2015-07-24, 16:47
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Analys av Redeye:
http://www.redeye.se/analys/update/anoto-raised-expectations

OBS! Denna är HP och förhoppningar inte inräknad i då det inte går att sätta värde på.

varför gör man NE om dom har en stor OEM på g ?
Citera
2015-07-24, 18:24
Medlem
LzHms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
varför gör man NE om dom har en stor OEM på g ?

Man gör med största sannolikhet denna NE för att kunna tillgodose efterfrågan m.m. från just den OEM du tänker på. Vilket tyder på att avtalet med OEM(HP) är på hög nivå. Alltså ett mycket bra drag från Anoto. Jag tror personligen att Anoto kommer bli ett av årets bästa case.
Citera
2015-07-24, 23:41
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LzHm
Man gör med största sannolikhet denna NE för att kunna tillgodose efterfrågan m.m. från just den OEM du tänker på. Vilket tyder på att avtalet med OEM(HP) är på hög nivå. Alltså ett mycket bra drag från Anoto. Jag tror personligen att Anoto kommer bli ett av årets bästa case.

nja
störra marknad för Fingerprint än Anoto iaf
Citera
2015-07-25, 04:18
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
nja
störra marknad för Fingerprint än Anoto iaf
Nja,visst är FPC:s marknad större till antal men Anoto lär få bra mkt mer betalt per enhet än FPC och HP:s marknad är enorm.. Nästa år börjar omkörningen av FPC..
Citera
2015-07-25, 11:55
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Nja,visst är FPC:s marknad större till antal men Anoto lär få bra mkt mer betalt per enhet än FPC och HP:s marknad är enorm.. Nästa år börjar omkörningen av FPC..
Jo en Ferrari får man ju ganska bra betalt för men undra hur stor vinst det blir efter alla kostnader?

Tror du att HP kommer leverera en penna för varje såld dator? Fråga dig själv, kommer du köpa en penna, kommer din mamma köpa en penna, kommer dina vänner köpa en penna? Nej självklart inte för det finns ingen användning för dessa och således ingen jättemarknad heller då det riktar in sig mot FÖRETAG.

Jag vet inte hur vissa tänker men kan konstatera att IQn här inne inte står speciellt högt, fortfarande har jag inte sett en enda analys här inne men du konstaterar att Anoto kommer ha en vinst över 1miljard nästa år. Över 1 miljard är vad FPC kommer ha i vinst nästa år och du säger ju att eran trollpinne kommer köra över FPC nästa år så då antar jag att du räknat fram den siffran?

Ursäkt för att detta antagligen uppfattas som något hån men det kanske kan få dig att tänka lite sundare.

PS: FPC får Lenovo som kund den 11 Augusti, Lenovo ZUK Z1. Lenovo vet ni nog hur stora de är inom Mobil/Data

Lycka till
Citera
2015-07-25, 13:50
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Jo en Ferrari får man ju ganska bra betalt för men undra hur stor vinst det blir efter alla kostnader?

Tror du att HP kommer leverera en penna för varje såld dator? Fråga dig själv, kommer du köpa en penna, kommer din mamma köpa en penna, kommer dina vänner köpa en penna? Nej självklart inte för det finns ingen användning för dessa och således ingen jättemarknad heller då det riktar in sig mot FÖRETAG.

Jag vet inte hur vissa tänker men kan konstatera att IQn här inne inte står speciellt högt, fortfarande har jag inte sett en enda analys här inne men du konstaterar att Anoto kommer ha en vinst över 1miljard nästa år. Över 1 miljard är vad FPC kommer ha i vinst nästa år och du säger ju att eran trollpinne kommer köra över FPC nästa år så då antar jag att du räknat fram den siffran?

Ursäkt för att detta antagligen uppfattas som något hån men det kanske kan få dig att tänka lite sundare.

PS: FPC får Lenovo som kund den 11 Augusti, Lenovo ZUK Z1. Lenovo vet ni nog hur stora de är inom Mobil/Data

Lycka till
Förstår att du all din upphetsning av FPC:s iblandning i tråden får dig att tolka mina inlägg som ett arsle..
Citera
2015-07-25, 13:57
Medlem
alienfins avatar
Jag ska ge ett tips om du träffar på nått nytt övermäktigt för din måshjärna så sök på Wikipedia..
https://sv.m.wiktionary.org/wiki/b%C3%B6rja
Citera
2015-07-25, 14:02
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Förstår att du all din upphetsning av FPC:s iblandning i tråden får dig att tolka mina inlägg som ett arsle..
Du kan ju då förklara hur du menar och lägga fram dina analyser så alla puckon som inte hajjar dig förstår.

Så ta och förklara nu.
Citera
2015-07-25, 14:13
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Du kan ju då förklara hur du menar och lägga fram dina analyser så alla puckon som inte hajjar dig förstår.

Så ta och förklara nu.
Svårt för att marknaden är enorm och användningsområdet expanderar ngt extremt framöver. Sen hänger det inte bara på pennor som du kommer blir varse senare..
Citera
2015-07-25, 14:53
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Svårt för att marknaden är enorm och användningsområdet expanderar ngt extremt framöver. Sen hänger det inte bara på pennor som du kommer blir varse senare..
Bra för det är just precis det som är det jag försöker påtala här, det är SVÅRT att sätta riktkurser.

Det enda man kan göra är att antingen tro på bolaget eller inte, men det finns ingen säker grund för det.

Därför är det lustigt hur du kan jämföra med FPC och säga att de kommer bli omkörda utan att veta prognoser, marginaler, rörelsekostnader etc.

Jag kan ge ett exempel på hur jag tänker. Det absolut enda jag/vi kan räkna på är just nu mobilmarknaden där siffrorna ligger tillgängliga för alla som tar sig tid att kolla/räkna men sen finns det andra marknader som är på ingående men där man inte kan uppskatta FPCs andel riktigt än. Vi har Kreditkortsmarknaden där Zwipe, mastercard och visa håller på att få bort PIN koder och sen Laptops/Desktops, banker(redan igång), pass, Paypal, BankID, IoT, bilindustrin etc etc.

Sensorer har funnits 10tals år men det är inte först nu sensorerna blivit tillräckligt säkra och marknaden blivit redo för intåget. Samma sak med Anoto kan det bli i framtiden, observera KAN.

Kolla denna(Smartphones only):
http://www.acuity-mi.com/GBMR_Report.php

Bara för att vi VET att det blir skiftbyte och biometrin slår igenom kan vi inte ta fram riktkurser på sånt som vi inte har koll på för då hade det låtit som Anoto-tråden på placera med påhittade kurser.

Jag håller Anoto under bevakning för inom något år kanske de utvecklat en bättre lösning där användningsområdena blir bättre.
Citera
2015-07-26, 08:43
Medlem
alienfins avatar
Många grenar hittills som gett sitt erkännande för Anotos teknik i bla teknik/utvecklingsföretag,skola, sjukhus,bygg,biltillverkning och listan kommer växa enormt med HP:s hjälp..
Man kan ju bara gissa hur stor del Anoto kommer att ha erövrat av estimerade 500mille pennor 2020 men jag är nöjd med 5 %..
Citera
2015-07-31, 17:05
Medlem
Jag köpte några aktier i Anoto för någon vecka sedan men ser att det står inköpspris 2.78kr men den har ju aldrig stigit över 2kr.
Är ny inom aktier så är det avanza som har gjort fel eller vad har hänt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in