2015-07-23, 16:01
Medlem
findus73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är säkert normalt att tänka som du gör när man räknar pengar i andras fickor…

Det är ju det grannarna från helvetet gjorde, och som ursäkt inför sig själva och omgivningen, var de alla tvungna att avhumanisera Göran till att bli det han äger! Det blev likhetstecken mellan Göran, och pengar, bilar, arrenden, hus, mark och allt annat han ägde som andra ville äga i stället!

Jag har tanken; att de som inte har pengar, men blir besatta av andra personers pengar, ser ingen skillnad på människan, och det en människa äger!

Bilar och hus, är döda ting, och ska självklart användas och behandlas som sådana! Det är döda ting, men repsenterar för de efterlevande minnen som de ska vårda!

Jag har faktiskt inga synpunkter på att någon använder saker som tillhört en mördad person, för jag utgår ifrån att mordet inte reducerar människan Göran till att vara den personen som blev mördad!

Det finns värden som minnen och kontinuitet i jordiska egendomar, särskilt om det rör sig om en släktgård. Det är elakt att göra de efterlevande som nu får arvet till att var giriga och av lägre moral än dig...

Jag skrev vad JAG hade gjort, har absolut inte dömt ngn anghörig till Göran å vad de väljer att göra med sitt arv, det är upp till dem.
Du får nog läsa en gång till vad jag skrev innan du gör påhopp.
Citera
2015-07-23, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av findus73
Jag skrev vad JAG hade gjort, har absolut inte dömt ngn anghörig till Göran å vad de väljer att göra med sitt arv, det är upp till dem.
Du får nog läsa en gång till vad jag skrev innan du gör påhopp.

Det är ju just det det handlar om, vad du skulle ha gjort och vad alla andra skulle ha gjort om inte Göran stod där som ett hinder.

Ger du dig in i en diskussion så får du tåla att du till slut blir bemött som du förtjänar.
Citera
2015-07-23, 17:13
Medlem
findus73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Det är ju just det det handlar om, vad du skulle ha gjort och vad alla andra skulle ha gjort om inte Göran stod där som ett hinder.

Ger du dig in i en diskussion så får du tåla att du till slut blir bemött som du förtjänar.

Jag har träffat alla de anhöriga å vet hur tufft dem har det. MED ALLT !!!
Jag kan bara prata för mig själv inte för ngn annan så jag förstår inte ditt resonemang.
Jag får väl väl förtydliga att om GL varit min pappa och jag varit en anhörig så hade jag valt att sälja av allt för att det hade varit för smärtsamt att behålla. Hade varit jobbigt nog ändå att bearbeta allt som hänt om jag varit anhörig.

Förstår inte ditt påhopp...vet inte när tråden blev en AntiFindustråd istället för en GL tråd....
Citera
2015-07-23, 17:21
Medlem
findus73s avatar
Citat:
Jag har träffat alla de anhöriga å vet hur tufft dem har det. MED ALLT !!!
Jag kan bara prata för mig själv inte för ngn annan så jag förstår inte ditt resonemang.
Jag får väl väl förtydliga att om GL varit min pappa och jag varit en anhörig så hade jag valt att sälja av allt för att det hade varit för smärtsamt att behålla. Hade varit jobbigt nog ändå att bearbeta allt som hänt om jag varit anhörig.

Förstår inte ditt påhopp...vet inte när tråden blev en AntiFindustråd istället för en GL tråd....

För mig har GL aldrig varit ett hinder, förstår inte vad du menar med det ?
Citera
2015-08-01, 05:47
Medlem
B´stards avatar
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/590486?programid=909

Lyssna från ca 20-31 min. Framgår ganska tydligt vilka som är drivande/skyldiga till mordet. Men en del kommer väl aldrig att vilja fatta.

(far o son T(h)örnblad )
Citera
2015-08-03, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard

Lyssna från ca 20-31 min. Framgår ganska tydligt vilka som är drivande/skyldiga till mordet. Men en del kommer väl aldrig att vilja fatta.

