Citat:
Ursprungligen postat av
letsdoit
Tror du har rätt här, dvs bägge byggnaderna var av intresse. Om LH hittades inne i en ladugårdsdel och man såg att vissa verktyg borde ha använts, samtidigt som man också fick markering på boden (som kan ha använts som verktygsskjul) så bör undersökningar ha inletts på bägge platserna. Boden kan också ha varit själva mordplatsen. - Var det inte så att boden var låst och att man tvingades forcera låset för att komma in?
Det enda jag har läst om detta, för jag följde inte live-rapporteringarna på nätet, är att polisen hade fått bryta sig in, men exakt var de gjorde det, har jag ingen aning om.
Samtidigt som en tidning har en bildtext om den byggnad som är till höger om grusplanen vid ingången till Martorp, som antyder att det var där Lisa hittades.
Däremot har bara aktivitet verkat vara, utifrån bilder i media, i den gula utbyggnaden och i den lilla boden.
Hans uttalande om djuren får mig att känna att inte enbart den lilla boden varit aktuell, utan i så fall flera ställen av gårdens byggnader.