2015-07-26, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Precis!! Förutom att man inte vet skicket på den och därmed med vanlig bil och som utsocknes, inte skulle köra in där, så är det också som du säger nu, den ger en privat känsla genom att ha den där grässträngen i mitten.
....
Vi diskuterar väl snarare psykologi än tekniskt vägskick. En väg, om än så enkel, leder alltid någonstans eller förbinder två platser av någon betydelse. Sannolikheten är rätt stor att man landar på en gårdsplan i slutet av vägen, ett sommarställe troligen !
2015-07-26, 21:22
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Okey ser inte ut som en väg man kör med en nyare bil i alla fall. Fast Lena kanske har en gammal bil eller en högre bil suv eller liknande...

Inga problem att köra med en ny fin vanlig bil på den vägen. Det är ingen traktorväg i bemärkelsen att enbart traktorer kan köra där, eller uppkört spår av traktor. Det är en anlagd väg, vångaväg/markväg som är hårdgjord.

Hur som helst, polisen lär ha kört på vägen, antagligen därför att det gick.
2015-07-26, 21:22
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummer1337
Jag finner det helt omöjligt att man satt span på bröderna efter försvinnandet som vissa påstår.

Har man en försvunnen 17-årig flicka med eventuella misstänka/vittnen så konfronterar man dessa omedelbart i förhör/husrannsakan.
Polisen riskerar ju inte att flickan brags om livet om hon hålls kidnappad för att man bedriver span, iallafall inte i min bok.
Det har framkommit att bröderna har blivit både förhörda och topsade innan de greps. Om deras bostad har genomsökts innan de greps har jag inte sett någon uppgift om dock. Att de hade span på sig är rykten som cirkulerar och tydligen så gav det ingenting förrän på fredagen. I början av det här fallet så var jag jäkligt kritisk till polisens insats men jag lutar nog åt att de inte hade kunnat gjort mer än de gjorde ändå. BO var förmodligen död redan när MGM körde och köpte pizza i Källby. Varför det tog fem dagar att hitta kroppen vet vi ju inte än och det verkar skumt att det skulle ta så lång tid men man får se vad som kommer fram senare helt enkelt.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2015-07-26 kl. 21:28.
2015-07-26, 21:23
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau

Anta att det finns stamgäster, som besöker caféet regelbundet, säg 4-6ggr i månaden eller mer om det är gott väder.
Anta sedan att dessa gäster lika regelbundet ser denna norra gavel låst och bommad vid besöken.
Om detta sedan är att betrakta som slarv/lathet eller försiktighetsåtgärd, eftersom att personalen
inte har en naturligt bra uppsikt över den där gaveln kan man ju också baka in - oavsett vad något regelverk säger/föreskriver.
Jag menar - Det är ju inte så troligt att en brandskyddskontrollant flyger förbi varje dag...
Men om det blir invaderat av gäster, eller ett större enstaka sällskap, så öppnas det säkert upp.

Anta sedan att detta är en uppgift som mottages sådär lite anonymt..

Allt som oftast, och nästan regelbundet, så står den där norra gaveln låst, vilket den sannolikt gjort den där Söndagen.

Jag ifrågasätter inte dina uppgifter du fått via PM men om den dörren skulle vara reglad så måste det finnas en annan nödutgång annars bryter caféet mot lagen. Grundregeln är två av varandra oberoende utrymningsvägar för lokaler upp till 150 personer.
2015-07-26, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pungont
Enligt PM ska AJ haft skumraskaffärer med Hells Angels. Hells Angels klippte ett finger på honom och det ska vara känt i byn. Hittade detta fotot. Saknas vänster pekfinger? Sanningshalten i detta får som vanligt var och en bedöma själv.

Huset Hovsgärde(?) vid Martorp hyr AJ ut till skumma typer med grovt kriminella i sin umgängeskrets. Samma avsändare som ovan.

http://www.skovdeslakteri.com/narproducerat.php?sida=bonder Bild längst ner.

JÄTTEINTRESSANT!

