Citat:
Ursprungligen postat av
djembelelle
Kanske börjar bli dags för en egen tråd om cafeets inredning och arkitektur....,
Se det lite som ett
coffee break - rynka lätt på näsan och se att det rinner ut ett svar på några frågetecken som funnits..
Citat:
Ursprungligen postat av
katw
Där ser man. Frågan är om järnbalksslån alltid sitter på eller om den reglas varje dag i samband med stängning. Brandmyndigheten borde, som skrivits tidigare, inte godkänt att dörren alltid är låst och reglad då det måste finnas nödutgångar.
Vad säger Rebecka i den här intervjun? Jag får inte klippet att fungera:
http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4053744-tv-kommer-halla-mer-utkik-nu-
En spekulation jag har är att Lisa kan ha gått ut genom den norra entrén i samband med stängning (OM de låste där först, och OM den överhuvudtaget stängdes/låstes). Det kan ha varit anledning till att hon sagt: "Ni behöver inte min hjälp mer så jag går".
Då hade hon heller inte lika långt att gå till sin moped.
Anta att det finns stamgäster, som besöker caféet regelbundet, säg 4-6ggr i månaden eller mer om det är gott väder.
Anta sedan att dessa gäster lika regelbundet ser denna norra gavel låst och bommad vid besöken.
Om detta sedan är att betrakta som slarv/lathet eller försiktighetsåtgärd, eftersom att personalen
inte har en naturligt bra uppsikt över den där gaveln kan man ju också baka in - oavsett vad något
regelverk säger/föreskriver.
Jag menar - Det är ju inte så troligt att en brandskyddskontrollant flyger förbi varje dag...
Men om det blir invaderat av gäster, eller ett större enstaka sällskap, så öppnas det säkert upp.
Anta sedan att detta är en uppgift som mottages sådär lite anonymt..
Allt som oftast, och nästan regelbundet, så står den där norra gaveln låst, vilket den sannolikt gjort den där Söndagen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Sculley
Norra entrén är väl ingången till Blombergs festvåning på plan två?
Lite som du säger här.. För det är väl inte fest varje dag?