2015-07-24, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Hon kanske messade inifrån kaféet?

Rätt så troligt att man ringer först dock, och 19.50 var telefonen med all säkerhet död.

Sms skickades 18.23 Lisa och kollegorna stängde och låste cafeet strax efter 18.00
Lisa sms alltså utanför cafeet

Vad får du 19.50 ifrån?
Mamman till Lisa ringde Lena ca 20.15 eftersom hon inte kommit hem
Mest troligt är då att föräldrarna försöker ringa Lisa precis innan och telefonen är då död alternativt avstängd
2015-07-24, 18:50
Medlem
Zebrauts avatar
Jag efterlyser information om kvittot som hittades i ladan i sammanband med att handsken hittas.
Är det bekräftat att kvittot är från Skövde ? För jag kan inte hitta någon säker källa angående det. Står kvar vid min mening att Handsken och kvittot kan höra ihop ifall bröderna handlat antingen på pizzerian eller handlarn dagen LH försvann.

GM kan mycket väl ha tappat kvittot i ladan i sammanband med att hen tar fram handsken och planterar det beviset.
2015-07-24, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebraut
Jag efterlyser information om kvittot som hittades i ladan i sammanband med att handsken hittas.
Är det bekräftat att kvittot är från Skövde ? För jag kan inte hitta någon säker källa angående det. Står kvar vid min mening att Handsken och kvittot kan höra ihop ifall bröderna handlat antingen på pizzerian eller handlarn dagen LH försvann.

GM kan mycket väl ha tappat kvittot i ladan i sammanband med att hen tar fram handsken och planterar det beviset.

Jag har hört att kvittot ska vara från Skövde!
Då jag fick för mig, att det kunde vara Lisat Kvitto?
Senast redigerad av LA-B 2015-07-24 kl. 18:57.
2015-07-24, 18:57
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Om Lisa hade haft telefonen i fickan, så hade inte Litauern tänkt på telefonen, just för att han inte tänkte rationellt.

När Litauern förstörde telefonen visar det på ilska. I annat fall hade han bara stängt av den och kastat den.

Om en GM är ute för att stjäla en mobiltelefon så klart han blir förbannad om batteriet är slut.
2015-07-24, 18:59
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Nu fick du ju äntligen svar på varför polisen spärrade av mjölkrummet men du blir ju aldrig nöjd ändå. Och de där bruna påsarna som polisen sågs springa omkring med från mjölkrummet var säkert bara deras egen lunch, gissningsvis munkar och baguetter. Helt säkert fanns det bara spår från vilt i mjölkrummet. Det blir jäkligt tajt att hinna handla pizza annars iaf.
Förresten, vad tror du att det fanns i påsarna om avspärrningen inte hade bevisvärde? Jag har hört att det finns ett kafé mitt emot, och det säljer säkert munkar och baguetter. Själv lutar jag nog mot att det var bevis funna i ladan, inklusive mjölkrummet.
2015-07-24, 19:02
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Ja det är en trådsanning !
Inge företagare skulle tänka tanken att hänga ut en nyckel till företaget i en lada .
Det första som skulle hända vore att Försäkringen skulle sluta att gälla , den kräver full kontroll över nycklar och koder till företagets lokaler .
Så detta om nyckel i ladan , glöm det .

Då är ju frågan vem som tog nyckeln med sig. Madeleine, Lowa, Rebecka eller Lisa. Vi kan ju stryka Madeleine direkt eftersom hon gick tidigare. Varför skulle någon av dem vara betrodd att ta nyckeln med sig hem. Blir ju lite problem om den personen blir sjuk t.ex.
2015-07-24, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebraut

http://www.expressen.se/gt/bevisen-mot-de-mordmisstankta/

I högerkolumnen under fynd. Du får scrolla ned lite.
2015-07-24, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Då är ju frågan vem som tog nyckeln med sig. Madeleine, Lowa, Rebecka eller Lisa. Vi kan ju stryka Madeleine direkt eftersom hon gick tidigare. Varför skulle någon av dem vara betrodd att ta nyckeln med sig hem. Blir ju lite problem om den personen blir sjuk t.ex.

Varför tror du det bara finns en nyckel?
2015-07-24, 19:05
Avslutad
Så boden bredvid cafét har varit nedstängt länge nu alltså..

OT: Lite småroligt att jämt när en vit mördar som i USA nu tidigare idag så pratas det om psyksjuk (på CNN). Only when your white!
2015-07-24, 19:09
Medlem
Sculleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
http://www.expressen.se/gt/byggnad-i-lisa-holm-fallet-avsparrad/
Senaste artikeln, och avspärrningarna i slaktrummet är fortfarande kvar.
Sades att de var det för några dagar sedan också, men nu har vi bild på det!

Mest troligt att detta är mordplatsen!

Nej, nu har vi en gammal bild av avspärrningen.
2015-07-24, 19:09
Bannlyst
Varfõr släpper dem den yngre brodern när den tekniska bevisningen inte kommit än?
2015-07-24, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Varfõr släpper dem den yngre brodern när den tekniska bevisningen inte kommit än?

En del av den tekniska bevisningen har säkerligen kommit,
Kanske har de funnit spår efter MGM på moppen, på Lisa?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in