2015-07-25, 00:21
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Lisa Holm är något av en trofé
Visst låter det osmakligt, men i den grymmaste av världar
finns de de, som är stolta och älskar rysning och segern att utföra
de grymmaste av brott och helt komma undan med det.
Det är givet att GM är en psykopatisk natur, däremot föga troligt
att denna är en simpel om något stolt och kunnig hantverkare från
Litauen.
När ekonomisk rikedom blandat med osläkt törst av makt
bryter ut i bestialiskt begär där gränserna går längre och längre
får vi bilden av GM, en erfaren sådan.
Vår vänstra hjärna vill att det ska vara lätt att lösa men den högra
vet att "bilden" är redigerad, något stämmer inte.
Publiciteten har varit enorm, för här vilar verklig ondska
tagen från en saga i toner av boken av Stieg Larsson.
Vi är fångade i okunnighet även om sanningen finns framför oss.
Det ni inte vet, eller om så få av er vet är vad som
gömmer sig i sonen om så fadern.
Ta reda så mycket ni kan om sonens förflutna
undersök A.J video intervju.
När ni som jag har
nära samröre med denna bygden och vet om att den 51 åriga
G.J sonen har ett tyst rykte om försvinnanden.
Vad har han för domar på sig, och mycket mer.
Denna flyttade sin adress till Stockholm i fjol året.
Visst är äldre brodern del i regin, han fick den otacksamma
rollen att städa eller vistas nära Lisas styckade kvarlevor.
Lisa Holms styckade kropp hennes bestialiskt brutna ben
och av huggna huvud, behövde en skyldig.
Svårt att veta hur många som verkligen blir bestialisk mördade
och aldrig funna i detta så stora land, många fler än någon sund
positiv livsbejakande människa vill veta.
Den handeln med kvinnor från öst, vad vet vi.
Hur många unga kvinnor sitter fastkedjade i ett element dom levande
kött stycken, redo att åtnjutas av rika affärsmän i för tex
Londons societets kvarter så som i många väst världens länder
i grädden av makt.
Det är massor, när best före dagen går ut dumpas dom och deras
röst blir aldrig hörd om dom ens får leva, det är en verklighet
få av oss vill känna vid.
Lisa Holm är givetvis något som berör på ett närmare djup,
det kunde vara vår dotter, hon som borde ha hela livet framför sig
och redo för att upptäcka världen, få segra och känna sig lycklig
ett långt liv med familj och vänner, allt det togs ifrån henne
hon skändades och slaktades värre än boskap, hon kränktes på
allt bara för de monster skulle få känna sig större än allt, ge er
fingret, och sjukt njuta.
Ingen kommer straffa för dom som ska straffa är alla medskyldiga
på sitt sätt oskyldigt legitimt bundet vid samma ondskefulla makt, tror jag.
Lisa Holms trofé tillhör något oerhört viktigt, det är bevis att
denne står över all lag och ordning, att denna är som en Konung
En som med mastermind planerar använder pjäserna så väl
kan ingen nå.
I grund och botten skiljer dom sig inte mycket från varandra
dessa monster, det något specifika är att dom sällan har nått
en så stor förmögenhet att dom kan arrangera och komma undan
med detta grövsta formens illdåd.
Jag hoppas att äldre brodern får tala och yppande förbudet
upphör, att han berättar som det verkligen var och
ger oss tid att reflektera.
När det blir en sådan här medial uppmärksamhet innebär
det väldigt lätt att rättsystemet trasslar in sig i sin egen
"skördetröska" och kreverar av press, det är inte bra.
Det är en makt prestation inte oplanerat inget litet misstag
utan väl arrangerat som en Ondskans Nobelpris.
Och vi kan inget göra...det har hänt förr, det hände då, det
kommer att hända i morgon.
Tyvärr
Vad har du för källa på att "G.J sonen" flyttade till Stockholm ifjol? Han utvandrade till Spanien för knappt två år sedan, enligt folkbokföringen. Bor han tillsammans med sina barn och deras mamma?
2015-07-25, 00:22
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Det är din sak att bevisa i så fall. Du bor ju så nära så att du lätt kan gå in och kolla så där finns inga ursäkter att smita undan ännu en gång. Passa gärna på att visa upp några bilder på taket som alpinister lär ha färdigställt...

Läs på & begrip:
http://www.jordbruksverket.se/download/18.3a3862f81373bf24eab80004767/1370040928725/2012-013.pdf

Sedan kan vi ju börja utgå från att det finnas djur av olika ålder på just den gården, liksom dom flesta nötdjursgårdar.
Nötdjur, vare sig dom är till mjölk eller kött går för övrigt inte ute på bete dygnet runt från början av april till höstkanten, om det är vad som antas? I synnerhet inte slaktdjur.