Vad gillar 17-åriga tjejer över allt annat? MC-gäng och kriminella typer. Hon hade lätt följt med en sådan utan att tveka, och mordet och placeringen av kroppsdelarna var en markering till AJ som givetvis har skyndat sig till både Stockholm och Dalarna för att reglera eventuell skuld. Känns som den mest troliga teorin hittills!
2015-07-26, 21:26
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det har framkommit att bröderna har blivit både förhörda och topsade innan de greps. Om deras bostad har gensomsökts innan de greps har jag inte sett någon uppgift om dock. Att de hade span på sig är rykten som cirkulerar och tydligen så gav det ingenting förrän på fredagen. I början av det här fallet så var jag jäkligt kritisk till polisens insats men jag lutar nog åt att de inte hade kunnat gjort mer än de gjorde ändå. BO var förmodligen död redan när MGM körde och köpte pizza i Källby. Varför det tog fem dagar att hitta kroppen vet vi ju inte än och det verkar skumt att det skulle ta så lång tid men man får se vad som kommer fram senare helt enkelt.

En inte alltför vild gissning är att polisen inte letade på Martorp med kriminalsökhund. Förmodligen därför att det inte fanns någon anledning att göra det. Inte heller lär det ha funnits skäl att göra en husrannsakan på Martorp.
2015-07-26, 21:28
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Inga problem att köra med en ny fin vanlig bil på den vägen. Det är ingen traktorväg i bemärkelsen att enbart traktorer kan köra där, eller uppkört spår av traktor. Det är en anlagd väg, vångaväg/markväg som är hårdgjord.

Hur som helst, polisen lär ha kört på vägen, antagligen därför att det gick.

Javisst, - Ingen förbudsskylt, ingen varningsskylt inte ens en privatvägsskylt -det är ju för fan bara att gasa på och köra. Börjar det gå tungt lägger man i en lägre växel.
Detta måste vara dagens ickefråga nr 1.
2015-07-26, 21:30
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
En inte alltför vild gissning är att polisen inte letade på Martorp med kriminalsökhund. Förmodligen därför att det inte fanns någon anledning att göra det. Inte heller lär det ha funnits skäl att göra en husrannsakan på Martorp.
En annan mindre vild gissning är att eftersom sökområdet utökades på torsdagen söktes inte på Martorp förrän på fredagen.
2015-07-26, 21:30
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Okey ser inte ut som en väg man kör med en nyare bil i alla fall. Fast Lena kanske har en gammal bil eller en högre bil suv eller liknande...

Ett skäl för Lena att använda den vägen skulle kunna vara för att slippa möten. Den ordinarie vägen förbi ”slottet” är nästan lika smal men givetvis mer trafikerad.
2015-07-26, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sammandraget
JÄTTEINTRESSANT!

Vad gillar 17-åriga tjejer över allt annat? MC-gäng och kriminella typer. Hon hade lätt följt med en sådan utan att tveka, och mordet och placeringen av kroppsdelarna var en markering till AJ som givetvis har skyndat sig till både Stockholm och Dalarna för att reglera eventuell skuld. Känns som den mest troliga teorin hittills!

I sådana fall borde de ju tagit någon anhörig till honom och inte
en random...
2015-07-26, 21:32
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Ett skäl för Lena att använda den vägen skulle kunna vara för att slippa möten. Den ordinarie vägen förbi ”slottet” är nästan lika smal men givetvis mer trafikerad.

Jag tror att Lenas uttalande övertolkas. Hon körde inte på grusvägen, hon färdades förbi området där fynden gjordes men på den större asfalterade vägen, jag tror att det är vad hon menar.
2015-07-26, 21:35
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ja jag tror nog också att svaret kan vara så enkelt. Men frågan man ställer sig då är ju varför snuten inte gör husrannsakan i de fåtal fastigheter som finns i området? Tänk om BO har levt i flera dagar efter försvinnandet? Då jäklar har snuten lite att förklara vill jag nog påstå. Flyga helikopter och rida runt på hästar är ju inget som räddar någon som sitter bunden inne i en byggnad eller hur. Bara ett spel för galleriet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in