2015-07-26, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Vi behöver inte diskutera detta in absurdum nu. Det motsäger inte det jag skrev.

Vad som är sannolikt eller inte är en definitionsfråga. 18:10-tiden den 7 juni är inte bekräftad.

Om det är öde på båda parkeringarna måste de två som Gusselby såg ha ett annat färdsätt, eller hur? Den här två kan också ha ett ärende precis som MS hade den 7 juni. Det jag vill ha sagt är att jag tror att båda parkeringarna används av de som har bil i personalen.

Reagerade lite över om det var personalen som inte ens tittade när en bil kommer in på området.

Jag menar efter en sådan hemsk sak som hänt så bör man ju bli lite paranoid och glo både en o två gånger...
2015-07-26, 15:28
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
#Gusselby var inte uppmärksam på södra parkeringen. Om västra utgången används vid stängning, vilket var fallet när #Gusselby var där, och Lisa gick åt höger och de andra två tjejerna gick åt vänster kan det ha stått en bil oupptäckt på norra parkeringen, precis som #Gusselby stod osedd där. Det är vad jag vill ha sagt.
Vad dumt att jag inte var med riktigt när jag kom söderifrån och synd att jag bara såg dem precis gå från dörren men inte hann se dem låsa. Stod en liten stund på norra parkeringen (Stod lite till vänster om mitt på den parkeringen och baksidan av caféet syntes ungefär till hälften av det jag vet finns där bakom från bilder i tråden. Gick inte dit.) Måste erkänna att jag nog trodde de två var sist ut men så måste inte ha varit fallet även om jag håller det för troligt då inget hände efter det men jag stod nog där tyvärr högst 5 minuter, tiden går långsamt när man gör ingenting. För att ytterligare krångla till det så kanske inte klockan i bilen går exakt, det kan skilja någon minut.
Kan även tillägga att detta var i tisdags. Det var helt oplanerat så jag var inte direkt genomtänkt i det jag gjorde. Kanske får åka dit en gång till då, semestern är inte slut förrän på tisdag kväll 28/7.
Jag tror ju att flickorna från när jag var där hade fordon stående på södra parkeringen och körde därifrån även om ingenting hördes. De gick helt klart ditåt. Skulle de ha väntat på skjuts verkar det onödigt att gå dit istället för att vänta utanför caféet. Kommer inte bilar så det stör precis. Det kom ett par stycken från bägge håll under tiden jag stod där så jag inte glömmer att nämna det. Och visst kan de ha åkt i någon av dem men som sagt, jag tror de hade eget färdmedel. =Bil.
2015-07-26, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Varfõr har han haft span på sig?

Det jag vet är att det fanns tips mot bröderna och att masterna undersökts tidigt. Ytterligare indikator jag "hört" lär funnits.

Exakt vad av detta som ledde till beslutet och i vilken ordning eller när vet jag inte.
2015-07-26, 15:31
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Grusvägen där fynden upptäcktes är det med en smal väg med mötesplatser?
Hade bil och körde inte in där, det är absolut ingen naturlig bilväg. Nej, det är ganska säkert inga små mötesplatser där. Kanske går att se på någon satellitkarta? Tänk dig annars en smal väg med grässträng i mitten och som går mellan åkrar.
2015-07-26, 15:36
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inmodumanus
MGM förnekar mord och den bevisning som lagts fram. Han anser sig oskyldig.
Han har dock inte förnekat inblandning (eller hur?) men exakt vad kommer fram vid åtal.

Källa finns men inget jag avslöjar i tråden.

NB:s blånekande i alla uttalanden från inblandade utredare osv, har jag tolkat som att han nekat att öht haft med Lisas försvinnande och död att göra.
Men jag litar på dig, i det du säger om din källa
2015-07-26, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Hade bil och körde inte in där, det är absolut ingen naturlig bilväg. Nej, det är ganska säkert inga små mötesplatser där. Kanske går att se på någon satellitkarta? Tänk dig annars en smal väg med grässträng i mitten och som går mellan åkrar.

Okey Tack är det en sådan liten väg då vet jag vad du menar. Då används den nog väldigt sällan...
2015-07-26, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby

https://www.google.se/maps/@58.541996,13.328685,3a,75y,90h,70.46t/data=!3m6!1e1!3m4!1szNd_E5Luy_Am-AddtbPk0Q!2e0!7i13312!8i6656

grusvägen
2015-07-26, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scarlett1
MegaTant|54134152]Jag var på Lundaslätten i Skåne i midsommarveckan och upplevde samma fenomenet. Det öppna landskapet verkar döda all ljud så det blir helt tyst. Magiskt. Här i Stockholmstrakten har vi aldrig tyst. Vinden susar åtminstone och vid havet det låter så mycket att man knapt kan höra vad andra bredvid en säger

Tack megatant men detta tillför inget i denna tråden- det är likadant i Norrland på vissa ställen

Jasså ja. Varför kommenterar du då detta.

