2015-07-26, 10:12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Jag förstår inte hur du kunnat finna det mönstret någon annan stans än i din föreställningsvärld. Naturligvis skriver man sällan om mönster som inte verkar suspekta. Du bara raljerar och är varken nyfiken ellet välvillig. Kanske inte ens skeptisk - vad vet jag?

Det jag försöker säga är att grannar som knackar och bankar och har sig finns överallt, det kan vara barn som leker, folk som bygger om, vuxenmys, städning, en "halt" köksstol eller en miljon andra saker. Alla känner till detta och det är fullt naturligt, men en liten liten klick människor tolkar det direkt som GS, medvetet fientliga handlingar riktade mot dem själva. Därför kan de inte heller flytta ifrån det då det med största säkerhet kommer finnas något att övertolka även i nästa bostad.
Citera
2015-07-26, 11:15
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det jag försöker säga är att grannar som knackar och bankar och har sig finns överallt, det kan vara barn som leker, folk som bygger om, vuxenmys, städning, en "halt" köksstol eller en miljon andra saker. Alla känner till detta och det är fullt naturligt, men en liten liten klick människor tolkar det direkt som GS, medvetet fientliga handlingar riktade mot dem själva. Därför kan de inte heller flytta ifrån det då det med största säkerhet kommer finnas något att övertolka även i nästa bostad.
Du bortser helt ifrån att man kan uppfatta skillnaden mellan naturligt oljud och oljud från någon som söker fånga uppmärksamhet. Din skeptikerideologi kanske gör dig dum...?
Citera
2015-07-26, 12:44
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du bortser helt ifrån att man kan uppfatta skillnaden mellan naturligt oljud och oljud från någon som söker fånga uppmärksamhet. Din skeptikerideologi kanske gör dig dum...?

Nej det bortser jag inte ifrån. Jag är fullt medveten om att man kan höra om någon t.ex. knackar morsesignaler på vattenrören. I de berättelse och redogörelser som förekommit i den här tråden finns dock ingenting som tyder på detta utan allt verkar, enligt mig, vara uttryck för övertolkning av fullt naturliga företeelser som skrapljud från stolar etc.
Eller som detta inlägg (som den här diskussionen delvis utgår ifrån):
Den senaste timmen nu har tre olika bilar kört in på en p-plats precis nedanför mitt fönster där de har stått och gasat och gasat så att det har ekat i hela kvarteret och pumpat ut jättehög dunkamusik samt att grannen har stampat som en galning i golvet ovanför mig. Tillfälligheter det också?
Det ekar musik i hela kvarteret - men självklart är det riktat direkt mot vår TI...
En granne går omkring "stampar" i sin lägenhet, säg den person som bor i en normal lägenhet som inte upplevt detta???
Överkänsligt och övertolkning säger jag tills någon lyckas visa på någon form av systematik i beteendet. Självklart skulle man bli förbannad om det lät för mycket och för länge - men då går "normala" människor och plingar på hos grannen för att fråga vad fan de sysslar med (eller ner på parkeringen).
Citera
2015-07-26, 13:20
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Nej det bortser jag inte ifrån. Jag är fullt medveten om att man kan höra om någon t.ex. knackar morsesignaler på vattenrören. I de berättelse och redogörelser som förekommit i den här tråden finns dock ingenting som tyder på detta utan allt verkar, enligt mig, vara uttryck för övertolkning av fullt naturliga företeelser som skrapljud från stolar etc.
Eller som detta inlägg (som den här diskussionen delvis utgår ifrån):
Den senaste timmen nu har tre olika bilar kört in på en p-plats precis nedanför mitt fönster där de har stått och gasat och gasat så att det har ekat i hela kvarteret och pumpat ut jättehög dunkamusik samt att grannen har stampat som en galning i golvet ovanför mig. Tillfälligheter det också?
Det ekar musik i hela kvarteret - men självklart är det riktat direkt mot vår TI...
En granne går omkring "stampar" i sin lägenhet, säg den person som bor i en normal lägenhet som inte upplevt detta???
Överkänsligt och övertolkning säger jag tills någon lyckas visa på någon form av systematik i beteendet. Självklart skulle man bli förbannad om det lät för mycket och för länge - men då går "normala" människor och plingar på hos grannen för att fråga vad fan de sysslar med (eller ner på parkeringen).
Du var inte där utan sitter och skriver med en skeptiker-autopilot inkopplad. Dina tolkningar är ingenting värda.
Citera
2015-07-26, 13:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Du var inte där utan sitter och skriver med en skeptiker-autopilot inkopplad. Dina tolkningar är ingenting värda.

Var du själv där?
Ska man inte få ifrågasätta någonting om man inte själv var närvarande vid den påstådda händelsen?

