2015-07-12, 18:31
Medlem
konsumentkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DAGGER[X]
Åker idag. Några allmänna aktuella tips? Hur svårt eller enkelt är det för en utböling att köpa kakor t.ex?
Det är väldigt enkelt, gå in på valfri coffeshop bara!
Citera
2015-07-20, 17:15
Medlem
Är det lätt att hitta sovplats när man kommer till Amsterdam eller bör man boka hotell?
Citera
2015-07-21, 00:32
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GladaPontus
Är det lätt att hitta sovplats när man kommer till Amsterdam eller bör man boka hotell?
Nu mitt i semestertiderna är det nog en god idé att boka i förväg då Amsterdam är packat med turister. Jag hade bokat innan jag åkte dit i alla fall. Men någon annan kanske kan säga nåt om hur det är att bara åka dit och chansa på att hitta hotellrum, man kanske kan hitta något nånstans?

Åker man efter dom stora horderna med turister har lämnat är det hur som helst inga problem att hitta hotellrum.
Citera
2015-07-22, 14:43
Medlem
Kommer vara i Amsterdam mellan 15-20 och kommer resa själv, vore kul att möta upp nån person från hemmaplan då
Så länge du inte är sverigedemokrat skiter jag i vem du är
Planen är att flumma runt och hänga i coffeshops och parker mm.
Citera
2015-07-24, 15:23
Medlem
Någon som är i Amsterdam idag tills på söndag (24-26) som vill hooka?
Citera
2015-07-24, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonloka
Någon som är i Amsterdam idag tills på söndag (24-26) som vill hooka?

Jag och en polare e här å har det gött 😁 Vi ska te nattklubben Paradiso sen om du vill hänka!
Senast redigerad av JImBo90 2015-07-24 kl. 23:01.
Citera
2015-07-25, 14:25
Medlem
Tjo.

Vi är 3 pers som skall dit på torsdag den 30:e och fram till den 2:a augusti.

Några fler som är där?

Sedan undrar jag om några fler har tips på nattklubbar för lite äldre folk t.ex 35+ man kan gå till?
Citera
2015-08-03, 01:24
Medlem
Åker ner till Amsterdam med min flickvän och ivrig som jag är så vill jag gärna besöka en coffeeshop, men flickvännen är inte lika förtjust som jag så jag undrar om dessa café erbjuder något annat än cannabis? Såsom mackor,mat,lunch??
Citera
2015-08-03, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SirAdam
Åker ner till Amsterdam med min flickvän och ivrig som jag är så vill jag gärna besöka en coffeeshop, men flickvännen är inte lika förtjust som jag så jag undrar om dessa café erbjuder något annat än cannabis? Såsom mackor,mat,lunch??

Enda skillnaden mellan ett café i Amsterdam och någon annan stans är den detaljen att dom säljer röka, dvs att alla coffeeshops har det du kan förvänta dig ska finnas på ett café av varierande kvalitet naturligtvis, en vanlig missuppfattning är också att coffeeshops är detsamma som en bar/pub vilket det inte är utan just ett café där varken alkohol eller cigg är tillåtet med undantaget om ciggen blandas med röka.
Citera
2015-08-04, 11:02
Medlem
FF0000s avatar
Hallå! Åker till Amsterdam imorgon.
Några som är där?

Har en fråga med, hur är det med att blanda ut när man rullar?
Inte jättepepp på att röka rent innan jag vet hur "starkt" det är.
Fick man blanda ut med tobak eller var man tvungen att ha någon rökmix? Var köper man sånt isåfall? Vanlig mataffär/kiosk? Eller på coffeeshopsen?

Sen ni som varit där, har ni tips på vart man kan köpa pipor/glaspipor och diverse rökprylar? Finns det också på caféerna? Prisvärt?

Och en sista fråga: finns det snus?
Citera
2015-08-04, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FF0000
Hallå! Åker till Amsterdam imorgon.
Några som är där?

Har en fråga med, hur är det med att blanda ut när man rullar?
Inte jättepepp på att röka rent innan jag vet hur "starkt" det är.
Fick man blanda ut med tobak eller var man tvungen att ha någon rökmix? Var köper man sånt isåfall? Vanlig mataffär/kiosk? Eller på coffeeshopsen?

Sen ni som varit där, har ni tips på vart man kan köpa pipor/glaspipor och diverse rökprylar? Finns det också på caféerna? Prisvärt?

På de flesta coffeshopsen får man blanda med tobak, men fråga för säkerhetsskull för vissa tillåter inte det. Rökmix kan du köpa på coffeshopsen.
Diverse rökprylar finns på coffeshops/smartshops
Citera
2015-08-04, 23:24
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FF0000
Hallå! Åker till Amsterdam imorgon...

Snus finns inte. Snus är typiskt för just Sverige så se till att du tar med dig snus härifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in