2015-07-26, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nej, exakt.

Södra entrén på västsidan (mot landsvägen), dvs caféets huvudentré (hörnet) - är den som används vid öppning/stängning.

Den har också en järnbalk med hänglås.
2015-07-26, 17:21
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Personerna blev inplockade innan Lisas kropp hittades.
Alldeles korrekt. Så var det ju.
Borde jag ju inte ha glömt bort. Slarvigt värre.
Händelserna följde i alla fall påtagligt tätt inpå varandra,
2015-07-26, 17:22
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
"bommad med järnbalksslå utvändigt"...då går väl inte personalen ut där?

Knappast och vad säger brandmyndigheten om en låst tvärslå över den dörren?
2015-07-26, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Misstänkt för skumraskaffärer i flermiljonklassen angående EU-bidrag läste jag nånstans i tråden. Stämmer detta?

Då han drev sin fd frus gård i konkurs? Uppgift från samma skribent.

...och renoverade sen för miljoner och höll på att få nån firma att kursa i samma veva om kommentaren på fb stämmer.

Nej, adlig lär man inte bli om man så köper 7 slott.

Skumraskaffärer är givetvis inte det samma som kapabel till mord - det tror inte jag heller.
Men vad får dig att tror att han inte är medveten om nåt i denna händelse?

En person som hade haft hållhakar på honom skulle kunna göra vad fan som helst utan att han skulle våga yppa någonting.

Om det nu finns hållhakar vill säga.

Frågan är i sådana fall vem?
2015-07-26, 17:23
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Att de gick från dörren på långsidan och hörde till caféet är jag rätt säker på. Den ena var nog Rebecka. Det var två yngre kvinnor, 20-25 årstiden, högst 30 enl min uppskattning. Definitivt yngre personer i alla fall. Varför tror du inte att det var cafépersonalen?

Inte så länge tyvärr. Kanske 5 minuter bara. Körde åt fel håll sedan tyvärr (norrut) men vände tillbaka ganska så meddetsamma och passerade igen och försökte se nedfarten till säteriet igen. Tomt på södra parkeringen då i alla fall. Passerade ännu en gång senare men kommer inte ihåg när nu, körde som sagt runt lite. Västerplana bl a och ner mot Martorp men även Medelplana körde jag igenom. Körde lite generat om en traktor tror söder om caféet på en av mina svängar och hamnade efter en liten stund i bakvattnet på den igen vid Västerplana någonstans. Fråga mig inte när, var eller hur och varför.

Du, de kanske tänkte. Men jag reagerade också på det. De gick och pratade och kan väl inte se och tänka på allt. Bra om de lever på som vanligt.
Satt det en järnbalk med hänglås på utsidan av dörren på norra gaveln?
2015-07-26, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nej, exakt.

Södra entrén på västsidan (mot landsvägen), dvs caféets huvudentré (hörnet) - är den som används vid öppning/stängning.

Det är vad jag trott och tror, men det har skrivits så många ggr att det är norra entrén som gäller. Man måste väl stänga södra entrén helt från utsidan? Känns inte logiskt att stänga södra entrén först och norra sist.
Senast redigerad av helsan 2015-07-26 kl. 17:28.
2015-07-26, 17:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inmodumanus
Nu vet vi inte exakt när masterna töms (inte jag heller) uppgiften går att tolka på flera sätt.
Masttömningen blev något som fick (ytterligare) relevans för den sk. magskänslan?

Span har de iaf. haft på sig. Då lär brödernas mobiler vara något man vaskade fram prioriterat ur tömningen skyndsamt. För en van IT-forensiker är det en snabb sortering av databaser. Vet man vad man skall leta efter så går det riktigt fort.

Letar man efter nål i höstack tar ett sådant jobb betydligt längre tid.
Relevant mastinlägg

Det finns ett gediget jobb bakom misstankarna av bröderna, den sk. "magkänslan" var förstås uppbyggd av flera indikatorer och inget som kom som en blixt på fältet för patrullen som ingrep, tips var en.
Trolläng: det finns naturligtvis en bredare undersökning som gjort att man haft koll på MGM.

Sen att udda alternativteoretiker ger sig på godsägare AJ eller andra på sociala nätverk som råkar finnas i denna idyll har lika mycket förakt från mig som de förklaringar vi kommer höra från NB framöver.

Angående ditt sk "relevanta" mastinlägg undrar jag:
Vart är listan som binder bröderna till tid och plats vid cafét där brottet inledningsvis sker?
En mobiltömning tar några timmar bara - varför greps de inte förrän MP ringer på fredag kväll?
2015-07-26, 17:30
Medlem
Vad hade Litauerna för bilar till sitt förfogande?

Pratades om en skåpbil typ van ett tag eller?

Tror inte att en sådan hade varit ultimata fordonet på en sådan liten
traktorväg.

Skulle varit intressant om någon i området vet vilka som brukar den lilla skogsvägen.

Envisas fortfarande med att tro det är en person som sysslar med jakt som är skyldig...
2015-07-26, 17:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Vad hade Litauerna för bilar till sitt förfogande?
Pratades om en skåpbil typ van ett tag eller?
Tror inte att en sådan hade varit ultimata fordonet på en sådan liten
traktorväg.
Skulle varit intressant om någon i området vet vilka som brukar den lilla skogsvägen.
Envisas fortfarande med att tro det är en person som sysslar med jakt som är skyldig...

Undrar hur urvalet skedde?

150619: "Många män i byn Blomberg ska även ha DNA-testats, enligt samstämmiga uppgifter till Expressen"
http://www.expressen.se/gt/dna-har-tagits-pa-flera-man-i-lilla-blomberg/

150618 Åklagare L-G Wennerholm :
Skulle ni kunna DNA-testa andra boende i området?
— Så jobbar vi inte. Då skulle vi behöva testa hela världen."
http://www.skovdenyheter.se/article/vantar-pa-tekniska-bevis/
2015-07-26, 17:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Undrar hur urvalet skedde?

150619: "Många män i byn Blomberg ska även ha DNA-testats, enligt samstämmiga uppgifter till Expressen"
http://www.expressen.se/gt/dna-har-tagits-pa-flera-man-i-lilla-blomberg/

150618 Åklagare L-G Wennerholm :
Skulle ni kunna DNA-testa andra boende i området?
— Så jobbar vi inte. Då skulle vi behöva testa hela världen."
http://www.skovdenyheter.se/article/vantar-pa-tekniska-bevis/

Nä hur fan jobbar ni då?

Vad jag förstått så är det väl inte många som bor i just Blomberg?

Men det klart nog är det lättare att topsa några enkla Litauer visst är det så...
2015-07-26, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Knappast och vad säger brandmyndigheten om en låst tvärslå över den dörren?

Det där kan jag inte mycket om...men brandtrappa?
2015-07-26, 17:50
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Det där kan jag inte mycket om...men brandtrappa?

23 sekunder in i denna film används norra dörren så inte heller uppgiften att "Norra entrén används inte sedan i vintras" är korrekt.
Den kan inte vara låst med tvärslån när det finns folk därinne som ska kunna ta sig ut om det börjar brinna. På baksidan finns en liten nödutgång med trappa från andra våningen men det är inte troligt att det finns kundutrymmen däruppe.

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/vast/kollegan-var-den-som-senast-sag-flickan
Senast redigerad av Ydrik 2015-07-26 kl. 17:52.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in