Ni som talar så mycket om att se mönster i hur folk stalkar, rör sig, knackar i väggar etc borde väl för helvete vara de första att förstå att det är lätt att se mönster i ert eget beteende också. Det är väldigt tydligt för mig att den absoluta majoriteten av alla TI's är fullständigt inbillade. Det finns ett tydligt mönster i att ni förutsätter att människors handlingar och händelser är riktade emot er själva.

Detta, bakomliggande sjukdomar etc, får vi dock egentligen inte diskutera i denna tråd så du kan anmäla mig så kanske du slipper mig ett tag framöver.. Hursomhelst så vore det nog ändå dags att ni själva också försöker hålla er till trådens ämne - nämligen om GS förekommer. Hittills har vi inte sett ett enda bevis för den saken. Det verkar snarare som om ni är tillbaks i tidigare trådars ryggdunkarklubb med obligatorisk hatkampanj mot alla som ifrågasätter era påståenden.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2015-07-26 kl. 13:33.
Citera
2015-07-27, 23:55
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
"detta är inte platsen för diskussion om "troendes" sjukdomar eller "debukers" eventuella kopplingar till NWO." ... detta handlar väl mer om eventuella inlägg som spekulerar om huruvida TI's lider av någon sjukdom eller inte osv? Att bevisen för att mobbing och GS också förekommer här på forumet tvättas bort i efterhand tycker jag känns tveksamt i sammanhanget, samtidigt som skeptiker hela tiden efterfrågar bevis.

Bevisen om verbala trakasserier haglar ju tätt i dessa trådar lite då och då, för den som är lite uppmärksam.

Men ok, ska inte försöka debattera mera i denna fråga nu. You "win". Är väl jag som tänker annorlunda än "alla er andra normala" som vanligt.

Fast nu handlar det inte om att "vinna" eller något annat liknande, jag tror bestämt att du ger dig in i diskussionen med fel sorts syn.

Vi är nog alla eniga om att GS kan ske men det finns inga starka bevis som är omöjliga eller bara svåra att motbevisa som stärker att det faktiskt sker.

Att be om bevis för att man har eller är utsatt för GS är väl inom ramarna för diskussionen "förekommer organiserad Gang Stalking" då påståenden kring GS måste kunna bevisas precis som alla andra konspirationsteorier eller diskussioner där man påstår att något är sant.

Däremot så har inte diskussioner som rör illuminati, radiovågors påverkan/funktion eller något annat liknande något som helst med diskussionen om GS vilket många som påstår sig vara TI använder sig av för att försöka och undvika att svara på frågor som denne inte klarar av att svara på eller rent av för att kunna försvara sin okunskap.
Citera
2015-07-28, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Fast nu handlar det inte om att "vinna" eller något annat liknande, jag tror bestämt att du ger dig in i diskussionen med fel sorts syn.

Vi är nog alla eniga om att GS kan ske men det finns inga starka bevis som är omöjliga eller bara svåra att motbevisa som stärker att det faktiskt sker.

Att be om bevis för att man har eller är utsatt för GS är väl inom ramarna för diskussionen "förekommer organiserad Gang Stalking" då påståenden kring GS måste kunna bevisas precis som alla andra konspirationsteorier eller diskussioner där man påstår att något är sant.

Däremot så har inte diskussioner som rör illuminati, radiovågors påverkan/funktion eller något annat liknande något som helst med diskussionen om GS vilket många som påstår sig vara TI använder sig av för att försöka och undvika att svara på frågor som denne inte klarar av att svara på eller rent av för att kunna försvara sin okunskap.

Det där som jag skrev om you "win" var lite skämtsamt menat bara, det var därför som jag satte ordet win inom situationstecken. Jag ser inte detta som någon tävling som ska vinnas heller. Hoppas snarare på att mer folk ska få upp ögonen för att GS-fenomenet förekommer och att TI's inte är sinnessjuka. Skönt att höra att du i alla fall är lite öppen för att GS kan ske.

Gangstalking är oerhört svårt att bevisa med vanligt förekommande metoder, och det är också utformat på det sättet. Det SKA vara svårt att bevisa. Tror att ni som söker efter bevis på det sättet kommer att förbli besvikna, tyvärr. Men man kan ju alltid hoppas på att detta faktum förändras någon gång i framtiden.

Personliga konkreta vittnesmål återgivna här räknas ju tydligen inte som bevis.

Jag kan ärligt säga att jag förstår er skepsis. Tror att jag har skrivit förut om att jag själv inte kunde tro på detta inledningsvis när det ändå började gå upp för mig att jag var utsatt för något som kallas gangstalking. I nuläget har jag inga som helst tvivel alls och behöver ju heller inga bevis.

