2015-07-24, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Ja, jag förstår din tankegång, men det behöver ju inte gått till så.
GM kan ha tagit livet av Lisa, fått panik, sen försökt dölja spåren, genom att t.ex söka genom hennes fickor efter en telefon. För de flesta vet att en telefon är rätt så lätt att hitta.
Men visst, kan ha varit att hon tagit upp den och försökt ringa också.

Om han har försökt sig på något sexuellt, så är väl det troligaste att hon har försökt knäa honom, och sedan springa därifrån, samtidigt som hon taget fram mobilen och försökt ringa. Tyvärr kom hon nog inte så långt.
2015-07-24, 17:55
Bannlyst
Citat:
Ska utveckla detta en aning!
Ponera att den ena brodern är den som tagit livet av Lisa.
Han fixar och donar så länge han kan, kanske en våldtäkt någonstans, t.ex i ladan/slaktrummet.
Lisa dör pga något som jag inte vill gå in på...
Han ringer sin bror ca 19.15-19.20, och ber om att bli upphämtad och att de ska dra till affären och handla.
I bilen märker den andra brodern att något inte står rätt till, men nämner inget till att börja med.
De går in i affären ca 19.30, handlar sina pizzor och lämnar efter ca 5-10min.
Nu berättar den ena brodern om vad som hänt.

Panik utbryter och de båda börjar diskutera om vad som ska göras...
De åker till slaktrummet, där Lisa fortfarande ligger och panik utbryter återigen.
De kommer överens om att försöka dölja brottet, och resten förklarar sig själv.

Det kan även vara så att kvinnan är med i bilen till affären,, men hon sitter kvar i bilen när bröderna handlar.

Detta är inte på något sätt vad som hänt, det är bara en tankebana jag haft sedan affären blev en bit i pusslet.
Det krävs en väldigt kall mördare och sen går han och fiskar någon dag om det är sant. Tror knappast att dem kan hålla minen för polisen. Sen har dem bara sett lisa en vecka och det var hennes första dag hon åkte hem själv. Tror snarare att gärningsmanen känner lisa.
2015-07-24, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
Om han har försökt sig på något sexuellt, så är väl det troligaste att hon har försökt knäa honom, och sedan springa därifrån, samtidigt som hon taget fram mobilen och försökt ringa. Tyvärr kom hon nog inte så långt.

Japp, jag förstår.
Men vet ändå inte om det stämmer Nu vet vi inte vad som hänt, men jag kan förklara hur jag tror det gått till.

Lisa står och sms:ar till sin pappa, lägger ner telefonen i någon ficka.
GM kommer upp bakifrån.
Ja, typ så kan jag tänka mig att det gått till.
2015-07-24, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet

Ja, och det skulle förklara förstörandet av telefonen. Den som gjorde det var ilsken. Min tanke är att Lisa kan ha hunnit ringa eller slå ett nummer innan hon övermannades.
2015-07-24, 17:57
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
http://www.expressen.se/gt/byggnad-i-lisa-holm-fallet-avsparrad/
Senaste artikeln, och avspärrningarna i slaktrummet är fortfarande kvar.
Sades att de var det för några dagar sedan också, men nu har vi bild på det!

Mest troligt att detta är mordplatsen!
I samma artikel du länkar till står det:

"– Det har varit för mycket spring här. Därför spärrar vi av igen, sa en polis på plats."

Så det verkar ju inte ha varit nåt av bevisvärde som gjorde att avspärrningen sattes upp igen. Tror fortfarande inte att BO nånsin varit i ladan vid kafeet.
2015-07-24, 17:59
Medlem
Citat:
Har läst lite smått om den här nyckeln i tråden, men aldrig sett något om det i media.
Är det någon som jobbar där som postat här och sagt att nyckeln hängs i ladan?
Jag vill säga trådsanning om den uppgiften, men väntar in eventuella källor.

Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Ja det är en trådsanning !
Inge företagare skulle tänka tanken att hänga ut en nyckel till företaget i en lada .
Det första som skulle hända vore att Försäkringen skulle sluta att gälla , den kräver full kontroll över nycklar och koder till företagets lokaler .
Så detta om nyckel i ladan , glöm det .

