2015-07-25, 12:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Med tanke på de konstiga turerna med handsken i ladan kanske det var den andra handsken?
Båda kan ju naturligtvis ha tappats men det går inte låta bli att fundera på annan förklaring.
GM kan ju haft handskarna i fickan (eller Lisa hade den/dom på sig) och tappat den ena, varvid den andra planteras i ladan.
Alternativt planterat båda?

Rosa Henry Loyd jacka är väl också väldigt signifikant och som de torde kunna återkoppla direkt till henne.
2015-07-25, 12:22
Medlem
AJ säger två olika saker i intervjuerna , i den första säger han : Vi såg en del plötsligt en del av klädseln och jag tog omedelbart upp den och gick till polisen med den. Nästa gång säger han att : Vi såg en hanske och tyckte att den såg liten ut och en av de andra som var med tog upp den och gav den till en någon kollega, först därefter tog AJ handsken och gick försiktigt till polisen med den
2015-07-25, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Det skulle kännas bra för dig och många fler om det var så
men det är inte hållbart och det vet du!
Därför har du följt den här tråden från dag ett.
Jag provocerar medvetet bort GM som sitter häktad i och
med den informationen jag och andra här sitter med
i Blombergs idyll.
Det här fallet rinner ut i sanden, möjligtvis blir en hantlangare
fängslad, och det gör mig "smått" irriterad om du vet vad det innebär.
När jag läser tråden tycks den bestå av ett gäng dementa
rullstolsbundna pensionärer på BINGO!
Vad det beträffande ditt ord för onani så passar det väldigt
dåligt i detta ämne.
Men säg vem det är då om du nu vet det
2015-07-25, 12:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Rosa Henry Loyd jacka är väl också väldigt signifikant och som de torde kunna återkoppla direkt till henne.

Ja jag håller med, men kan inte se att GM ska börja klä av henne mitt i allt, levande eller död
GM säkerligen i panik och stresspåslag som heter duga
2015-07-25, 12:29
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Öppna våra sinnen? Varför skulle våra sinnen vara mindre öppna bara för vi anser att rätt MGM är häktad? Och varför öppnar inte du ditt sinne och väljer fakta istället för fantasi?
MGM kommer inte släppas. Det finns dna bevis samt annat bevisning.

Men nu gör du ju det igen. Är du mytoman?
Som vanligt, källa på DNA-fynd?
2015-07-25, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Jag förstår inte varför GM söker sig till byggnader med risk för att stöta på folk som kan se bilen m.m.
Om GM dumpade Lisa på natten då det var mörkt är det omöjligt att se boden, om GM inte redan visste om att den fanns.
Tror inte GM känner på olika dörrar i hopp om att den ska vara olåst, då hade det varit betydligt enklare att dumpa henne i skogen någonstans
Kanske flera mil bort

Tack!

Nu kom det ett bemötande på mitt inlägg som visar på logiskt tänkande!

Fyndplatsen innebär att man kan eliminera många alternativa gärningsmän, som annars borde utredas!

Varför skulle AJ placera en kropp där Litauerna luskar runt? Och varför skulle en ex-pojkvän eller en bekant lägga en kropp på ett ställe de vet inget om, eller känner till hur stället använts? Med risk att stöta på någon?

Det är just Litauernas livssituation som gör att de kan denna plats de arbetar på utan och innan, men inga andra platser.

Andra gärningsmän hade valt andra platser för att gömma kroppen, de hade inte ens kommit på tanken att placera kroppen där den hittades.
2015-07-25, 12:35
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Det finns inget erotiskt i en människa
som gör motstånd och förtvivlat
vill hem till sin Mamma och Pappa.
Det handlar en väldigt sjuk natur
som i många fall går i arv, från Far
till son.

Mvh
Har det gått något snack i Blombergområdet om mordet på Helena i Mariestad -92?
Hon kan enligt en uppgift i den tråden ha haft bekanta och varit på fester i området kring Fägre där AJ tidigare bodde och jag finner det inte osannolikt att styvson eller söner, och därmed möjligtvis AJ, kan ha känt henne?
Inte så troligt att de skulle haft något med mordet att göra, men går ju heller inte att avfärda till 100%
Skulle man flytta utomlands om man var inblandad?
2015-07-25, 12:36
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angladotter
Jag vet bara vad polisen har gått ut med officiellt, och enligt de uttalanden man gjort riktades misstankarna mot litauerna enbart på grund av "polisiär intuition".

Det är troligtvis inte bara så,, enbart.

Handsken - I samma stund den blir bekräftad, lär ev dna-topsning, men garanterat listning skett på samtliga närvarande. Namn, nr, adress, arbetsplatser mm.
Sökinsatsen har fokus på att hon finns kvar i området.
Det har inkommit många tips, men det är förhöjt i dunkel vad dessa tips innehåller.
MP-patrullen som gör det sista fyndet, fattar också en starkt reaktion över litauernas beteende.