Får jag avsluta med ett litet skämt? ... inte riktat till dig personligen ... bara lite allmänt riktat till de som har trakasserat mig och andra TI's i trådarna förut ... och absolut inte tänkt som någon mobbing mot de som verkligen lider av någon psykisk sjukdom heller (jag respekterar dem, ser inte ner på dem, och vet att de är unika fina individer och är lika värdefulla som alla andra)

Imorgon tänker jag knalla raka vägen in på psyk och be dem att skriva ut en stor dos med diverse olika mediciner, sedan ska jag bege mig till torget i närmsta större stad och öppet deklarera att jag nog är dum i huvudet, varpå jag ska sätta mig ner och skriva ett brev till de som utformade IQ-testet som jag gjorde som visade 132 - för stora fel måste ju finnas i det testet när det visar så totalt motsatt resultat jämfört med min sanna kokosnöts-natur
Senast redigerad av rosalotus 2015-07-28 kl. 00:35.
Citera
2015-07-28, 01:24
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rosalotus
Det där som jag skrev om you "win" var lite skämtsamt menat bara, det var därför som jag satte ordet win inom situationstecken. Jag ser inte detta som någon tävling som ska vinnas heller. Hoppas snarare på att mer folk ska få upp ögonen för att GS-fenomenet förekommer och att TI's inte är sinnessjuka. Skönt att höra att du i alla fall är lite öppen för att GS kan ske.

Gangstalking är oerhört svårt att bevisa med vanligt förekommande metoder, och det är också utformat på det sättet. Det SKA vara svårt att bevisa. Tror att ni som söker efter bevis på det sättet kommer att förbli besvikna, tyvärr. Men man kan ju alltid hoppas på att detta faktum förändras någon gång i framtiden.
Vad är det som är så svårt? Varför inte bara rigga upp filmkameror hemma med rörelsedetektor, ta med en mobiltelefon och filma stalkarna när ni är ute, spela in ljud från grannar, dokumentera allt man misstänker är gs? Med tanke på att ni påstår er uppleva dessa förföljelser och störningar dagligen så borde det gå rätt snabbt att få ihop tillfredsställande mängd material för att övertyga den mest skeptiska skeptiker i hela skeptikerland om att ni är stalkade. Efter ett enda dokumenterat inbrott så har ni dessutom fullt tillräckligt för ett polisärende, även om de bara flyttar runt möblerna så är det ett hemfridsbrott.
Edit: om det är pengar som saknas för att skaffa övervakningsutrustning (vilket man dock kan tycka ni borde lyckats spara ihop till efter alla dessa år) så borde väl GS-nätverket du skrev om tidigare kunna hjälpa till. Kan de fixa en lägenhet så borde de rimligen kunna skramla ihop till en kamera...

Citat:
Personliga konkreta vittnesmål återgivna här räknas ju tydligen inte som bevis.
Nej naturligtvis inte.
Citat:
Jag kan ärligt säga att jag förstår er skepsis. Tror att jag har skrivit förut om att jag själv inte kunde tro på detta inledningsvis när det ändå började gå upp för mig att jag var utsatt för något som kallas gangstalking. I nuläget har jag inga som helst tvivel alls och behöver ju heller inga bevis.

Får jag avsluta med ett litet skämt? ... inte riktat till dig personligen ... bara lite allmänt riktat till de som har trakasserat mig och andra TI's i trådarna förut ... och absolut inte tänkt som någon mobbing mot de som verkligen lider av någon psykisk sjukdom heller (jag respekterar dem, ser inte ner på dem, och vet att de är unika fina individer och är lika värdefulla som alla andra)

Imorgon tänker jag knalla raka vägen in på psyk och be dem att skriva ut en stor dos med diverse olika mediciner, sedan ska jag bege mig till torget i närmsta större stad och öppet deklarera att jag nog är dum i huvudet, varpå jag ska sätta mig ner och skriva ett brev till de som utformade IQ-testet som jag gjorde som visade 132 - för stora fel måste ju finnas i det testet när det visar så totalt motsatt resultat jämfört med min sanna kokosnöts-natur
Alla kan drabbas av psykisk sjukdom, oavsett IQ. Det är väl t.om. ett talesätt att genialitet gränsar till galenskap. Så jag tycker du är lite elak mot psyksjuka när du antyder att de skulle vara dumma i huvudet.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2015-07-28 kl. 01:49.
Citera
2015-07-28, 02:06
Medlem
Citat:
Vad är det som är så svårt? Varför inte bara rigga upp filmkameror hemma med rörelsedetektor, ta med en mobiltelefon och filma stalkarna när ni är ute, spela in ljud från grannar, dokumentera allt man misstänker är gs? Med tanke på att ni påstår er uppleva dessa förföljelser och störningar dagligen så borde det gå rätt snabbt att få ihop tillfredsställande mängd material för att övertyga den mest skeptiska skeptiker i hela skeptikerland om att ni är stalkade. Efter ett enda dokumenterat inbrott så har ni dessutom fullt tillräckligt för ett polisärende, även om de bara flyttar runt möblerna så är det ett hemfridsbrott.

