2015-07-26, 03:40
Medlem
Om SD kommer att bli största parti så kommer media att veta det redan runt året innan och ha hur mycket tid som helst på sig att i möten diskutera hur de ska göra. Det kommer inte att bli någon chock på valnatten för allt är redan bestämt långt innan i grunden. Medierna(inkl regering) lär antingen bestämma sig för samma strategi som förra valet ( om allt pekar på att SD med ev stödparti/partier ej kommer upp i 50+%) att försöka vinna 4 år till genom att "skrika ut" SD-blocket mot resten och på så sätt vinna valet och försöka ta in extrema mängder röstboskap tills nästa valdrabbning, eller kapitulera och acceptera att detta är ett vansinne och verka för att det största partiet i Sverige ska få bestämma sin statsminister. Finns inget mittemellan tror jag det är aningen eller som kommer gälla.
Citera
2015-07-26, 04:42
Medlem
Vad som kommer hända är en helt kollaps av detta jävla PK skiten. Det lär bli en mer ärligt och saklig debatt om invandring.

Dom här jävla mp journalister kan dra åt helvete. Jag tål dom fan inte. Jag sitter och skriker ut BULLSHIT när jag hör idioterna gorma och mala sig i ord på tv osv. Dom där jävlarna alltså jag hatar dom något så förbannat!

Mp måste jävlat bort. FYFAN krossa dom jävlarna är så jävla less på dom. FFFFFFFFFU/#"k är heltokig nu.
Senast redigerad av vindihavet 2015-07-26 kl. 04:45.
Citera
2015-07-26, 09:56
Medlem
Jag tror att det finns risk att media och rödgröna utmålar SD som 30-talets nazister som är på frammarsch och hotar hela samhället. Löfven har ju redan benämt SD som nyfascistiskt, så det är inte så otroligt scenario. Att nu är det farligt på riktigt liksom.

Annars vore de bästa om Annie Löf och Kinberg-Batra avgår och nya ledare för borgarna förhandlar med SD.

Vi får väl se hur långt galenskapen går
Citera
2015-07-26, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Man kommer dra till med reportage om hur det kunde gått fel. Sedan kommen Löfvén och säger att han gjort en uppgörelse med M och resten om en grundlagssändring om att ett parti som får majoritet måste få det i minst dubbla val innan de kan ta makten. Så är det ordnat för fyra år till.

Inte riktigt så här, men du är nära.

Personligen tror jag att man håller god min på valnatten, med undantag för den där snygga brunetten som var med i Let's dance för något år sedan. Men sedan kommer det sättas igång med monumental argumentation att det ska bildas en samlingsregering, så att SD kan fortsätta hållas i karantän.

rabies

Citera
2015-07-26, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pattmannen
Jag tror att det finns risk att media och rödgröna utmålar SD som 30-talets nazister som är på frammarsch och hotar hela samhället. Löfven har ju redan benämt SD som nyfascistiskt, så det är inte så otroligt scenario. Att nu är det farligt på riktigt liksom.

Trenden är snarare att de mjuknar upp om SD. Först var de nazister, sen rasister, sen främlingsfientliga, och sen invandringskritiska tror jag en del börjat med nu.
Citera
2015-07-26, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone

jag blir blir nästan blank i hjärnan själv.

de kommer att inleda förhandlingar med SD

Varför skulle de förhandla med SD när de kan göra upp om maktfördelningen med varandra! I ett läge där Jimmie Åkesson står med ena foten i Rosenbad kommer det anses vara fullt legitimt att behandla honom som om han var en forntida dammsugarförsäljare, genom att man drar igen dörren medlen smäll.

foten som kom i kläm

Citera
2015-07-26, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Forestman
På valnatten konstateras att SD är Sveriges största parti!
...
Kommer alla svt, tv 4, dn, svd m fl. journalister att sluta? Politiker i 7-klövern, vad gör dom?
Verkar inte finnas många som har tänkt tanken att det är tack vare media som SD kommit så långt dom har. Och att SD borde tacka media på sina bara knän för att man burit fram SD som man gjort.

Om mediafolket varit knäpptysta om SD, hur hade då allmänheten ens fått reda på att dom funnits?
Än mindre kommit på tanken att rösta på något helt okänt parti som kallar sig Sverigedemokraterna.

Skulle möjligen SD ha haft lite mer framgång (är om media varit knäpptysta) om media istället har massor med inlägg där man berättar om SD och hur dom vill att invandringen ska minska och att pengar ska sparas på minskad invandring.

Och hur mycket har SD nämnts i media. Det är extremt mycket. Tom så att andra partier blir arga över att media bara exponerar SD's frågor.

----------------------------------------------------------
Nu kan någon invända att ja men dom beskriver SD negativt. Då kan man begrunda följande två fall:

Alt A) Tystnad

Alt B) "De hemska Sverigedemokraterna vill minska invandringen och spara 150 mdr som de säger ska användas på svenskarnas välfärd i stället".

I Alt A vet inte väljaren om att SD finns. I Alt B vet väljaren om det och vad SD's huvudfråga är.
För vilket alternativ får SD flest väljare. A eller B?
Citera
2015-07-26, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delernen
Trenden är snarare att de mjuknar upp om SD. Först var de nazister, sen rasister, sen främlingsfientliga, och sen invandringskritiska tror jag en del börjat med nu.

Så sent som i början av December förra året gick både Sveriges statsminister och Sveriges finansminister ut och etiketterade SD som nyfascistiskt. Att SD ses som ett jävla avskum har också framgått av de signaler som kommit från M för någon månad sedan.

Hur det här kommer att utvecklas fram till 2018 är svårt att sia om. Mycket hänger faktiskt på SD:s kommunikation med väljarkåren.

upp till bevis

Citera
2015-07-26, 11:11
Medlem
senapslamms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pattmannen

Annars vore de bästa om Annie Löf och Kinberg-Batra avgår och nya ledare för borgarna förhandlar med SD.

Vi får väl se hur långt galenskapen går

I så fall blir det samlingsregering , S+M, för att "rädda nationen från nazisterna". Tror ni mig inte?
Då skall ni veta att mäktiga Dagens industri redan propagerar för en samlingsregering utan Mp.
Citera
2015-07-26, 11:22
Medlem
Handgranater och skjutningar dagligen ger SD en tiondel här en tiondel där. Det är där vi är nu. Polisens oförmåga att lösa ett enda av alla dessa våldsbrott (skulle kunna vara en tråd i sig) ger SD vind i segel, en vind som tornar upp till storm vid horisonten. 7-klövern och MSM har vid det här laget fått detta klart för sig och det pratas säkert redan om en samlingsregering för att kunna hantera denna "unika krissituation". En terroristattack med dödsoffer i Sverige och SD med ens skulle bli största parti och skulle så förbli för överskådlig framtid.
Citera
2015-07-26, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av senapslamm
I så fall blir det samlingsregering , S+M, för att "rädda nationen från nazisterna". Tror ni mig inte? Då skall ni veta att mäktiga Dagens industri redan propagerar för en samlingsregering utan Mp.

Känns som om de har svängt en aning. Många tidigare artiklar har jag tolkat som något lite positivt inställda till någon typ av försiktigt samarbete med SD.

Intressant. Tack för tipset.

bokmärke di

Citera
2015-07-26, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Svenska "STASI arkiven" kan äntligen publiceras. Det är vad som gör de så desperata och panikslagna.
Nej. De förstördes vid årsskiftet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in