Citat:
Ursprungligen postat av
ScottWalter
Patriarkat är som sagt ett välkänt och helt igenom accepterat begrepp inom alla vetenskapliga dicipliner som är i närheten av att syssla med dessa saker.
Att inbilla sig att så inte är fallet utan att detta är ett "hittepå" är så patetiskt som det går ann att bli.
Så mitt tips till dig är att du skaffar dig nån form av akademisk examen istället. Jag har redan en, eller två för att vara helt sanningsenlig.
Judekonspirationen var även den ett accepterat begrepp inom "alla vetenskapliga dicipliner som är i närheten av att syssla med dessa saker." Har du sett hur studielitteratur på 30-talet beskrev verkligheten?
Faktum är att jag aldrig mött begreppet under min tid i den akademiska världen, förutom hos förvirrade vänsteraktivister, men jag tog min examen på en riktig skola och inte på Södertörns.
Hur som helst. Frågan var ju hur du kunde påstå att den ena konspirationen är mer sann än den andra. Både din retorik och argumentation skulle ha passat in på slumpvis student i Berlin eller München på sent 30-tal.
Varför skulle samhällsstrukturer kunna bero på vilket kön man har, men absolut inte på vilken religion, kultur eller hudfärg man har?