2015-07-23, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Om du nu är så intresserad av fallet finns svaret på dina frågor redan i tråden, det är bara att läsa på!

Ja jag är intresserad av fallet, annars skulle jag ju inte vara här i tråden.
Ok, visst kan jag läsa genom alla 4300 sidor för att se om någon råkat svara på min undran
Men det är flera frågor och situationer som diskuterats flera gånger
Man behöver lyfta på alla stenar flera gånger om, för att se nya infallsvinklar och det en annan missar kanske någon annan ser/upptäcker
Samt att det är betydligt mer givande att tillsammans försöka lösa detta jämfört med att sitta i sin ensamhet med sina tankar.
Men om du gillar att tänka och lösa saker på egen hand kan du gå ur tråden och låta oss andra diskutera tillsammans och prova alla möjligheter för att nå lösning eller nya infallsvinklar
2015-07-23, 11:10
Medlem
Angående AJ
AJ och MGM kanske byter bilar med varandra?
Har man jobbat åt någon så länge som MGM gjort för AJ så är man kanske på så god fot med varandra, att man lånar varandras saker, eller kanske MGM bil till och med är AJ egendom?
Så OM det finns spår i MGM bil kanske det var AJ som körde bilen med Lisa? Och att det är AJ som är GM
2015-07-23, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Vad jag har förstått så var AJ inne på cafeet på söndagen och träffade då Lisa för första gången.
Hur fick han vetskap om att Lisa skulle åka moped själv hem?
”Ar*e träffade själv Lisa Holm för första gången samma dag som hon försvann.
– Jag träffade henne på morgonen när jag var inne spontant på kaféet. En förtjusande flicka som kaféinnehavarinnan presenterade för mig. Det var första dagen som hon åkte till jobbet själv och det är en sådan tragedi att det liknar ingenting. Ofattbart är det, säger han.
Dagen efter, på måndagen, var Ar*e Jö*sson tillsammans med de anhållna bröderna, samt en annan man. När de tittade in i ladan mittemot kaféet upptäckte de plötsligt Lisa Holms handske.
– Jag tog handsken med mina fingerspetsar och promenerade bort till polisen. Sedan fick jag ett erkännande av pappan att det var flickans handske.”
http://www.expressen.se/gt/markagaren-det-ar-en-sadan-tragedi/
2015-07-23, 11:20
Medlem
Tamborinos avatar
Jag har varit på en resa till Kinnekulle , det första som slår en är hur vackert det är .
Intressant att se alla platser i verkligheten tyckte jag , allt känns mindre på något sett än på alla bilder m m .
Annars var det bara en sak som jag reagerade på , när man kommer norrifrån på vägen mot Cafet så ser man baksidan på Cafet mycket tydligare än jag trodde .
Nu har det ju växt upp en hel del på gärdet man ser över , och norra parkeringen var full med bilar men jag kunde se två personer stående vid knuten där baksidan börjar .
I börja av Juni och med tom parkering borde en person med ljus jacka synas ganska bra .
Kan det vara så MGM fick syn på BO ???
2015-07-23, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
denna teori har lagts fram otaliga gånger. Vad som helt talar emot den är två saker
det första är att polisen gått ut med att det är mord
alltså att det inte är vållande till annans död utan överlagt mord
En annan sak är att om du som gärningsman blivit häktad för du mördat någon när du vet det var olycksfall så hade du med stor sannolikhet berättat detta direkt när du blev konfronterad

Det är svårt att se om du kört på någon medvetet eller omedvetet och skadorna blir detsamma . Dom har gått ut med att hon inte tagit sitt eget liv utan att hon dött pga vad någon annan gjort mot henne. Du skriver att han borde ha berättat om det var en olycka men det är inte säkert , beror på hur liket är behandlat efteråt.
2015-07-23, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Det är svårt att se om du kört på någon medvetet eller omedvetet och skadorna blir detsamma . Dom har gått ut med att hon inte tagit sitt eget liv utan att hon dött pga vad någon annan gjort mot henne. Du skriver att han borde ha berättat om det var en olycka men det är inte säkert , beror på hur liket är behandlat efteråt.

