Citat:
Ursprungligen postat av
alienfin
Svårt för att marknaden är enorm och användningsområdet expanderar ngt extremt framöver. Sen hänger det inte bara på pennor som du kommer blir varse senare..

Bra för det är just precis det som är det jag försöker påtala här, det är
SVÅRT att sätta riktkurser.
Det enda man kan göra är att antingen tro på bolaget eller inte, men det finns ingen säker grund för det.
Därför är det lustigt hur du kan jämföra med FPC och säga att de kommer bli omkörda utan att veta prognoser, marginaler, rörelsekostnader etc.
Jag kan ge ett exempel på hur jag tänker. Det absolut enda jag/vi kan räkna på är just nu mobilmarknaden där siffrorna ligger tillgängliga för alla som tar sig tid att kolla/räkna men sen finns det andra marknader som är på ingående men där man inte kan uppskatta FPCs andel riktigt än. Vi har Kreditkortsmarknaden där Zwipe, mastercard och visa håller på att få bort PIN koder och sen Laptops/Desktops, banker(redan igång), pass, Paypal, BankID, IoT, bilindustrin etc etc.
Sensorer har funnits 10tals år men det är inte först nu sensorerna blivit tillräckligt säkra och marknaden blivit redo för intåget. Samma sak med Anoto kan det bli i framtiden, observera KAN.
Kolla denna(Smartphones only):
http://www.acuity-mi.com/GBMR_Report.php
Bara för att vi VET att det blir skiftbyte och biometrin slår igenom kan vi inte ta fram riktkurser på sånt som vi inte har koll på för då hade det låtit som Anoto-tråden på placera med påhittade kurser.
Jag håller Anoto under bevakning för inom något år kanske de utvecklat en bättre lösning där användningsområdena blir bättre.