2015-07-25, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Jag åker inte på stryk eftersom jag inte umgås med idioter som slår mig förstår du, men förstår att du mer en gärna umgås med folk som kör upp ett järnspett i röven på dig och sedan vill att samhället skall bekosta det åt dig stup i kvarten.

Den som är curlad och bortskämd är du, som gjort bort dig nog i denna diskussion.
Nähä, så varför är du då så intresserad av att samhället ska betala för män som får stryk?
Citera
2015-07-25, 01:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hiitsme
Kvinnor som går tillbaka till en misshandlare är i regel rejält nedbrutna. Och som vanligt är det såhär på Flashback att det är skitlätt att räcka ut ett dömande finger.

Men det blir väl så när man inte har några känslor.

Det är ju nästan så man hoppas att vissa skall råka illa ut.

På krogen är det en viss risk att som man få stryk av andra män som vill slåss. I ett destruktivt förhållande är man däremot garanterad att som kvinna få stryk av sin man om det har skett förut. Det är ett beteende som upprepas så länge som förhållandet pågår.
Citera
2015-07-25, 01:44
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Läs i länken jag skickade får du se.

Fattar inte ens vad du vill ha sagt med det där?

Kostar dessa män i relationer med dessa kvinnor samhället miljarder eller vadå? Eller är det något slags bevis på att män umgås med män som misshandlar dem?
Citera
2015-07-25, 01:46
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scull
Nähä, så varför är du då så intresserad av att samhället ska betala för män som får stryk?

Wow orkar verkligen inte med dig har du inte fattat vad jag har skrivit så kommer du inte fatta om jag fortsätter heller.
Citera
2015-07-25, 01:50
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
På krogen är det en viss risk att som man få stryk av andra män som vill slåss. I ett destruktivt förhållande är man däremot garanterad att som kvinna få stryk av sin man om det har skett förut. Det är ett beteende som upprepas så länge som förhållandet pågår.

Du talar för döva öron... men jag förmodar ju att dessa människor även anser att huliganer förtjänar att få sjukvård, efter dessa idioter varit och slagit på varandra.
Citera
2015-07-25, 01:59
Medlem
Citat:
Wow orkar verkligen inte med dig har du inte fattat vad jag har skrivit så kommer du inte fatta om jag fortsätter heller.
Nej, det är helt obegripligt varför du så gärna vill betala för män som får stryk om du nu inte vill göra detsamma för kvinnor.

Din jämförelse med huliganer är totalt obegriplig. Jämför du en kvinna som går hem från jobbet för att laga middag med en man som går till krogen för att dricka alkohol och en huligan som går till en fotbollsmatch för att slå ner andra?
Citera
2015-07-25, 02:02
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Nej, det är helt obegripligt varför du så gärna vill betala för män som får stryk om du nu inte vill göra detsamma för kvinnor.

Din jämförelse med huliganer är totalt obegriplig. Jämför du en kvinna som går hem från jobbet för att laga middag med en man som går till krogen för att dricka alkohol och en huligan som går till en fotbollsmatch för att slå ner andra?
Jag har redan klargjort att jag inte vill betala för män som medvetet utsätter sig för att bli misshandlad, så den halmdockan funka inte.

Men du är ju helt tappad din jämförelse är den som är helt obegriplig... en kvinna som går tillbaka till en man som halvt slår ihjäl henne, med en man som går på krogen med sina polare för att ha skoj, så är nog min jämförelse med huliganer ljusår bättre.
Senast redigerad av nousernameneeded 2015-07-25 kl. 02:08.
Citera
2015-07-25, 02:13
Medlem
Citat:
Jag har redan klargjort att jag inte vill betala för män som medvetet utsätter sig för att bli misshandlad, så den halmdockan funka inte.

Men du är ju helt tappad din jämförelse är den som är helt obegriplig... en kvinna som går tillbaka till en man som halvt slår ihjäl henne, med en man som går på krogen med sina polare för att ha skoj, så är nog min jämförelse med huliganer ljusår bättre.
Tyvärr du, vill du gå på krogen med dina polare för att ha skoj så får du allt betala själv när du blir halvt ihjälslagen också. Passar inte det så får du stanna hemma.

Ungefär som kvinnan som vill gå hem får betala själv om hon blir halvt ihjälslagen hemma. Passar inte det får hon fly sitt hem.
Citera
2015-07-25, 02:17
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Tyvärr du, vill du gå på krogen med dina polare för att ha skoj så får du allt betala själv när du blir halvt ihjälslagen också. Passar inte det så får du stanna hemma.

Ungefär som kvinnan som vill gå hem får betala själv om hon blir halvt ihjälslagen hemma. Passar inte det får hon fly sitt hem.

Orkar verkligen inte fortsätta denna diskussionen med dig, du är för dum för att förstå vad jag skrivit och börja tramsa på och greppa efter halmdockor.
Citera
2015-07-25, 02:26
Medlem
Citat:
Fattar inte ens vad du vill ha sagt med det där?

Kostar dessa män i relationer med dessa kvinnor samhället miljarder eller vadå? Eller är det något slags bevis på att män umgås med män som misshandlar dem?

Nej, men kanske med kvinnor som misshandlar dem?
Citera
2015-07-25, 02:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion

Det är också en viss risk för att män, förmodligen i fyllan och villan, provocerar fram våld genom att t.ex vara hotfulla på krogen.
Citera
2015-07-25, 02:28
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Nej, men kanske med kvinnor som misshandlar dem?

Betalar staten flera miljarder skattepengar till ställen dit dessa män kan fly? Belastar dessa män sjukvården med skador deras kvinnor ställt till med? Annars ser jag faktiskt inte hur det är relevant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in