Den speciella tystheten där i Blomberg har en viss betydelse. Vem som helst kan dyka upp var som helst utan att man hör eller bemärker det.
2015-07-26, 15:39
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
MGM förnekar mord och den bevisning som lagts fram. Han anser sig oskyldig.
Han har dock inte förnekat inblandning (eller hur?) men exakt vad kommer fram vid åtal.
Förra veckan så sa MGMs advokat att han förnekar brott. Alltså inte bara mord utan alla brott. Och hur konstigt det än låter så får advokater inte ljuga så det måste alltså vara sant det hon säger. Nu blir det ju lite en tolkningsfråga om MGM initialt har erkänt något brott men senare tagit tillbaka det. Sen advokaten sa detta så har det gått en vecka till och förmodligen har det hållts iaf ett nytt förhör med MGM under den veckan så det här kan ju förstås ha ändrats sen dess. Svar kommer på tisdag.
Senast redigerad av Sgt.Bland 2015-07-26 kl. 15:41.
2015-07-26, 15:40
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whatthehell
Mellan dom två byggnaderna, ungefär där stupröret går alltså, så jag att det va en liten trappa in till en smal passage. Såg flera av de anställda som gick in och ut där hela tiden. Vad finns där? Kan den norra (vänstra) byggnaden användas till bageri etc?

Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Jag förstår beskrivningen men trappan, det är ju ett fönster innan trappan "delas" och trappan ser inte så hög så den når upp till fönster på café-delen? Hur många våningar är det? Och vart är den lilla trappan inne i byggnaden?

Citat:
Ursprungligen postat av MegaTant
Kan den andra delen då vara den som restauranegn har legat i. Har hört talas om en restaurang i varje fall. Och vad finns där inne nuförtiden?

Ja, den där trappan ( ett fåtal trappsteg-etage) på insidan leder in i vad jag gissar är ett extrautrymme/cafédel, nu när jag tänker efter.. Ett begränsat utrymme - inbyggt i den andra byggnaden möjligtvis. Det är också eventuellt här som tillträdet till våning 2 sker (?)

Telefonen i örat och fika-brickan i andra handen, så min uppmärksamhet var lite på haltande, dom korta stunderna jag var inne i den delen av caféet.
Jag höll mig mest på utsidan, men beträffande insidan är en del av caféet dolt, då det finns en slags mellanvägg inom halva cafédelen. Så vad som sker bakom väggen mot öst-sidan är okänt.

Cafébyggnaden har två våningar.
Den andra byggnaden (norra) uppfattar jag vara kök/bageri, förutom då delen av caféet som "inkräktar" lite på norra byggnaden.
Inte mycket till svar kanske, så hoppas någon som är bättre bevandrad på insidan kan redogöra.
2015-07-26, 15:41
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
NB:s blånekande i alla uttalanden från inblandade utredare osv, har jag tolkat som att han nekat att öht haft med Lisas försvinnande och död att göra.
Men jag litar på dig, i det du säger om din källa

Enligt försvararen nekar NB till att ha med brottet att göra. Jag tolkar det som att NB nekar till att vara inblandad i något som har med brottet att göra, även sådant som inte direkt har med mord att göra.
2015-07-26, 15:42
Medlem
Citat:
Omhäktning av MGM

Den misstänkte som är häktad erkände initialt inblandning i händelsen men förnekar mord och för detta påtagliga skäl kommer han vara fortsatt häktad tills rättegång. Av samma orsak släppte man lillebror och frugan. Sedan dess har MGM fortsatt förneka och försökt bortförklara bevisning.

Bevisningen är nu såpass väsentlig mot MGM att åklagare har bestämt sig för att väcka åtal med det som finns i dagsläget men man avvaktar alla analyssvar. Då krävs väl inga långa förhandlingar?

Helt rätt av lillebror att överklaga häktningen förresten.

35 åringens advokat Inger Rönnbäck har sagt att hennes klient är oförstående inför misstankarna om att han utfört mordet på Lisa Holm.
35 åringen förnekar helt och hållet brott och kan inte alls förstå hur han hamnat i det här.

Jag anser att hans advokat känner bättre till vad han sagt och inte sagt, än några lösa rykten som det finns ingen källa till.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in