2015-07-24, 14:54
Medlem
Shadowknights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
varför ska du vänta.?
Vad har du fått det ifrån..
Har ordinerat från läkare att ta upp till 400mg om dagen ja..

Hade för mig att det var maxdos på 400mg på 24 timmar, inte en dag.
Citera
2015-07-24, 20:48
Medlem
Komyteas avatar
Hur långt efter intag kan man ta sig en öl? Tog det sista av 400mg vid 10 tiden idag.
Citera
2015-07-24, 21:08
Medlem
boredomss avatar
Du vet bäst själv. Ska du bara ta en öl? Kör det är ingen fara. Har du tramadoltolerans? Isf kan du ta någon till bers.

Jag försöker sluta med tyngre opiater så jag testade tram för första gången igår (brukar ta metadon, sub, oxy). Har kanske lite tolerans kvar men jag tog 300 mg och tre xanor. Kände ingenting (i opiatväg) sen däckade jag av benzon. Kan tilläggas att jag tar SSRI och vet att det är en big nono att blanda. Men det jag undrar är tar SSRI bort effekten av tramadol? Jag vet att risken för kramp ökar samt att det finns en risk för serotonergt syndrom, men SSRIn kan väl inte göra så att tramadolen inte binder sig till opioidreceptorerna?
Citera
2015-07-24, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boredoms
Du vet bäst själv. Ska du bara ta en öl? Kör det är ingen fara. Har du tramadoltolerans? Isf kan du ta någon till bers.

Jag försöker sluta med tyngre opiater så jag testade tram för första gången igår (brukar ta metadon, sub, oxy). Har kanske lite tolerans kvar men jag tog 300 mg och tre xanor. Kände ingenting (i opiatväg) sen däckade jag av benzon. Kan tilläggas att jag tar SSRI och vet att det är en big nono att blanda. Men det jag undrar är tar SSRI bort effekten av tramadol? Jag vet att risken för kramp ökar samt att det finns en risk för serotonergt syndrom, men SSRIn kan väl inte göra så att tramadolen inte binder sig till opioidreceptorerna?

Beror på vilken SSRI. MAO-hämmare så funkar tramadolen inte alls och nej, tror inte det är så bra att blanda dom. Men här kan du tex se om din medicin finns med på listan: https://sv.wikipedia.org/wiki/Monoaminoxidash%C3%A4mmare
Citera
2015-07-24, 23:20
Medlem
boredomss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eisapeitte
Beror på vilken SSRI. MAO-hämmare så funkar tramadolen inte alls och nej, tror inte det är så bra att blanda dom. Men här kan du tex se om din medicin finns med på listan: https://sv.wikipedia.org/wiki/Monoaminoxidash%C3%A4mmare

Tack för svar. Nej jag tar ingen MAO-hämmare jag käkar sertralin. Så i teorin om man bortser från riskerna kan jag bli hög på tramadol?
Citera
2015-07-24, 23:30
Medlem
Shadowknights avatar
Har haft en underbar dag på tramadol, bästa ruset på länge! Kanske har att göra med hur jag doserade eller nåt.

En sak som jag dock märker när tramet börjar lämna kroppen är att jag blir lite stressad, lätt irriterad och stör mig på högt ljud. Är det någon som känner igen sig på det?
Citera
2015-07-24, 23:47
Medlem
Retarderad-Indians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eisapeitte

SSRI Minskar effekten av tramadol vääldigt hårt.
SSRI bygger upp att den mottagande släpper igenom en liten högre halt av seratonin.

Ska försöka förklara enkelt.

Hjärnan skall alltså skicka seritonin ifrån en synaps till en annan, när serotoninet når mottagande synapsen blir den aktiv, dvs man blir glad osv.
Antidepp gör att halten hålls lite högre eller stabiliseras alltså.

SSRI preparatet reglerar hur mycket seratonin den mottagande synapsen tar emot .

Dvs om den synapsen där seratoninet byggs upp, så tex med seratoninfrisläppande ämnen såsom tramadol, madma-exctasy mfl. bygger upp en helvetes seratonin kommer inte den mottagande synapsen ta emot mer än vad SSRI preparatet har tillåtit den att göra.
Det blir således verkningslöst.

Bygger hjärnar upp för stora halter saratonin som ej kan släppas vidare kan seratonergt syndrom uppstå.
Mycket sällsynt dock

Förklarat av en jävla hobbyläkare

//Retarderad
Senast redigerad av Retarderad-Indian 2015-07-24 kl. 23:51.
Citera
2015-07-24, 23:52
Medlem
Retarderad-Indians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shadowknight
Har haft en underbar dag på tramadol, bästa ruset på länge! Kanske har att göra med hur jag doserade eller nåt.

En sak som jag dock märker när tramet börjar lämna kroppen är att jag blir lite stressad, lätt irriterad och stör mig på högt ljud. Är det någon som känner igen sig på det?

Nja om man kört en dag är det väll inte något nämnvärt, kör en helg och man blir trött.
Kör en vecka och allt blir tråkigt och extremt trött.
Kör x antal månader+ och du vill ta livet av dig.

// Retarderad
Citera
2015-07-25, 14:21
Bannlyst
Citat:

Tycker att 3-4 dagars tramadolbruk ger en ganska så jobbig AT men den går att lösa med låga doser ikto om man inte har någon tolerans, 1 mg ikto räcker för det om man känner att AT:n är lite extra jobbig. Jag rekommenderar inte att göra så varje gång man får AT, det är bra att kunna ta den smällen ibland också.

Men ja, jag känner igen mig.
Citera
2015-07-25, 16:01
Bannlyst
Citat:

Jag blir också sjukt stressad och mår dåligt av höga ljud när det är på väg ur. Har inhandlat ett paket öronproppar
Citera
2015-07-25, 17:54
Medlem
DoubleWss avatar
Tjena!
Are lugnt att käka tramadol samtidigt som man går på lamotrigin?
äter 100 mg lamotrigin dagligen
Citera
2015-07-25, 19:11
Bannlyst
Ni som äter tramadol dagligen, äter ni också laxermedel dagligen? Äter jag tramadol 3-4 dagar i rad så kan jag inte skita de dagarna, när jag slutar så får jag extrema smärtor i magen när det börjar dra igång och då skiter jag som en Gud. Sen släpper smärtan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in