Och det är ju inte ens säkert att det var ett lik till en början...
...det kan ju vara så att GM i sin iver att dölja vad som hänt inte ens noterade att flickan levde eller att GM aktivt tog ihjäl flickan.
2015-07-23, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
Jag har varit på en resa till Kinnekulle , det första som slår en är hur vackert det är .
Intressant att se alla platser i verkligheten tyckte jag , allt känns mindre på något sett än på alla bilder m m .
Annars var det bara en sak som jag reagerade på , när man kommer norrifrån på vägen mot Cafet så ser man baksidan på Cafet mycket tydligare än jag trodde .
Nu har det ju växt upp en hel del på gärdet man ser över , och norra parkeringen var full med bilar men jag kunde se två personer stående vid knuten där baksidan börjar .
I börja av Juni och med tom parkering borde en person med ljus jacka synas ganska bra .
Kan det vara så MGM fick syn på BO ???
GM borde redan ha varit på plats när LH kom dit och då undrar jag varför inte kollegorna hörde något för LH var vid sin moppe innan dom var vid bilen. Hade det stått en 35 årig balt där så hade LH förmodligen stuckit tillbaka till dom andra tjejerna. Men det stod någon där som hon kände och kände sig trygg med antar jag
2015-07-23, 11:29
Medlem
Postat av agnusdei

Vad vet vi om godsherren Arne Jönsson, 79 år, som är den person som är innehavare av de ägor som brottet har utspelat sig på?

Indicier:
a) Flera fynd har hittats på den grusväg som leder upp till hans bostad, Blombergs Säteri.
b) Han är den person som hittade handsken vid ladan. Han tog upp den och gav den till polisen, dvs polisen har inte sett att den låg i ladan utan godsherren själv är den person som hävdar detta.

Källa: http://www.expressen.se/gt/han-ager-platserna-dar-fynden-hittades/

Har han alibi för söndagen vid 18.00-21.00?
2015-07-23, 11:30
Medlem
Citat:
GM borde redan ha varit på plats när LH kom dit och då undrar jag varför inte kollegorna hörde något för LH var vid sin moppe innan dom var vid bilen. Hade det stått en 35 årig balt där så hade LH förmodligen stuckit tillbaka till dom andra tjejerna. Men det stod någon där som hon kände och kände sig trygg med antar jag

AJ?
Ägaren till cafet och som med det ingav respekt och att man då känner sig tvungen att svara på tilltal eller om han ber om hjälp med något?
2015-07-23, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIde
Jag ser att LGM ovan har samma undran om AJ som jag anser har borde ha samma misstankegrad som litauerna.

Med tanke på Litauernas s k alibi så borde han ha högre misstankegrad. Det vore nästan klassiskt "Patronsvinet" gjorde det...

Hur vet du att "Patronsvinet" saknar alibi?
2015-07-23, 11:33
Medlem
Citat:

Varför tror du att Lisa var först till sin moped jämfört med kollegorna till bilen?
De parkerade vid norra entren och har då mycket nära till bilen,
Lisa och kollegorna har nog ungefär lika långt till sina respektive fordon
2015-07-23, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tankar
”Ar*e träffade själv Lisa Holm för första gången samma dag som hon försvann.
– Jag träffade henne på morgonen när jag var inne spontant på kaféet. En förtjusande flicka som kaféinnehavarinnan presenterade för mig. Det var första dagen som hon åkte till jobbet själv och det är en sådan tragedi att det liknar ingenting. Ofattbart är det, säger han.
Dagen efter, på måndagen, var Ar*e Jö*sson tillsammans med de anhållna bröderna, samt en annan man. När de tittade in i ladan mittemot kaféet upptäckte de plötsligt Lisa Holms handske.
– Jag tog handsken med mina fingerspetsar och promenerade bort till polisen. Sedan fick jag ett erkännande av pappan att det var flickans handske.”
http://www.expressen.se/gt/markagaren-det-ar-en-sadan-tragedi/

Här ges ett tillfälle för AJ
Han visste att hon skulle åka själv,
Han kunde inte motstå henne (hon var så förtjusande) och möter henne bakom cafet vid 18.00
Vad som sen händer vet man inte, troligtvis ber han henne om hjälp med något eller så vill han bara småprat lite med henne, lära känna henne mer,
hon känner sig inte hotad då hon träffat honom tidigare samma dag samt att hon vet att han är ägaren så hon är trevlig tillbaka och har därför inte så bråttom hem (därav sent sms 18.23)
Men AJ är ute efter något annat, som gör att detta slutar i mord men inte nödvändigtvis planerat utan dråp

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in