2015-07-24, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Jag tillhör de som tror att handsken placerades i ladan under måndag morgon, att den inte fanns där på söndagskvällen.
Så jag tänker om detta Martorp, att MGM i sin bråttomvärld när detta hände, tänkte att den gården låg lååångt från caféet och därmed safe att gömma Lisa där.
Arbetsmässigt höll de väl fortfarande på med taket på ladan mittemot hennes jobb, att gården då var way far från denna, och att handsken placerades där de jobbade i så fall helt enkelt för att det kunde utgöra ett troligt scenario om när hon försvann, då ladan är bara på andra sidan vägen.

Det som ställer till det i skallen på mig här, är att de haft mjölkrummet/slaktrummet avspärrat så länge och det är väl fortfarande det.

När handsken hittas spärras brödernas arbetsplats av, kanske var det anledning till att den placerades där. De behövde tid för annat och det fick de när farbror blå spärrade av deras arbetsplats.
2015-07-24, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
På Aftonbladets TV sägs t.o.m att det var LH som låste. Om det nu var Lisa som låste var gjorde hon av nyckeln? Ladan?
Man kan ju inte anförtro nycklarna till en rörelse till en mopedåkande ungdom och man har ju haft öppet sedan dess.
Inte med något illa, men tyvärr är det så att varje gång man läser i tidningar om något händelse man vet mycket om eller intervju om sig själv, så finns det massor med sakfel. Mao det gå inte att lita på allt som skrivs i tidningar eller sägs i radio- o TV program.

Nu undrar jag en sak ang. LHs meddelande till pappan. För mig låter lite skumt om det hade varit sms hon skickade, alla använder ju WhatsApp nuförtiden. Går detta via telefonoperatörer också?

Och att man pratar om bara AJ och de litaiska män i detta sammanhang är ytterst märkligt. Som det har kommit fram har AJ söner och det jobbar säkert andra människor också på cafeterian och för AJ, både män och KVINNOR ...
2015-07-24, 08:12
Medlem
bilringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Ja, och de ska vara utomhus så här års. ABs flygbilder visade mängder av kor i hagarna norr om allén till slottet.

Om det är tjurar så är dom nog inte lösa ute i hage, snarare inne? Kan ju ha fel dock...
Senast redigerad av bilringen 2015-07-24 kl. 08:19.
2015-07-24, 08:26
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av autospirit
Inte med något illa, men tyvärr är det så att varje gång man läser i tidningar om något händelse man vet mycket om eller intervju om sig själv, så finns det massor med sakfel. Mao det gå inte att lita på allt som skrivs i tidningar eller sägs i radio- o TV program.

Nu undrar jag en sak ang. LHs meddelande till pappan. För mig låter lite skumt om det hade varit sms hon skickade, alla använder ju WhatsApp nuförtiden. Går detta via telefonoperatörer också?

Och att man pratar om bara AJ och de litaiska män i detta sammanhang är ytterst märkligt. Som det har kommit fram har AJ söner och det jobbar säkert andra människor också på cafeterian och för AJ, både män och KVINNOR ...

Vad är WhatsApp ?

Det är ju en Litauisk man som sitter Häktad !!!
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Jag har själv tänkt liknande tankar men några svar i tråden verkar inte finnas. Men eftersom att det inte finns så många fastigheter i området så måste någon polis åtminstone sökt igenom Martorp utan hund de första dagarna. Man kan ju inte helt lita på att de anställda gör det. Och dessutom kan ju en av de anställda ligga bakom försvinnandet. Och då har kroppen legat bra gömd och inte blivit hittad förrän man söker noggrant med hundar eller många poliser helt enkelt. Martorp är ju en megafet gård så det lär ju finnas många skrymslen att gömma en kropp på.

Det som går att säga är att det var låg aktivitet på Martorp under den vecka som fortlöpte. Både från gårdens anställda och från polisen.

Vilka byggnader som ev ska ha genomsökts initialt är inte officiella uppgifter ännu.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Vad många glömmer är likstanken som måste ha känts på hundratals meters radie.Fem dagar i värme måste ha satt igång processen. Någon skrev förut att han "visste" att kroppen var indränkt i syra när den hittades.Inte otroligt att det i så fall var myrsyra som borde finnas i stor mängd på gården eftersom den används till slåtterkrosset och ensilaget.Myrsyra tar effektivt bort alla lukter eftersom den överträffar allt.Om den har använts så är det någon som varit väldigt insatt i saker och ting.
Ida i Trollhättan låg oemballerad i högsommarvärme 30 meter från en trafikerad väg, även av gående. Det tog över fem veckor att hitta henne, så lukten av Lisa, inomhus, kändes inte på hundratals meter.
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Bussen kanske avgick från annan plats 18.20 men kom till den hållplatsen efter några minuter...
I så fall hade de fått köra ikapp bussen, och troligen inte hunnit ikapp den före Lidköping. De finns ingen genväg till bussen vid annan hållplats.
2015-07-24, 08:32
Medlem
http://www.svd.se/om/mordet-pa-lisa-holm

Det ser ut att vara "tunga" bevis i kassen
2015-07-24, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det gör inget om man lockar någon över vägen, ingen lägger märke till det. Värre om man tvingar eller bär någon över vägen.

Dock är det då vanligt att någon sett något. En bil som stannat eller en person på plats vid den tiden.

Tänk på, att när en sådan här stor sak pågår i så många dagar borde tips av vad man sett kring stängningsdags rasat in den första tiden (Sön-tis). Alla berörs och alla vill hjälpa till så hon hittas så fort som möjligt. En dag, möjligen två kan man möjligen "missa" vad som pågår men inte tre eller fler...

Det polisiära arbetet har hela tiden utgått ifrån att någon måste sett något men inte tänkt på det. Människor tänker i allmänhet inte på "tips" av ordinär art innan de fått veta att något hänt. Till och med då kan det vara svårt att minnas om det inte varit något extraordinärt man sett.
2015-07-24, 08:42
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
http://www.svd.se/om/mordet-pa-lisa-holm

Det ser ut att vara "tunga" bevis i kassen
Tunga bevis, väsentliga bevis. Är det omodernt med starka bevis?
2015-07-24, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av autospirit

Polisen har säkert kollat de andra som jobbar i caféet. Kvinnor och framför allt MÄN

De, poliserna, verkar dock inte funnit något anmärkningsvärt där utan fokuserar på den inslagna vägen... litauern.

Om det är förhastat får vi nog snart veta.

Motivet för litauern är en gåta i sig.
2015-07-24, 08:46
Medlem
DIdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Hur vet du att "Patronsvinet" saknar alibi?

Det vet jag inte, men å andra sidan vet vi ju inte mycket om något eftersom polisen och åklagare säger nada.

Jag har inte sett att AJ skall ha alibi, har du?
2015-07-24, 09:12
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av porslinslandet
När handsken hittas spärras brödernas arbetsplats av, kanske var det anledning till att den placerades där. De behövde tid för annat och det fick de när farbror blå spärrade av deras arbetsplats.

En tanke som MGM kom på under natten, när bygden vimlade av poliser och hundar.
Automatiskt bli utan arbetsplats och flytta sökfokus.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in