2015-07-24, 18:15
  #53797
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Handsken hittades innan första avspärrningen.

Ok, det skrev jag först också, men fick mig en avhyvling av en massa här inne att den hittades efter första avspärrningen... men men då hade jag iaf rätt från början då.
2015-07-24, 18:15
  #53798
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Inget av bevisvärde. Jaha. Polisen spärrar alltid av platser där det varit för mycket spring, eller? Det är väl fastighetsägarens ansvar att hålla utomstående borta. Klart att polisen blev ånyo intresserad av ladan, och den gula sidobyggnaden speciellt.
Nu fick du ju äntligen svar på varför polisen spärrade av mjölkrummet men du blir ju aldrig nöjd ändå. Och de där bruna påsarna som polisen sågs springa omkring med från mjölkrummet var säkert bara deras egen lunch, gissningsvis munkar och baguetter. Helt säkert fanns det bara spår från vilt i mjölkrummet. Det blir jäkligt tajt att hinna handla pizza annars iaf.
2015-07-24, 18:16
  #53799
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Möjligheten finns, men är i nuläget rätt så långt borta.
Tänk dig in i situationen för en stund.
Du har försökt gömma en kropp.. polis och MP myllrar det av i området.
Försöker du inte göra så mycket du kan för att inte bli upptäckt?
Det har ju även vittnats om att den yngre brodern betett sig konstigt efter försvinnandet.
Varför polisen fattade misstanke kan man tro.
Hade jag varit mördare en så hade jag flytt fort som fan, inte ståt och väntat på polisen och den långa uttredningen. Som bara skapar mardrömmar.
2015-07-24, 18:19
  #53800
Medlem
djembelelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zezo
Jag tror lite som du. Hon lyckas smita ifrån NB och får iväg något meddelande till pappan 18:23. NB kommer ikapp och ger sig på Lisa först och sedan tar han hand om mobilen 18:30.
Om du blev överfallen och lyckas slita dig loss och springa med personen i hälarna och du mot förmodan lyckas få iväg ett sms i farten, skulle du skriva" jag åker nu"?
2015-07-24, 18:20
  #53801
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZeroTranquility
Hade jag varit mördare en så hade jag flytt fort som fan, inte ståt och väntat på polisen och den långa uttredningen. Som bara skapar mardrömmar.

Ja, och du hade blivit inramad fortare än kvickt
De som visar kyla efter ett mord är ofta de som klarar sig längst undan lagens arm.
Hade det inte varit väldigt suspekt om bröderna plötsligt försvann och inte fanns på jobbet dagen efter?
2015-07-24, 18:21
  #53802
Medlem
Har följt tråden från början. med vissa avbrott. Dock slår det mej att det nämns att NB varit här i 6 år, men klarar inte av att förstå svenska eller tar jag mej friheten att tolka fel ??

Någon initierad kanske vet ?!

Hursomhelst är detta ju intressant vid en kommande rättegång, där jag vill hävda att denne NB lär sitta på svarandes bänk. Hur mycket går förlorat vid tolkningen mellan svenska och litauiska ?
Nyanser etc. ?

Hittar tolken till Skövde Tingsrätt denna gång ? (Patetiskt !)

NB sitter ju ännu sämre till med det oket över sej att ej (?) kunna svenska för att förstå gången och frågorna på riktigt sätt när han sitter vid "skranket".

Med en viss form av retorik undrar fler än jag hur kan detta överhuvudtaget ha kunnat skett ??
2015-07-24, 18:22
  #53803
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Nu fick du ju äntligen svar på varför polisen spärrade av mjölkrummet men du blir ju aldrig nöjd ändå. Och de där bruna påsarna som polisen sågs springa omkring med från mjölkrummet var säkert bara deras egen lunch, gissningsvis munkar och baguetter. Helt säkert fanns det bara spår från vilt i mjölkrummet. Det blir jäkligt tajt att hinna handla pizza annars iaf.
Så du tror att polisen spärrar av fastigheter för att det är mycket spring där. Visst, tro det du. Och sedan avtog springet i ladan så polisen kunde häva avspärrningen, men det är fortfarande för mycket spring i mjölkrummet, 1,5 månader efter försvinnandet. Jag håller med, det blir tajt att hinna handla pizza annars. Kanske GM inte köpte pizza, utan det var någon annan.
2015-07-24, 18:23
  #53804
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zezo
Jag tror lite som du. Hon lyckas smita ifrån NB och får iväg något meddelande till pappan 18:23. NB kommer ikapp och ger sig på Lisa först och sedan tar han hand om mobilen 18:30.

Du måste skoja...
"Hej, pappa jag åker nu" kontra "Hjälp pappa!"
2015-07-24, 18:23
  #53805
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av djembelelle
Om du blev överfallen och lyckas slita dig loss och springa med personen i hälarna och du mot förmodan lyckas få iväg ett sms i farten, skulle du skriva" jag åker nu"?

Jag spekulerar vilt. Exakt vad hon har skrivit och om hon skrivit något öht vet vi väl inte?
2015-07-24, 18:24
  #53806
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Ok, det skrev jag först också, men fick mig en avhyvling av en massa här inne att den hittades efter första avspärrningen... men men då hade jag iaf rätt från början då.
Ja man hittade ju inget i ladan så då spärrades den ju inte av heller. Sen på måndag morron så hittar MGM en handske i ladan och då spärras den av. Av vad som framkommit så har man inte hittat nånting av intresse i ladan. Det ryktas om ett kvitto som tillhör BO men det verkar inte vara bekräftat överhuvudtaget.
2015-07-24, 18:24
  #53807
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Om Lisa hade haft telefonen i fickan, så hade inte Litauern tänkt på telefonen, just för att han inte tänkte rationellt.

När Litauern förstörde telefonen visar det på ilska. I annat fall hade han bara stängt av den och kastat den.

Är det ens säkert att den mobildel som funnits dvs en display
verkligen är Lisas??
Jag vet att mobilfodralet är Lisas eftersom föräldrarna känt igen det som Lisas.
Men en display? Den behöver egentligen inte vara Lisas?
Varför har inte fler delar återfunnits?
Lisas mobil kan faktiskt vara hel och på en helt annan plats.
Vi vet bara att den dog pga dåligt batteri alternativt stängdes av.
Mer vet vi inte
2015-07-24, 18:25
  #53808
Medlem
Min känsla är att nu när Vårt rättsväsen syr in MGM på livstid, så låter de rådjuren löpa de är ju så sköna... Vad drev MGM? Fruns vikt bortser jag ifrån o hens färg på själ el styrka på drift har jag noll koll på...Månadslön runt 20.000:- för skicklig snickare förefaller ocker

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in