2015-07-23, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Frågan är varför hon hade lager på lager med kläder på sig för.. Det var säkerligen kyligt den där sommardagen men inte så kyligt för en mopedfärd? Var det någon hon inte gillade måntro. Kanske därför hon inte ville visa hud.

50min på moped i ca 30-50km/h i 11ms vind kan bli rätt kyligt, antagligen hade hon extrakläder då hon körde till jobbet på morgonen också.
2015-07-23, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Lisa lämnade kaféområdet sist, men såvitt jag har förstått hittills lämnade hon kaféet genom dörren precis före eller samtidigt med de två bilburna tjejerna. Men enligt Aftonbladet berättade Rebecka att Lisa gick sist ut.

Rebecka var nog väldigt tagen av Lisas öde så vi kan förstå om hon formulerade sig lite luddigt. Rebecka nog har menat att Lisa blev kvar sist, där ute.
2015-07-23, 22:59
Medlem
[quote=Nybromannen|54109034]
Citat:
Ursprungligen postat av autospirit
Detta passar möjligen inte som svar här, men jag surfade på nätet och gjorde ett par "ftnd".
LHs expojkvännen lär ha spelat fotboll och haft alibi.

1. Nu såg jag att det var på trakterna en fotbollspelare som hade samma (spanskt?) efternamn som sonen till AJs fru.

2. Ett annat sammanträffande eller dyl. var det att LHs chef hade haft cafeteria tidigare i kyrkas lokaler lite längre bort och hon blev jättelessen då kyrkan sade upp kontraktet och började cafeteria verksamheten med långtidsarbetslösa.- Ingenting att göra med detta förstås, men på ngt sätt intressant ändå.

3. I Uppsala hittades för några veckor sedan ett par män som hade bränts in i ett husvagn. Nu har dem identifierat kropparna, de var litauer..

Att caféet flyttat från kloster hade jag läst innan.

Men Uppsala är ju en bit bort men visst konstigt sammanträffande.

AJ s fru kanske har släktingar i trakten eller är det ett vanligt efternamn i Spanien.

Fast rent krasst är nog alltihopa bara sammanträffanden oberoende utav varandra.

Men bra att snappa upp saker och ting...

Som tur så allting hänger ju inte ihop i verkliga livet.

Förresten, jag trodde att AJ: s fru var sydamerikansk. Vet inte varifrån jag fick det.
2015-07-23, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Så sant.
Mobildelarna kan likaväl spridits ut på väg till Martorp som från Martorp .
Det sistnämnda kan ha ett samband med att handsken hittades i efterhand.

Eller på väg till Källby till pizza-affären.
Handsken har trillat ner redan i första minuterna när gm drog Lisa in i ladugårdsbyggnaden. Eller på natten om gm var där och städa eller dyligt.
2015-07-23, 23:15
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Så sant.
Mobildelarna kan likaväl spridits ut på väg till Martorp som från Martorp .
Det sistnämnda kan ha ett samband med att handsken hittades i efterhand.
Ja, det finns många ingångar på fallet. Vi känner heller inte till samtliga fynd som visat sig tillhöra LH, och var dessa har hittats. Det fordon som använts ("lånats) skulle ha kunnat ställas tillbaka bakom ladan, för att gm (eller gm:en) därefter hoppat in i sin egen bil och fortsatt färden. I samband med ett sådant ev. bilbyte kan handsken ha slängts in i ladan. - Detta beteende kan även inkludera NB (och AB) som med handsken velat hålla polisen borta från Martorp.
2015-07-23, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Ah, ja det kanske det var, hittar inte FB-inlägget om det, så min info stämmer nog inte

Stämmer .... ca 3 mil bort.... i märket av Axvall.
2015-07-23, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Okey visst är det så.

Men är det samma operatör på alla masterna?

Är väl bara vid 112 alla samverkar och loggas?

Härnere samsas operatörerna rätt ofta på samma mast...

För att du ska kunna röra dig fritt åt alla håll när du använder mobilen är det mist tre master som samverkar.
Att de sitter glesare på landsbygden är inte så konstigt, det finns inget som bromsar förbindelsen.
I stadsmiljö är det en jäkla massa kåkar ivägen.
2015-07-23, 23:43
Medlem
på ett av korten syns en hyr bil från en bolag det kan vara den bilen dom har flyttat henne med och sen åkt till backa med en pickup med plåt flack med kåpa på sen var det nån som sa att lisa hade hittas inne i ett ko bås och det kan verkligen inte stämma för martorp är en gris gård vad jag hört om det nu var så att hon hittades inne hos grisar så var hon nog inte så hel för dom äter på allt
2015-07-23, 23:53
Medlem
Agent.Smiths avatar
Om det är så att rätt gärningsman är häktad så tycker jag att allmänheten har rätt att få veta mer om vad som pågår. Vad är det vi har att göra med? Finns det något man kan göra för att undvika liknande fall? Den här tystnaden skapar endast oro därav alla spekulationer. Jag tror inte att den här taktiken är bra. Undanhållande av information är aldrig bra.
2015-07-23, 23:54
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Självklart spärras ju hela stället och gården av, när Lisa hittas, men jag minns polisen som sade att avspärrningen hävdes, att de liksom "skyndade på", för djur där inne behövde utfodras, vilket han sade att de också hade gjorts under tiden avspärrningen varade.

Men, OM nu den lilla boden enbart hade varit av intresse, så hade inte djuren behövt nämnas i samband med uttalande om avspärrningen efter fyndet.

Det uttalandet fick mig att fundera kring om enbart boden varit av intresse.
Tror du har rätt här, dvs bägge byggnaderna var av intresse. Om LH hittades inne i en ladugårdsdel och man såg att vissa verktyg borde ha använts, samtidigt som man också fick markering på boden (som kan ha använts som verktygsskjul) så bör undersökningar ha inletts på bägge platserna. Boden kan också ha varit själva mordplatsen. - Var det inte så att boden var låst och att man tvingades forcera låset för att komma in?
2015-07-23, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Nu är jag inget teknikfreak men vad jag förstått så kan man pejla tämligen snabbt ett särskilt nummer/IMEI men då det gäller typ masttömningar så ramlar det in massor med data som måste bearbetas och ovidkommande sorteras ut/bort.

Kan ju vara så enkelt att någon familjemedlem kollade upp hennes mobil via "Find my iphone"/annan app. Var iphonen kopplad till hennes dator kunde dom även snabbt läsa av sms.

Jag har själv full koll på vart min dotter befinner sig via en app. (vilket hon vet om)
2015-07-23, 23:55
Medlem
Jag har inte följt tråden på länge och den känns lite lång att ta sig igenom. Tycker det lutar åt att dem har häktat rätt person men att bevisningen fortfarande är osäker. Vad säger Tingsnotarien?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in