2015-07-23, 14:08
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Givetvis inte, men det är den tydligaste markören i vardagslivet som jag har stött på, den man ser först & som i princip alltid stämmer.

Hur fungerar det där på vintern i slaskiga Sverige? Om man är ute i naturen i sommarstugan eller liknande och blir geggig, klampar man in då?

Låter omständigt! Skönt att ta av sig
Citera
2015-07-23, 17:01
  #26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toekn
Hur fungerar det där på vintern i slaskiga Sverige? Om man är ute i naturen i sommarstugan eller liknande och blir geggig, klampar man in då?

Låter omständigt! Skönt att ta av sig
Fråga inte mig, jag tillhör inte överklassen.

Stövlar & liknande går man givetvis inte in med, det handlar om vanliga skor som man behåller på när man är hembjuden till någon. Att komma uppklädd för att sedan tassa runt i strumplästen, trots kostym, slips eller festklänning känns jävligt B.

Själv kör jag med galoscher vintertid.
Citera
2015-07-23, 19:58
  #27
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Fråga inte mig, jag tillhör inte överklassen.

Stövlar & liknande går man givetvis inte in med, det handlar om vanliga skor som man behåller på när man är hembjuden till någon. Att komma uppklädd för att sedan tassa runt i strumplästen, trots kostym, slips eller festklänning känns jävligt B.

Själv kör jag med galoscher vintertid.

Som Joakim von Anka..?
Citera
2015-07-23, 20:20
  #28
Medlem
En person som är delägare och rik som inte kan stava till väl..
Citera
2015-07-23, 23:29
  #29
Medlem
tobbemanis avatar
Kanske vår vän SP från ekonomidelen hittade hit som "greven" redan 2013

(FB) Vad händer med börsen!?
Citera
2015-07-24, 10:40
  #30
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Som Joakim von Anka..?
Nja, han hade väl iofs. Damasker
Citera
2015-07-24, 14:47
  #31
Medlem
svettigafettsvinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fllushy
vaska champagne osv tycker jag det är väldigt 1900 talet då jag själv kör med sabrering
Haha. Alla vet att du är en nolla.
Citera
2015-08-10, 14:35
  #32
Medlem
Shakespeareares avatar
Du är knappast överklass, hela din tråd handlar om pengar och alkohol. Var är ditt kulturliv om du är överklass?
Citera
2015-08-15, 09:14
  #33
Medlem
Golonkas avatar
Det må vara överklass, men i så fall en degenererad gren av överklassen som representeras i TS. Skulle snarare tro att vi här har att göra med ett DAMP-barn till någon noveau riche-familj, född på 80-talet. Knappast bildad, otroligt dåligt språk och grammatik, ingen finess eller stil alls.
Citera
2015-08-15, 10:39
  #34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Nja, han hade väl iofs. Damasker

Där ser man! Jag har alltid trott att det var samma sak!
Citera
2015-08-18, 17:59
  #35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doc.Klein
Tror aldrig jag har skrattat så mycket åt en tråd.
Vem är den här killen egentligen? Han måste ju ha jättesvåra komplex och allmänt usel självkänsla för att sjunka till den nivån då han faktiskt gör ett desperat försök att hävda sig på Flashback Forum...

Vad gör du idag, TS?
Nu har det gått två år sedan du var vänlig nog att bjuda på lite smaskig bullshit som bara fick det att vattnas i munnen på oss, jag är nyfiken på hur ditt liv är idag.

Eftersom du frågar på ett mycket trevligt sätt så tänkte jag gå ut med lite uppdate på mitt liv i dagsläge.

Har varit ute och rest cirka 1,5 år Australien och Asien. Spanat in lite företag osv, legat vid stränderna haft det riktigt bra, några Italienska resturanger längs havet med kvalitéts vin av olika sorter osv.

Fokus i dagsläge ligger mer på bank miljöer osv, tänkte dra på något EU parlament toppmöte i lettland då mycket högt uppsatta Private Equity företag m.m skulle underhålla mig lite, men det sket sig på grund av olika anledningar.

Träffade några av mina vänner självklart när jag kom hem, en av dem hade köpt en lägenhet för några mille, hade det grymt trevligt med lite Dom Pérignon av årsmodell 2004, tilltugg osv, mycket klassiskt och trevligt folk.

Varit och festade lite i Nederländerna också , grymt trevligt.

Annars kör man på som vanligt, men inte lika intensivt ganska lätt att fastna i bubblan.

Ha det fint!
Citera
2015-09-12, 18:46
  #36
Bannlyst
[quote=K0d3X|44801602]
Citat:
Ursprungligen postat av Fllushy
Hejsan gott folk!


Klass är något man föds med!



Tjenare Greven. Vi kan börja såhär...

Du är INTE överklass. Du är rik.

Överklassen brukar inte alls visa alla sina pengar eller vad dom äger/har. Inga flashiga bilar eller dylikt.
Dom har ett eget sätt att uppföra sig på, dvs att man kan skilja väldigt snabbt på överklassen och vanligt folk om man nu får säga så. Det ska vara diskret och INTE skrytsamt.

Du är helt enkelt en vanlig jävla pajas som särskriver som en gud och har mycket pengar och tror att du är någon...

Jag själv har ett välbetalt jobb men har prioriteringar i livet så som att spendera det på dom som betyder något för mig.

Ditt snortande av kokain som ni säkert brukar göra och ert festande kommer lida mot sitt slut och så sitter du där, förstörd och ensam.

Skärpning

Våga tro på dig själv.

Mvh han som förstörde din fina guide till överklassen som du inte har en susning om vad det är.

Puss

Just det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in