Slå ihop allt detta, så kan den polisiära intuitionen kanske ha sin förklaring.

Det har gissats att polisen har låtit leda en törstig häst till vattenkällan...
Riktigt så långt sträcker jag mig inte att säga, men jag vill gärna konstatera att litauerna funnits med på lista sedan första dagen.
2015-07-25, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Tack!

Nu kom det ett bemötande på mitt inlägg som visar på logiskt tänkande!

Fyndplatsen innebär att man kan eliminera många alternativa gärningsmän, som annars borde utredas!

Varför skulle AJ placera en kropp där Litauerna luskar runt? Och varför skulle en ex-pojkvän eller en bekant lägga en kropp på ett ställe de vet inget om, eller känner till hur stället använts? Med risk att stöta på någon?

Det är just Litauernas livssituation som gör att de kan denna plats de arbetar på utan och innan, men inga andra platser.

Andra gärningsmän hade valt andra platser för att gömma kroppen, de hade inte ens kommit på tanken att placera kroppen där den hittades.

Precis!
En annan GM hade inte tagit sig tid att böka in henne i en barack och sedan klämt in henne i ett skåp, om det stämmer, men hon lär ju inte legat öppet på golvet i boden i alla fall.
Någon har tagit sig tid att gömma henne för omgivningen. Och detta gör bara någon som vet om situationen på Martorp. Måndagen stundande och med det folk på gården.
Håller med att med detta tänk är litauerna skyldiga.
Hade det varit AJ (som jag varit inne på tidigare)
så tror jag att han hade transporterat Lisa långt långt bort.
För att inte dra uppmärksamheten till sig och sin gård.
En okänd GM hade också som du skriver, tagit Lisa bort från området.
2015-07-25, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Jo, det har du rätt i, det kan det röra sig om.

Det kan tyvärr bli på det viset att vi får en man dömd för mordet på övertygande bevisning
och man i stora drag har förloppet klart för sig men eftersom de döda inte förmår tala
så kan vi ju aldrig veta exakt hur det i alla detaljer sett ut. Vad som sagts, hur
det reagerats och så vidare.
Och någon GM i detta fall som faller till föga slutligen och erkänner gärningen ska vi nog
inte räkna med, det brukar tigas för det mesta tror jag när det handlar just om vidriga
sexmord. Det är extra skämmigt att stå för. Bara se på Ulf Olsson som dödade en liten
flicka och en vuxen kvinna. In i döden nekade han. Fast han var ju hur bunden som
helst vid sina illgärningar. Det hjälpte inte ändå alltså.

Vissa psykiska diagnoser så förtränger och även rättfärdigar sina brott...
2015-07-25, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Det är troligtvis inte bara så,, enbart.

Handsken - I samma stund den blir bekräftad, lär ev dna-topsning, men garanterat listning skett på samtliga närvarande. Namn, nr, adress, arbetsplatser mm.
Sökinsatsen har fokus på att hon finns kvar i området.
Det har inkommit många tips, men det är förhöjt i dunkel vad dessa tips innehåller.
MP-patrullen som gör det sista fyndet, fattar också en starkt reaktion över litauernas beteende.

Slå ihop allt detta, så kan den polisiära intuitionen kanske ha sin förklaring.

Det har gissats att polisen har låtit leda en törstig häst till vattenkällan...
Riktigt så långt sträcker jag mig inte att säga, men jag vill gärna konstatera att litauerna funnits med på lista sedan första dagen.
Tror du det sk "avgörande" fyndet var besudlat med något som härstammar ifrån lantbruk el var det MGM typ punktmarkering av Martorp som gjorde att kroppen fanns så snart?
2015-07-25, 12:55
Avslutad
Det som vore väldigt bekvämt och skulle troligen
hjälpa till i bevis insamlingen är om data från
någon av de många spion satelliter kunde insamlas
från platsen då det hände.
Det är visserligen så att det finns registrerat
och väldigt detaljerat, visserligen lämnas inte
sådan data ut rent polisiärt, men den finns rent militärt.

Då skulle det vara tydligt att se spåren av mördarna
Vilka vägar dom tog, var dom kunde tänkas kört runt
med Lisa Holm.

Mordet är så spektakulärt att man finkammade Interpols
register pluss många andra källor, eftersom det tydligen
inte var tecken på dråp, missöden osv

Ett troligen proffsigt jobb, därför har teknikerna det svårt.

Proffs blir ingen första gången.

Den här typen av mord blir sällan helt utredda, stagnerar
i den kriminologiska fakultetens dammiga bokhylla som olösta
fall, eller de brottsliga fall som Kriminologer var för fega att
ta i, att riktigt gå på djupet, då resurserna fanns men risken
att förlora sitt eget anseende var för stort.

FEGHETEN, en av människans största synd

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in