2015-07-26, 17:53
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Edit ang caféets insida. PM inkommet från pålitlig källa.

(eftersom jag seglat fel..)

Det är café-del hela byggnaden.
Passage på mitten med två toaletter två kontor samt kök och disk. Efter det öppnar hela ladan upp sig med ca 100 matplatser med udda bord och stolar samt väggfasta bänkar.

Norra entrén används inte sedan i vintras, är bommad med järnbalksslå utvändigt.
Västra entrén längst åt söder är den de öppnar och stänger genom.

I entré-utbygget på norra delen - den som inte används för tillfället, finns vinkällare i golvet som man ser ner till genom glasskiva som man går över.

--------------------

Så, då borde saken vara utredd i sin helhet.

Där ser man. Frågan är om järnbalksslån alltid sitter på eller om den reglas varje dag i samband med stängning. Brandmyndigheten borde, som skrivits tidigare, inte godkänt att dörren alltid är låst och reglad då det måste finnas nödutgångar.

Vad säger Rebecka i den här intervjun? Jag får inte klippet att fungera:

http://nlt.se/nyheter/lidkoping/1.4053744-tv-kommer-halla-mer-utkik-nu-

En spekulation jag har är att Lisa kan ha gått ut genom den norra entrén i samband med stängning (OM de låste där först, och OM den överhuvudtaget stängdes/låstes). Det kan ha varit anledning till att hon sagt: "Ni behöver inte min hjälp mer så jag går".

Då hade hon heller inte lika långt att gå till sin moped.
2015-07-26, 17:56
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Misstänkt för skumraskaffärer i flermiljonklassen angående EU-bidrag läste jag nånstans i tråden. Stämmer detta?

Då han drev sin fd frus gård i konkurs? Uppgift från samma skribent.

...och renoverade sen för miljoner och höll på att få nån firma att kursa i samma veva om kommentaren på fb stämmer.

Nej, adlig lär man inte bli om man så köper 7 slott.

Skumraskaffärer är givetvis inte det samma som kapabel till mord - det tror inte jag heller.
Men vad får dig att tror att han inte är medveten om nåt i denna händelse?

Ja, det går rykten om skumraskaffärer gällande import/export, mig veterligen är han inte dömd för något ekonomisk brott.

Kommentaren på fb stämmer nog kanska bra.

Han är säkert medveten om händelser vi inte känner till, men behöver inte betyda inblandning i saken.
2015-07-26, 17:59
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Det är vad jag trott och tror, men det har skrivits så många ggr att det är norra entrén som gäller. Man måste väl stänga södra entrén helt från utsidan? Känns inte logiskt att stänga södra entrén först och norra sist.

Ja, jag vet att det blivit gissats i tråden med att norra entrén gäller.. Men jag avfärdar det.

Dels pga vad jag själv uppfattat vid mitt besök där, och dels vad jag får i PM-uppgifter.
Ja, man stänger södra entrén utifrån, först glasade innerdörrar med assa-nyckellås, sedan balkbom över dom yttre trädörrarna.
2015-07-26, 18:03
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Nä hur fan jobbar ni då?

Vad jag förstått så är det väl inte många som bor i just Blomberg?

Men det klart nog är det lättare att topsa några enkla Litauer visst är det så...

Då får du skilja på egendomen Blomberg och Blombergs samhälle.
2015-07-26, 18:04
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sculley
Ja, det går rykten om skumraskaffärer gällande import/export, mig veterligen är han inte dömd för något ekonomisk brott.
Kommentaren på fb stämmer nog kanska bra.
Han är säkert medveten om händelser vi inte känner till, men behöver inte betyda inblandning i saken.

Ok, tack. Men vad föranleder att du absolut inte tror på inblandning? Mordisk tror inte ja heller.
Vad gör honom mer trovärdig i denna händelse - när han annars inte är det?

Edit: DruvjuiceBrottet blev preskiberat stod det. Var för gammalt?
Senast redigerad av develi 2015-07-26 kl. 18:08.
2015-07-26, 18:06
Medlem
Citat:
Vad hade Litauerna för bilar till sitt förfogande?

Pratades om en skåpbil typ van ett tag eller?

Tror inte att en sådan hade varit ultimata fordonet på en sådan liten
traktorväg.

Skulle varit intressant om någon i området vet vilka som brukar den lilla skogsvägen.

Envisas fortfarande med att tro det är en person som sysslar med jakt som är skyldig...

Citat:
Då får du skilja på egendomen Blomberg och Blombergs samhälle.

Har förr kallat Blomberg för by och då blivit tillrättavisad att det inte är en by utan en gård. Vad stämmer och hur många invånare?
2015-07-26, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
23 sekunder in i denna film används norra dörren så inte heller uppgiften att "Norra entrén används inte sedan i vintras" är korrekt.
Den kan inte vara låst med tvärslån när det finns folk därinne som ska kunna ta sig ut om det börjar brinna. På baksidan finns en liten nödutgång med trappa från andra våningen men det är inte troligt att det finns kundutrymmen däruppe.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/kollegan-var-den-som-senast-sag-flickan

Jag tycker det ser ut som kundutrymme på andra våning när jag ser bilder av norra delen inifrån.
2015-07-26, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
35 åringens advokat Inger Rönnbäck har sagt att hennes klient är oförstående inför misstankarna om att han utfört mordet på Lisa Holm.
35 åringen förnekar helt och hållet brott och kan inte alls förstå hur han hamnat i det här.

Jag anser att hans advokat känner bättre till vad han sagt och inte sagt, än några lösa rykten som det finns ingen källa till.

Precis. Immomodamus är i färd med att skapa en trådsanning.
2015-07-26, 18:16
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Jag tycker det ser ut som kundutrymme på andra våning när jag ser bilder av norra delen inifrån.

Kan vara så. Jag säger inte emot dig men länka gärna lite bilder isf.
2015-07-26, 18:18
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ok, tack. Men vad föranleder att du absolut inte tror på inblandning? Mordisk tror inte ja heller.
Vad gör honom mer trovärdig i denna händelse - när han annars inte är det?

Edit: DruvjuiceBrottet blev preskiberat stod det. Var för gammalt?

Jag kan inte se vad han skulle vinna på att dölja något i denna händelse.
Han må vara en fifflande affärsman men inte dum i huvudet.
2015-07-26, 18:20
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Har förr kallat Blomberg för by och då blivit tillrättavisad att det inte är en by utan en gård. Vad stämmer och hur många invånare?

Blombergs Säteri är gården, längre ner på vägen där Lisas prylar hittades ligger Blombergs samhälle med bofasta, fritidsbebyggelse och båthamn
2015-07-26, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
Precis. Immomodamus är i färd med att skapa en trådsanning.

Citat:
Jag kan inte se vad han skulle vinna på att dölja något i denna händelse.
Han må vara en fifflande affärsman men inte dum i huvudet.

Eller vad har han att förlora om han skulle vetat vem gm och angett den?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in