Citat:
Ursprungligen postat av
Nordfeldt
Ja
tack för input, kan omöjligen stämma dock
Citat:
Ursprungligen postat av
Nordfeldt
Vad är det som framstår som fakta?Att ett fåtal människor genom tiderna inte varit bekväma i sin könsroll eller de attribut som tillhör könet? Det kan sannolikt ha att göra med en obalans i kroppen med testosteron och/eller östrogen som kan påverka den mentala självbilden, men det är inte belagd fakta för att ett tredje kön skulle existera.
Det är ju inget "fåtal" om de hade egna samhällsklasser. Fakta är att det som könstillhörighet existerar eftersom så pass många genom historien har skrivit om det, och många i dag identifierar sig på det sättet. Det finns och verkar alltid ha funnits, och det är inte några få, ovanliga människor på vissa platser.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nordfeldt
Tror de allra flesta ogillar när personer ska propagera för anti-intellektuella och känslobaserade utspel för sin egna personliga övertygelse.
Och vem är det som gör det här? I frågan du försöker svara på är det ju just känslobaserade utspel jag ifrågasätter.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nordfeldt
Är all pseudovetenskap och övriga teorier sanningsbelagd fakta? Allt är inte svart och vitt, det är ungefär som att påstå att någon är emot kvinnor för att dom inte vill kalla sig feminist men är för jämställdhet.
Det är ju det svartvita tankesättet jag ifrågasätter. Folk skriver saker som "i skolan fick jag lära mig att det finns två kön, så ingen får hävda annat!". Det är klart att vad som helst kan vara sant eller falskt. Bra att vi håller med varann här.
Citat:
Ursprungligen postat av
Yoshi.crew
Enligt mig finns det bara 2 kön. Vad jag har märkt är det bara de som varken vill vara kille eller tjej som påstår sig vara "hen" men egentligen är man något utav det.
Vadå "egentligen"? Vad menar du?
Citat:
Ursprungligen postat av
Spinnflugan
Varför tror DU på det "tredjekönet"?
PGA alla historiska och nutida källor, och personlig upplevelse. Jag kommer inte förneka andra könsidentiteter då jag heller inte förnekar andra sexualiteter.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrChow
Folk får gärna identifiera sig som katt, zebra eller gråsten för min del men faktum är att det finns två fysiska kön. Sen har alla olika anleten och psyken men oavsett om du har skäggväxt eller inte som kvinna kan du väl kissa med andra kvinnor utan att känna dig kränkt?
Jag identifierar mig inte nödvändigtvis med merparten av män jag möter på toaletten men det har aldrig varit något problem att utföra behoven i samma utrymme. Vissa är sminkade, vissa bär cowboy-jacka, vissa ser ut som nåldynor eller målardukar i ansiktet.
Måste man känna sig som
ett med de man urinerar med har man helt klart andra problem att ta tag i..

Tankeexperiment:
Tänk dig att du hade blivit adopterad i en kultur där du bara får kalla dig kvinna eller könlös. När du säger till folk att du känner dig som ett tredje kön, som en man, så undrar folk vad det är för fel på dig. Antingen är du ju kvinna eller könlös. Skulle du känna dig bekväm i att andra människor förnekade din manlighet?
Citat:
Ursprungligen postat av
borriz
Vad är en "judefeminist" för något?
skämt