Nej naturligtvis inte.

Alla kan drabbas av psykisk sjukdom, oavsett IQ. Det är väl t.om. ett talesätt att genialitet gränsar till galenskap. Så jag tycker du är lite elak mot psyksjuka när du antyder att de skulle vara dumma i huvudet.

Orkar inte bemöta alla dessa argument från dig ännu en gång. Har inga svar att ge dig som jag tror att du skulle nöja dig med. Det enda jag kan säga (upprepa): den som inte själv är en TI kan förmodligen inte helt förstå hur eller varför. Einstein sa väl en gång något liknande: "true knowledge comes from experience".

Tycker inte att jag har antytt att någon som är psykiskt sjuk skulle vara dum i huvudet (vilket jag heller inte alls anser), uppfattades det på det sättet, så var det inte alls meningen. Just den delen av skämtet som handlade om "dumhet" var tänkt till de som t ex har kallat oss TI's för "kokosnötter" eller annat liknande.

Nej, förlåt mig för allt detta, blir bara så trött ibland på den här världen och dess ondska och ibland orkar man inte gråta mer utan får försöka skämta om det istället, vilket ju egentligen inte är så bra, men det är väl någon slags skyddsmekanism det också antar jag.
Senast redigerad av rosalotus 2015-07-28 kl. 02:09.
Citera
2015-07-28, 10:12
Medlem
Harfagers avatar
Så det försvinner inlägg?

Istället för att kalla alla som varit utsatta för något specifikt TI så föreslår jag att man kallar sig BO som i brottsoffer , då det är brott som sker.

Metoderna som används har använts länge och bla Stasi förfinade dem.

Målet med dessa trakasserier är att man inte ska bli trodd under tiden som man blir uttröttad och sysselsatt.

Anledningarna ser ut att variera , jag skulle bli tystad och pressad på information utöver att det kunde kanske uppfattats som icke PK av mig att vara i delo med ett gäng, ett gäng som jag tror att deras ageranden redan var planerat av någon . Vilket jag har väldigt bra indicier redan nu på vad det gällde genom information jag hittat på nätet där stora summor även nämnts.

Från början så trodde jag att detta var något helt annat ( varför det startat), men har även hört några gånger bla det länken handlade om av folk på stan som närmat sig, men då jag även hörde ett par andra ord vid sådana tillfällen med folk som närmade sig så tog jag det som rappakalja, hålla en sysselsatt.

Jag har tagit det mycket lugnt då jag förstått att de kan velat provocera fram bråk och därefter anklaga mig för att vara den som orsakat bråket. Har flera gånger sätt att det varit flera i närheten av den som provocerar och som ingriper om det ser ut att hetta till.

Får se ,om jag inte får bra respons från juristerna nu då jag bifogat den länk jag hittat så kan jag berätta mycket om deras metoder , namn med mera men skulle vilja ha en utredande sida , inte där folk tar udden av ens berättelse genom att slänga diagnoser, diagnoser är deras skydd ( den gruppen som djävlats) mitt skydd har varit att föra dagbok, spela in och notera och ser att det finns ett stort behov av att föra ut detta till allmänheten då det förstör livet för de som utsätts för dessa metoder.

Svarar ej i fortsättningen på trams. Den som läser här måste förstå att det är psykiska trakasserier som är namnet på deras lek och att diagnos haglandet är överflödigt.

Den som varit utsatt vet ju att de små tingen( i mängder i början ) är till för att stressa , provocera och att det tagit energi så ni gör bäst i att sålla allt för subtila händelser ( titta utifrån och fråga er vad skulle du tänka om du inte varit med ?) och redogör för mera konkreta händelser som om någon ändrat hemma hos er , uttalanden etc. Ta bara det som ni kan säker beskriva som i mitt fall med "Vredet" eller de ord jag fått höra av folk som kommit enbart för att nämna dessa ord.
Citera
2015-07-28, 13:10
Medlem
bernad_laws avatar
Nu räcker det.

Moderatorsåtgärder diskuteras INTE i trådarna, detta leder GARANTERAT till varning.

När det gäller raderade inlägg så är det enligt mig önskvärt att komma med modmeddelanden om raderingar, men det är inte nödvändigt enligt reglerna. /Mod
Citera
2015-07-29, 08:39
Medlem
ieshos avatar
Förekommer organiserad gang stalking på Flashback? Det vore lätt att genomföra, medan stalkarnas problem ligger i att stalkingen i viss mån dokumenteras.

Är det någon som lagt märke till att vissa medlemmar blir systematiskt mobbade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in