2015-07-25, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwart
Jag hörde att den yngre brodern hyrde ett torp el. liknande ganska nära Martorp, norr om tror jag.
Är det vad du vet oxå?

Eftersom det skrivits att det spärrades av på fler ställe än där de greps, kanske det andra stället var den yngre broderns bostad?

Vet ej.
2015-07-25, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lekatt
Vet du om bröderna kan föra samtal- göra sig förstådda på svenska eller är det engelska som gäller eller har de någon annan litauer som varit tolk åt dem.

Vet ej.
2015-07-25, 23:12
Bannlyst
Hur många gäster har café t på en söndag? Och hur många rörde sig i området ?
2015-07-25, 23:13
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krycek66
Ja lite.. Eftersom det är ett bageri så kommer oftast en bagare tidigare, säg 06. Oftast är det rätt dött vid 17:30 så det brukar stänga i princip 18 och då har dom försökt städa och fixa så mycket som möjligt för att snabbt komma iväg.
Vid ladan har jag sett bröderna jobba i flera veckor under våren/sommaren.
Sprit-fabriken finns numera i Götene och lokalen används som förvaring.

Mit fetande.

Förvaring av vad ? av det som produceras på sprit-fabriken ?
2015-07-25, 23:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Huset är helt nyrenoverat och legat ute till försäljning i våras.
Dom höll på att fixa saker på altanen, räcke och sånt.
Ingen bor i huset.

Okej, tack.

Varför hälsade du på dem när de satt på altanen, brukar ni hälsa på varandra, eller var det vanligt vi bor på landet, alla hälsar på alla, typ?

Vilken tid på dygnet satt de på altanen och drack kaffe när du hälsade på dem?

Gick du eller cyklade?
2015-07-25, 23:14
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Vet ej.

Jag hörde att den yngre inte bodde i den bostad de greps, det gjorde bara MGM och hans fru.
Kan du höra om det stämmer att den yngre bodde i närheten av Martorp?
2015-07-25, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Ja!I ett allt för litet skåp, har jag också hört utanför FB/K.Forum
Också hört detta utanför, typ klädskåp eller liknande. Och att kroppen inte var intakt.
2015-07-25, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Jaktkoja är min gissning...

Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Vad tror vi om tisdagens häktningsförhandling då?

Blir han fortsatt häktad så bör ju fler bevis framkommit.

Har det inte kommit fler bevis (då jag tar för givet att svar inkommit från analyserna) då tror jag att han släpps.
Han kan ju vara fortsatt misstänkt även fast han släpps.

Borde inte svaren på analyserna kommit vi det här laget?
Kan väl inte vara så att de väntar att svar ska inkomma på måndag?

Jag är tämligen säker på att åklagarmyndigheten har full koll!!
Den myndigheten har ju hela Sveriges ögon på sej och står under press.
De måste prestera ett underlag som tingsrätten tar.
Därom är jag komfortabel.
De har rätt person i häktet!
Det återstår en rättegång ( efter åtalet) som blir mycket intressant!
2015-07-25, 23:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimer
Jag är tämligen säker på att åklagarmyndigheten har full koll!!
Den myndigheten har ju hela Sveriges ögon på sej och står under press.
De måste prestera ett underlag som tingsrätten tar.

Därom är jag komfortabel.
De har rätt person i häktet!
Det återstår en rättegång ( efter åtalet) som blir mycket intressant!
Jo, det är problemet. Myndigheten måste prestera. Det har gjorts misstag under press förut.
2015-07-25, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Den som har placerat BO på Martorp har haft kunskap om:

1. Vem/Vilka som har tillträde till gården.

2. Under vilka tider under dagen de är där.

3. Var på Martorp sådana personer rör sig.

Alltså kan det vara en person som själv brukar vara på Martorp och vet att ingen annan rör sig där BO finns.

GM vet vilka rutiner de har som arbetar på gården och placerar BO på sådant ställe där inga direkta arbetsuppgifter sker dagligen på sådant sätt att personal behöver "rota" efter något.

Det är högst osannolikt att det är någon utomstående som har mördat BO och slumpvist valt Martorp som FP.

Det är en person med god lokalkännedom.

Har vi nu alltså kommit fram till att det fanns djur på Martorp? (Blev visst ett mindre krig där. ^^)

Det var just det jag funderade över ang. bröderna och djurhållningen. Var det de som utfodrade djuren på Martorp och således kände till rutinerna där? Har någonstans läst att de bl.a. hade till uppgift just att utfodra men vet inte vilka djur och var. Är det inte någon som arrenderar Martorp av AJ? I så fall har de ju åtskilda och har inte samma manfolk? Imte per automatik åtminstone, utan i så fall enligt ÖK.

Om de utfodrade där så hade de sannerligen god insyn och var förmodligen bland de få som rörde sig där. De kanske placerade LH i boden kväll/natt för att MGM (eller plural) hade för avsikt att sedan flytta på henne på morgonen eller när tillfälle än skulle ges. Kanske hon till och med begynnelsevis låg inne i ladugården för att sedan flyttas till boden? Ladugården med djur ska ju ha varit avspärrad. Blir förvirrad av denna artikel.

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=97&grupp=22199&artikel=61 95415

"Tidigare har fem olika platser i området på Kinnekulle varit avspärrade av polisen. Det handlar om:

•De misstänkta gärningsmännens bostad.
•En bostadsfastighet i Blomberg där de misstänkta arbetat med renoveringsarbeten.
•Ladan mitt emot kaféet i Blomberg där Lisa Holms handske hittades på söndagskvällen.
•Ytterligare en ladugårdsbyggnad strax intill ladan.
•En större lantgård några kilometer sydost om Blomberg."

Det står inget om en ladugård på just Martorp, utan enligt artikeln en ladugård intill ladan vid kafét. Står det fel i artikeln eller är det inte så att någon ladugård på Martorp spärrats av? I så fall kanske Martorp stod helt tomt just nu? (Duckar för ev. idiotförklaringar.)

Har läst i någon artikel att arbetet fortlöpte som vanligt redan dagen efter försvinnandet och att en maskin (som lastade?) körde omkring. Var? (Någon som känner igen?) Kan man ha fraktat LH med den? I så fall ett integrerat vis att flytta en kropp utan att riskera särskild misstanke.

Har försökt att läsa så mkt som möjligt i tråden ett längre tag men har fått skumma en del så ursäkta om jag upprepar vad någon redan skrivit. (Duckar igen.)
Senast redigerad av lndigo 2015-07-25 kl. 23:30.
2015-07-25, 23:33
Medlem
bokfodrals avatar

Det fetade där, vilken gård är det?
2015-07-25, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pendal
Också hört detta utanför, typ klädskåp eller liknande. Och att kroppen inte var intakt.
Ryktet om en delad kropp verkar stämma. Kommer från polis i trakten. Fy fan!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in