2015-07-25, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Hur många gäster har café t på en söndag? Och hur många rörde sig i området ?

Oj, kan vara flera hundra en vanlig söndag.
2015-07-25, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Mit fetande.

Förvaring av vad ? av det som produceras på sprit-fabriken ?

Nej, sprit-grejerna är helt borta sedan något år. Står typ lastmaskin, lådor, grus och annat som hör till en lantgård.
2015-07-25, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jo, det är problemet. Myndigheten måste prestera. Det har gjorts misstag under press förut.

Jag känner en trygghet i deras (A Ohlsson) sätt att verbalt uttrycka sej. Det finns en säkerhet!!
2015-07-25, 23:49
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krycek66
Nej, sprit-grejerna är helt borta sedan något år. Står typ lastmaskin, lådor, grus och annat som hör till en lantgård.
Hur ofta är det verksamhet där? Folk som kör dit grejer, och hämtar?
2015-07-25, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Hur ofta är det verksamhet där? Folk som kör dit grejer, och hämtar?

Jag inser, medan jag hämtade länken, att jag nog missuppfattade vad du var ute efter... men jag postar ändå (igen) eftersom att det kan vara relevant ändå då det möjligtvis kan vittna om att det finns ett lager på Blomberg någonstans.

"Lasta sig lite vin".

https://m.facebook.com/profile.php?id=138910449570492
2015-07-26, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noname11
Men du är ju mer än sopslut!
Nu har sexdrift sällan något att göra med våldtäkt, då det är makten en våldtäksman njuter av och vad spelar det för roll hur mycket pengar man har , frivilla sexpartners är inget för någon som känner nöje i att förnedra
2015-07-26, 00:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Nu har sexdrift sällan något att göra med våldtäkt, då det är makten en våldtäksman njuter av och vad spelar det för roll hur mycket pengar man har , frivilla sexpartners är inget för någon som känner nöje i att förnedra

Har du någon information som styrker ditt påstående?

Saxat ur wikipedia citat;

Flera årtionden av forskning på beteendemönster, livsstil och personlighet hos dem som begår våldtäkt har visat att det är mycket stor psykisk variation på förövarna. Sedan 1950-talet har forskare trots detta försökt ställa upp topologier för att indela förövarna i kategorier, detta till exempel på grundval av graden av ilska, graden av maktbegär, graden av annan kriminalitet, hämndbegär mot kvinnor eller män i allmänhet, eller graden av sexuell motivation, vilket är de vanligaste motiven till våldtäkt. Massachusetts Treatment Center Rapist Typology (MTC) är en vanlig topologi men det finns flera konkurrerande. En auktoritet inom området topologi är Nicholas Groth.

Tills du har något som talar för att maktbegär är vanligare vid våldtäkt än sexuell motivation, ren och skär kåthet helt enkelt, så kan du väl ligga lite lågt?

Den häktade i det här fallet kan ha varit sexuellt attraherad av offret, inget konstigt alls.
2015-07-26, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gruvling3
Ryktet om en delad kropp verkar stämma. Kommer från polis i trakten. Fy fan!

Hur har du fått reda på det och när?
2015-07-26, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Det finns alltså både nötkreatur inne i ladorna och uti i hagarna, eller ?

Ja, stämmer bra
2015-07-26, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Har du någon information som styrker ditt påstående?

Saxat ur wikipedia citat;

Flera årtionden av forskning på beteendemönster, livsstil och personlighet hos dem som begår våldtäkt har visat att det är mycket stor psykisk variation på förövarna. Sedan 1950-talet har forskare trots detta försökt ställa upp topologier för att indela förövarna i kategorier, detta till exempel på grundval av graden av ilska, graden av maktbegär, graden av annan kriminalitet, hämndbegär mot kvinnor eller män i allmänhet, eller graden av sexuell motivation, vilket är de vanligaste motiven till våldtäkt. Massachusetts Treatment Center Rapist Typology (MTC) är en vanlig topologi men det finns flera konkurrerande. En auktoritet inom området topologi är Nicholas Groth.

Tills du har något som talar för att maktbegär är vanligare vid våldtäkt än sexuell motivation, ren och skär kåthet helt enkelt, så kan du väl ligga lite lågt?

Den häktade i det här fallet kan ha varit sexuellt attraherad av offret, inget konstigt alls.
Emotsäger ej vad du säger men är lite osäker på vad man kan läsa ut av det du postade. Listan var ju inte "rangordnad" så vilket motiv som är absolut vanligast av de motiv som är vanligast och hur vanligt det är jämfört med de andra alternativen som rabblade upp gick väl inte att utläsa av det du citerade? Och tror du att flera motiv än ett kan ha legat bakom om MGM är GM?
2015-07-26, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jo, det förstår jag. Speciellt om allt sker under normala omständigheter.

En annan skribent undrar om någon slags span belagts MGM under veckan, men med vad du anför är det kanske precis som jag tror - Inga indikationer före fredag, då MPS fångar upp, och polisen snabbt räknar ut?

Visst span pågick under veckan. Exakt hur, var och vem/ vilka/ vad är dock inofficiellt. Kan dock säga att den skarpe skulle kunna lägga ihop ett plus ett till två om man var i bygden vid tidpunkten.

Alltså bör det ev finnas fler som vet vad som pågick.
2015-07-26, 00:37
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Emotsäger ej vad du säger men är lite osäker på vad man kan läsa ut av det du postade. Listan var ju inte "rangordnad" så vilket motiv som är absolut vanligast av de motiv som är vanligast och hur vanligt det är jämfört med de andra alternativen som rabblade upp gick väl inte att utläsa av det du citerade? Och tror du att flera motiv än ett kan ha legat bakom om MGM är GM?

Poppsan påstår att sexdrift sällan har något med våldtäkt att göra utan att styrka det. Jag vet inte vad som är vanligast, dock spelar det ingen roll, även det ovanliga kan ha inträffat.

Vad gäller styckad eller inte, jag tror att kroppen hittades styckad. Syftet har med praktiska skäl att göra tror jag.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in