Citat:
Ja, så tänkte jag också...
Men man vet aldrig i denna tråden

Läste detta här i förrgår, o vet att det varit uppe på diskution i tråden tidigare! : Svar till Birgitta.

Tidigare han man hängt nyckeln till Caféet i Lada där man hitta Lisas ena Handske. Kanske har Lena först gått till sin moped. Där satt i nyckel o hängt sin kasse på moppen. Därefter satt på sig hjälm o en handske. Och knallat över vägen till ladan med nyckeln till Caféet i andra handen för att hänga upp den. I ladan hände något så Lisa tappade handsken. Bara spekulationer. : Ska ju stå Lisa!
Senast redigerad av LA-B 2015-07-24 kl. 18:01.
2015-07-24, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Det krävs en väldigt kall mördare och sen går han och fiskar någon dag om det är sant. Tror knappast att dem kan hålla minen för polisen. Sen har dem bara sett lisa en vecka och det var hennes första dag hon åkte hem själv. Tror snarare att gärningsmanen känner lisa.

Möjligheten finns, men är i nuläget rätt så långt borta.
Tänk dig in i situationen för en stund.
Du har försökt gömma en kropp.. polis och MP myllrar det av i området.
Försöker du inte göra så mycket du kan för att inte bli upptäckt?
Det har ju även vittnats om att den yngre brodern betett sig konstigt efter försvinnandet.
Varför polisen fattade misstanke kan man tro.
2015-07-24, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LA-B
Läste detta här i förrgår, o vet att det varit uppe på diskution i tråden tidigare! : Svar till Birgitta.

Tidigare han man hängt nyckeln till Caféet i Lada där man hitta Lisas ena Handske. Kanske har Lena först gått till sin moped. Där satt i nyckel o hängt sin kasse på moppen. Därefter satt på sig hjälm o en handske. Och knallat över vägen till ladan med nyckeln till Caféet i andra handen för att hänga upp den. I ladan hände något så Lisa tappade handsken. Bara spekulationer. : Ska ju stå Lisa!

Jo men handsken ska ha hittats efter första avspärrningen av ladan, väldigt märkligt att den inte hittades när ladan genomsöktes första gången.
Vet inte riktigt om det inlägget är att lita på alls, känns som en trådsanning rakt av.
2015-07-24, 18:06
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
I samma artikel du länkar till står det:

"– Det har varit för mycket spring här. Därför spärrar vi av igen, sa en polis på plats."

Så det verkar ju inte ha varit nåt av bevisvärde som gjorde att avspärrningen sattes upp igen. Tror fortfarande inte att BO nånsin varit i ladan vid kafeet.
Inget av bevisvärde. Jaha. Polisen spärrar alltid av platser där det varit för mycket spring, eller? Det är väl fastighetsägarens ansvar att hålla utomstående borta. Klart att polisen blev ånyo intresserad av ladan, och den gula sidobyggnaden speciellt.
2015-07-24, 18:06
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Jo men handsken ska ha hittats efter första avspärrningen av ladan, väldigt märkligt att den inte hittades när ladan genomsöktes första gången.
Vet inte riktigt om det inlägget är att lita på alls, känns som en trådsanning rakt av.
Handsken hittades innan första avspärrningen.
2015-07-24, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ja, och det skulle förklara förstörandet av telefonen. Den som gjorde det var ilsken. Min tanke är att Lisa kan ha hunnit ringa eller slå ett nummer innan hon övermannades.

Jag tror lite som du. Hon lyckas smita ifrån NB och får iväg något meddelande till pappan 18:23. NB kommer ikapp och ger sig på Lisa först och sedan tar han hand om mobilen 18:30.
2015-07-24, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Det är väl tillräckligt jobbigt att finna en mördad 17 åring i ett skåp för en Polis skall bli tagen och gråta , fattar du inte det så är du fan dum i skallen .

En polis som mår dåligt vid en sådan upptäckt är bara en mänsklig medmänniska...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in