(far o son T(h)örnblad )

Hur gick/går det med jordbruket ?
Ja pappa Thörnblads handel och vandel i fallet gör att man häpnar och då vet vi bara brottstycken av det hela förmodligen.
Senast redigerad av ascheberg 2015-08-03 kl. 12:08.
Citera
2015-08-03, 19:41
Medlem
findus73s avatar
From 24/7 är det nu ny ägare till SL bil. Efter att DS och LS besökt SL i fängelset står numera en av sönerna i familjen som ägare till bilen ?!

Gäller att hålla pengarna inom "familjen " typ .....SL "pojkvän" i Stigtomta står som ägare till bilen

SL har nu i stort sett sålt av alla sina tillgångar för att få in pengar som tex hästar, maskiner.
Senast redigerad av findus73 2015-08-03 kl. 20:09.
Citera
2015-08-03, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ascheberg
Hur gick/går det med jordbruket ?
Ja pappa Thörnblads handel och vandel i fallet gör att man häpnar och då vet vi bara brottstycken av det hela förmodligen.

Jordbruket gick i stöpet i snar anslutning till detta uppdagades!
Åke har aldrig haft en krona.

Det är skrämmande att han är på frifot
Citera
2015-08-03, 20:51
Medlem
RickDangerouss avatar
Citat:
From 24/7 är det nu ny ägare till SL bil. Efter att DS och LS besökt SL i fängelset står numera en av sönerna i familjen som ägare till bilen ?!

Gäller att hålla pengarna inom "familjen " typ .....SL "pojkvän" i Stigtomta står som ägare till bilen

SL har nu i stort sett sålt av alla sina tillgångar för att få in pengar som tex hästar, maskiner.
Du verkar ha stalkertendenser...obehagligt.

I alla fall, vet du något om när Therese Tang kommer släppa boken om fallet? Någon ungefärlig tid?
Citera
2015-08-03, 21:32
Medlem
findus73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickDangerous
Du verkar ha stalkertendenser...obehagligt.

I alla fall, vet du något om när Therese Tang kommer släppa boken om fallet? Någon ungefärlig tid?

Haha, den var bra. Bara för att jag kommer med fakta som jag tycker är intressant i fallet. Känslig info så klart att "vissa" reagerar då.

Du verkar vara besatt av Therese Tang...Vet att det skrivs för fullt å har kontrakt med bokförlag så du får väl vänta å se....
Citera
2015-08-03, 22:41
Medlem

Varför vågar inte reportern ställa obekväma frågor? Varför denna rädsla?

SL sov hos MT. Han gick in med nyckel. Sen ringde han för att kolla att hon fortfarande var kvar hemma hos T-bladarna.

TT är så manipulerad och så intresserad av att dramatisera. "Shit isyxorna". Vilken nivå befinner hon sig på?

Vilken normal tänkande person som helst fattar att MT var jävligt förbannad på SL vid det här tillfället. Hon hade ju stuckit ifrån honom. Men TT blir helt förd bakom ljuset av MT. Han ville ju hämnas på SL - det är ju uppenbart.

Varför la polisen ner skadegörelsen hos grannen? MT kom ju dit. Det är nu nästan serverat på ett fat. (+Tillkommer falsk tillvitelse mot grannen.) Vad är det som gör att de inte de inte vill utreda MT och ÅT?

Det är bara och lyssna på SL hur hon låter. Hon har inte planerat något mord! Hon är oskyldigt dömd! Det är vidrigt att hon döms på MT:s manipulerande "berättelse" hos TT.

Återigen - skyddande av brottsling är något annat.

Dom där lapparna i häktet.... MT skyddar ÅT och ingen vill låtsas om det. Polisen är förd bakom ljuset. Det är det "bästa alternativet. Det sämsta är att dom inte vågar gå på ÅT.

Fortfarande skulle jag vilja veta vad som ligger bakom att MT skryter med sina poliskontakter. Om han har kontakter - har ÅT ännu bättre "kontakter"?
Citera
2015-08-04, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B´stard

(far o son T(h)örnblad )
Har lyssnat på detta avsnitt flera gånger. Håller med Dig fullständigt.
Senast redigerad av Jerkadal 2015-08-04 kl. 14:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in