Citat:
Ursprungligen postat av
Scarlett1
MegaTant|54134433]Jasså ja. Varför kommenterar du då detta.
Den speciella tystheten där i Blomberg har en viss betydelse. Vem som helst kan dyka upp var som helst utan att man hör eller bemärker det.
Ja jag förstår det, och jag menade inte att vara otrevlig, jag menade bara att det tex är precis samma sak på den ort i Norrland där jag är uppväxt- alltså att det är fullt förståeligt att inget hörs- och jag menade att just den saken inte tillför något i fallet, fast det kanske är mer otippat för "storstads"-människor att d just är så. Menade inget illa

Nej, jag tog inte illa upp, bara undrade din reaktion. Här skrivs lite dittan och dattan, så därför.
Min mening var bara att klargöra att olika ställen hörs ljuden på olika sätt. Jag kan tänka mig att tystnaden i Norrland är annorlunda en den jag beskrev i Lundaslätten. När man ropar i Norrland så ropet bär långt, kanske till nästa byn. Tom kan hända att ekot svarar på. I Lundaslätten dör ropet så den bär ingenstans precis. Därför trodde ja att besökaren i Blomberg kanske kunde ha upplevt likadant. Den totala tystnaden där ropet dör totalt.
Så tänkte jag vidare att LH kanske ropade hjälp men ingen kanske kunde höra det för ropet dog och hördes inte.