Citat:
Ursprungligen postat av
whatthehell
Mellan dom två byggnaderna, ungefär där stupröret går alltså, så jag att det va en liten trappa in till en smal passage. Såg flera av de anställda som gick in och ut där hela tiden. Vad finns där? Kan den norra (vänstra) byggnaden användas till bageri etc?
Citat:
Ursprungligen postat av
helsan
Jag förstår beskrivningen men trappan, det är ju ett fönster innan trappan "delas" och trappan ser inte så hög så den når upp till fönster på café-delen? Hur många våningar är det? Och vart är den lilla trappan inne i byggnaden?
Citat:
Ursprungligen postat av
MegaTant
Kan den andra delen då vara den som restauranegn har legat i. Har hört talas om en restaurang i varje fall. Och vad finns där inne nuförtiden?
Ja, den där trappan ( ett fåtal trappsteg-etage) på insidan leder in i vad jag gissar är ett extrautrymme/cafédel, nu när jag tänker efter.. Ett begränsat utrymme - inbyggt i den andra byggnaden möjligtvis. Det är också eventuellt här som tillträdet till våning 2 sker (?)
Telefonen i örat och fika-brickan i andra handen, så min uppmärksamhet var lite på haltande, dom korta stunderna jag var
inne i den delen av caféet.
Jag höll mig mest på utsidan, men beträffande insidan är en del av caféet dolt, då det finns en slags mellanvägg inom halva cafédelen. Så vad som sker bakom väggen mot öst-sidan är okänt.
Cafébyggnaden har två våningar.
Den andra byggnaden (norra) uppfattar jag vara kök/bageri, förutom då delen av caféet som "inkräktar" lite på norra byggnaden.
Inte mycket till svar kanske, så hoppas någon som är bättre bevandrad på insidan kan redogöra.