jag ska veta det?

Det är förövrigt en överåklagare som lagt ned ärendet också...
Citera
2015-07-26, 22:55
Medlem
tinasluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optiroc
För att det, som flera försökt förklara för dig, måste finnas ett skäl för husrannsakan.
Har skälet försvunnit, genom att frågan fått svar på annat sätt, eller beviset låg på annan plats eller vad som helst, så försvinner skälet att genomsöka skåpet?

Nu hör det till saken att skåpet aldrig genomsöktes därför att utredningen lagts ned. Eventuella bevis eller material relevant för fallet kom således aldrig i dagen.
Citera
2015-07-26, 22:56
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Nu hör det till saken att skåpet aldrig genomsöktes därför att utredningen lagts ned. Eventuella bevis eller material relevant för fallet kom således aldrig i dagen.
Vilka bevis eller relevant material är det du syftar på hela tiden?
Citera
Medlem
Citat:
Nej. Ändå beslöt en överåklagare att en husrannsakan skulle genomföras.

Jag väntar fortfarande på svar vad för hemskheter som skulle finnas i skåpet...

Vilka inser att det gått tre år..Troligen hade den stackars gamla hunden dött idag ändå, vart vi kommer?
Citera
Medlem
tinasluts avatar
Citat:
Hur menar du att jag ska veta det?

Det är förövrigt en överåklagare som lagt ned ärendet också...

Hur menar du att jag ska kunna veta vad som skulle kunna finnas i skåpet? Då behövdes ju knappt ngn utredning...
Citera
2015-07-26, 22:57
Medlem
Citat:

Då är vi tillbaka, vilka bevis eller material relevant för utredningen skulle kunna finnas I ett klädskåp?
Citera
2015-07-26, 22:57
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Hur menar du att jag ska kunna veta vad som skulle kunna finnas i skåpet? Då behövdes ju knappt ngn utredning...
Du måste ju anta att det du söker finns i skåpet. Och då måste du främst veta vad du söker. Eller hur?
Vet du inte det finns inget skäl för husrannsakan .
Citera
2015-07-26, 22:58
Medlem
tinasluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baath
Då är vi tillbaka, vilka bevis eller material relevant för utredningen skulle kunna finnas I ett klädskåp?

Hur menar du att jag ska kunna veta det?
Citera
2015-07-26, 22:59
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Hur menar du att jag ska kunna veta det?
Det är ju du som hävdar att det fanns något där!
Citera
2015-07-26, 22:59
Medlem
tinasluts avatar
Citat:
Du måste ju anta att det du söker finns i skåpet. Och då måste du främst veta vad du söker. Eller hur?
Vet du inte det finns inget skäl för husrannsakan .

Ergo: MÅ hade inget underlag för de åtgärder han beslutade om initialt. Det är ju vad du faktiskt säger.
Citera
2015-07-26, 23:01
Medlem
Citat:
Då har väl åklagaren sedan insett att det svaret han sökte inte fanns i skåpet och beslutet togs tillbaka.

Jag har inte alla dokument här, men det handlade om en kulbana och eventuellt ett PM från någon chef. Det som framgår av journalutdraget är att det saknas DV bild vilket gör det svårt att precisera kulans passage. Av vad jag kommer ihåg så sköt de på husrannsakan av någon anledning och med tiden så blev förundersökningen nedlagd av chefsåklagaren på grund av den så kallade kulbanan.
Citera
2015-07-26, 23:02
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Ergo: MÅ hade inget underlag för de åtgärder han beslutade om initialt. Det är ju vad du faktiskt säger.
Nej, initialt fanns kanske de skälen, men försvann senare.Det är som sagt inget ovanligt när en utredning ät nystartad och man försöker få ihop bilden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in