Citat:
Ursprungligen postat av
Sumsarr
Du skulle kunna lägga en stop-loss på ~1,25 eller till och med 1,20. Det är en aktie med hög volatilitet och hög omsättning, så det blir givetvis svårt att lägga en stop-loss på en rimligt nivå.
Jag är väldigt orolig inför rapporten, tyvärr. Kommer det inte ett positivt PM innan rapporten kommer åtminstone jag att sälja av delar eller hela innehavet. Det är sedan möjligt att jag köper tillbaka dessa delar om aktien sjunker kraftigt vid rapporten; skulle den instället stiga i samband med rapporten är jag ändå nöjd med vinsten jag gjort på så kort tid i aktien (44% avkastning).
Sälja av hälften är verkligen inte en dålig idé enligt mig. När jag säljer av hälften blir jag glad oavsett hur det går för aktien: en nedgång? Jag har ändå plockat ut stora delar av min vinst. En uppgång? Skönt att jag fortfarande gynnas av den. Det är dock något av ett "Är glaset halvt fullt eller halvt tomt"-scenario.
Du ska inte vänta dig mycket av delårsrapporten. Siffrorna kommer att visa förlust. Allt snack om PM börjar verkligen bli tjatigt. PM kommer när den kommer, det gäller att ha tålamod. Det är nu som man skall trada, under väntans tider. Jag gör dock inte med tanke på mitt låga inköpsvärde.
Vi vet redan att HP är är den nya OEM samt att Tstudy har förnyat avtalet med Anoto om att sälja MINST 2 miljoner pennor. Bara dessa 2 kommer att vända förlusten till vinst.
Det vi skall titta på PM är hur avtalet är utformat, antal pennor som skall säljas, marginaler vs kostnad per penna osv.
Det gäller att ha tålamod, har hängt med sedan 22 öre. Det kommer att bli mycket volatil under hösten är min magkänsla. Skulle inte bli förvånad om kursen hamnar över 2 kr för att sedan ner till 1,4-1,6 och sedan sakta upp igen.