Det är fler skribenter än jag som intygat att taket är färdigställt, men jag har å andra sidan inget ansvar i att bevisa någonting i en irrelevant diskussion.
2015-07-25, 00:24
Medlem
Shrinks avatar
Gillar det du skrev "Vanstyretstid". Välformulerat och känslosamt. Det här med styckning som du nämner är inget jag tror på. Vet att det nämnts i tråden att det skulle förekommit någon form av styckning och även syra. Skröna antar jag att det är. Har jag missat något?
Senast redigerad av Shrink 2015-07-25 kl. 00:35.
2015-07-25, 00:26
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Fullständigt oläsligt ju. Prova med automatiskt radbyte till och från.

det där var taskigt sagt till någon som verkligen klurat på ett inlägg i över en månad och sen till på köpet skrivet det i Word för att sen äntligen göra sitt första inlägg.
Tänk att det fullständigt fallerade när vederbörande hade för avsikt att både vara bestialisk, smart och djup.....
ja tänk så det kan bli

Jo jag undrar om åklagaren kan tvinga den yngre brodern och frun att vittna?
2015-07-25, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ingen idé att du försöker rista in något i sten som du inte vet.

Om det finns ungnöt i ägorna, så går dessa inte ute i bete, i den omfattningen.

Läste just om detta: http://www.krav.se/sa-har-produceras-ekologiskt-notkott

Där står det: "Under sommarhalvåret går ekologiska kor, kalvar, kvigor och även de unga tjurarna ute på bete. Många köttdjur får vistas ute även vintertid, och ska då ha tillgång till en ligghall eller ett vindskydd. Motion, ljus och frisk luft är bra för djurens hälsa. För unga nötkreatur som föds upp till slakt innebär det ofta att de tillbringar två somrar på bete och att uppfödningen är mer extensiv än i konventionell uppfödning. Konventionella ungtjurar föds ofta upp inomhus och äter mest kraftfoder för att växa snabbt."
2015-07-25, 00:28
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
det där var taskigt sagt till någon som verkligen klurat på ett inlägg i över en månad och sen till på köpet skrivet det i Word för att sen äntligen göra sitt första inlägg.
Tänk att det fullständigt fallerade när vederbörande hade för avsikt att både vara bestialisk, smart och djup.....
ja tänk så det kan bli

Nej, de är nära anhöriga, och behöver inte vittna.
Jag undrar om MGM har erkänt igen enligt din källa?
2015-07-25, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
ja tänk så det kan bli

Kan troll trolla?

Tvinga någon att vittna är väl omöjligt, däremot kan åklagaren begära dem som vittnen, men genom att dessa båda verkar vara mer åt hållet att skydda den äldre brodern så är det väl försvaret som skulle ha mest ut utav de vittnesmålen.
2015-07-25, 00:35
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Äntligen ett vettigt inlägg ang djurhållningen på Martorp.

Den enda byggnaden som kan innehålla djur för rationell drift är den stora byggnaden som ligger längst till öster och i nord- sydlig riktning.

Denna byggnad står tom sedan i våras!

Alla "köttkossor" som kan rymmas inomhus hittar vi nu på betesmarkerna väster om "slottet". Se medias flygbilder som också visar att gödselcisternerna inte fylls på regelbundet då man i så fall kunnat se en helt annan och mörkare färg i den del av cisternen där tömning sker.

AJ fick nyligen 1,8 miljoner i EU-bidrag för att han håller betesmarkerna öppna från att växa igen så han låter naturligtvis inte djuren att stå inomhus.

Därmed kan vi avfärda alla diskussioner om grisar, mystiska ladugårdsförmän, matning och allt annat tjafs som t ex risk för upptäckt av någon som tar sig in på området.

Men sen skrev väl Megatant ( tror jag det var) att det finns nötkreatur på Martorp som står inne fortfarande! Är det ens lagligt? Känner du till det möjligen?
2015-07-25, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tingsnotarien
Jag instämmer i att det verkar unik såtillvida att det tämligen omedelbart gjordes bedömningen att det låg ett brott bakom försvinnandet. Jämför med t.ex. Linda Chen där man nästintill fram tills att hon påträffades inte gjorde en liknande bedömning. Ja, jag är medveten om att Linda Chen inte var 17 år t.ex. men likväl, det känns som att det i detta fall (tror inte endast det beror på pappans status) omedelbart gjordes bedömningen att ett brott hade begåtts.

Det har försvunnit 17 åringar både före och efter LH men inget har startat upp ett sådant sök eller klassat som en särskild händelse som detta fall gjorde och det måste Bero på något som är utöver det vanliga. Det känns som alla ljuger i alla intervjuer , alla säger exakt samma sak och har järnkoll på vilken tid dom var där eller där. Lite för bra om jag får säga det. Den äldre brodern kan mycket väl ha mördat Lisa på sin arbetsplats för att sedan gömma henne på sin andra arbetsplats som ett fåtal har tillgång till för att sedan sprida ut hennes ägodelar i en röd tråd mot sig själv och slutligen besöka fyndplatsen för att tappa ännu ett fynd precis när MP kommer förbi men varför klättrade han inte upp på berget och skrek "Det var jag som gjorde det" Det hade varit lika tydligt . Jag tror att detta mordet var oplanerat, icke sexuellt och utfördes i all hast , jag tror att den som gjorde det fick hjälp av någon som har kännedom om byggnader och området och jag tror att den som gjorde det utförde detta pga av något som inte fick komma ut, något som LH bevittnade. Jag tror att hon antingen hann med och ringa till sin pappa men han kanske trodde att det var en sk fickringning och brydde sig inte om det just då men förstod sedan att det måste ha varit medvetet alternativ det finns spår som pappan och polisen vet om men som ingen har gått ut med i närheten av Cafet.
Varför tar man upp en handske som man ser inte tillhör en byggarbetare när man vet att en flicka är försvunnen, vill man sätta sin DNA på den lite mer lagligt eftersom man vet att det redan finns DNA på den? Varför letade man inte igenom de närmaste byggnaderna samma kväll dvs Ladan ? Varför letade inte AJ igenom alla sina byggnader och baracker utan tipsade istället polisen om öde hus längre bort? Många frågetecken och allt känns väldigt skumt
2015-07-25, 00:37
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Kan troll trolla?

Tvinga någon att vittna är väl omöjligt, däremot kan åklagaren begära dem som vittnen, men genom att dessa båda verkar vara mer åt hållet att skydda den äldre brodern så är det väl försvaret som skulle ha mest ut utav de vittnesmålen.

Men det är väl så att om de kallas som vittnen för försvaret så måste väl åklagaren få fråga ut dem?
2015-07-25, 00:39
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Läs på & begrip:
http://www.jordbruksverket.se/download/18.3a3862f81373bf24eab80004767/1370040928725/2012-013.pdf

Sedan kan vi ju börja utgå från att det finnas djur av olika ålder på just den gården, liksom dom flesta nötdjursgårdar.
Nötdjur, vare sig dom är till mjölk eller kött går för övrigt inte ute på bete dygnet runt från början av april till höstkanten, om det är vad som antas? I synnerhet inte slaktdjur.

Det är fler skribenter än jag som intygat att taket är färdigställt, men jag har å andra sidan inget ansvar i att bevisa någonting i en irrelevant diskussion.

Varför kommer du dragande med Jordbruksverkets minimikrav när köttkossorna får gå ute året runt om de så bara har ett vindskydd, foder och vatten?
Seså ut och räkna köttkossorna som går i hagarna väster om slottet innan du själv framstår som "irrelevant"
2015-07-25, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Det har försvunnit 17 åringar både före och efter LH men inget har startat upp ett sådant sök eller klassat som en särskild händelse som detta fall gjorde och det måste Bero på något som är utöver det vanliga. Det känns som alla ljuger i alla intervjuer , alla säger exakt samma sak och har järnkoll på vilken tid dom var där eller där. Lite för bra om jag får säga det. Den äldre brodern kan mycket väl ha mördat Lisa på sin arbetsplats för att sedan gömma henne på sin andra arbetsplats som ett fåtal har tillgång till för att sedan sprida ut hennes ägodelar i en röd tråd mot sig själv och slutligen besöka fyndplatsen för att tappa ännu ett fynd precis när MP kommer förbi men varför klättrade han inte upp på berget och skrek "Det var jag som gjorde det" Det hade varit lika tydligt . Jag tror att detta mordet var oplanerat, icke sexuellt och utfördes i all hast , jag tror att den som gjorde det fick hjälp av någon som har kännedom om byggnader och området och jag tror att den som gjorde det utförde detta pga av något som inte fick komma ut, något som LH bevittnade. Jag tror att hon antingen hann med och ringa till sin pappa men han kanske trodde att det var en sk fickringning och brydde sig inte om det just då men förstod sedan att det måste ha varit medvetet alternativ det finns spår som pappan och polisen vet om men som ingen har gått ut med i närheten av Cafet.
Varför tar man upp en handske som man ser inte tillhör en byggarbetare när man vet att en flicka är försvunnen, vill man sätta sin DNA på den lite mer lagligt eftersom man vet att det redan finns DNA på den? Varför letade man inte igenom de närmaste byggnaderna samma kväll dvs Ladan ? Varför letade inte AJ igenom alla sina byggnader och baracker utan tipsade istället polisen om öde hus längre bort? Många frågetecken och allt känns väldigt skumt

Svaret på varför 8 av 10 plockar upp en handske de hittar är för att i det läget är det en handske från en försvunnen flicka som alla hoppas på att hitta vid livet, till det sagt så söker inte polisen efter vad de tror vara döda människor eftersom dessa anses vara en sanitär olägenhet.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in