2015-07-23, 12:21
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Och Napoli sägs ha kommit överens med backen Marc Bartra från Barcelona om den personliga delen av ett kontrakt. Klubbarna ska nu försöka enas om ett pris kring 15 miljoner euro. Astori och Bartra, Napoli kommer, tror jag, att kunna bli Juventus främsta utmanare denna säsong.

Nope:
Citat:
Tw Magic (agency Bartra, to journalist): "Report is NOT true. Marc did NOT talk with any team. He never planned to leave." [@magicplayers21]
Citat:
Contrary to reports comong from Italy, Barcelona centre back Marc Bartra (24) has no personal deal with Italian club Napoli. [rac1]
Citera
2015-07-23, 12:25
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Nope:

Okej. Tänkbart att Football Italia yrar då. Tiden får väl utvisa vad som händer. Hur ser Bartras situation ut nu i Barcelona? Hur mycket speltid kan han tänkas få?
Citera
2015-07-23, 12:26
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feodor
Lol, Joe Gomez startade drygt en tredjedel av Charltons matcher och var 3:e val som mittback bakom två av de sämsta mittbackar som någonsin spelat i Premier League, Tal Ben Haim och Roger Johnson. Att han dessutom är högerfotad gör hon inte till något vidare bra alternativ som vänsterback. I Charlton spelade han även högerback några matcher, fungerade betydligt bättre.

Att värdera honom som bra mycket bättre än de andra alternativen kan nog vara det dummaste jag läst.

Det är väl därför han spelat samtliga LFC träningsmatcher under försäsongen så här långt och utsetts till bästa spelare på plan sammantaget i dessa matcher som hittills spelats där man ännu inte förlorat någon match. Han har dessutom i dessa matcher spelat såväl högerback, vänsterback som mittback och gått från att vara en potentiell utlåning till en Championshipklubb till att vara aktuell som startspelare då Enrique sannolikt kommer att säljas i sommar och Moreno visserligen är bättre offensivt men har klara brister i sin defensiv.

Men vad vet jag...
Citera
2015-07-23, 12:31
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klettermaus
Benzema till Arsenal ska komma att bli färdigt denna veckan till 50% enligt FreshArsenal som fått uppgifterna från Kike Marin, en spansk journalist på El Confidencial.
Tankar kring det? Kryddas siffrorna eller kan det vara så att Arsenal är relativt nära?

Själv tror jag på det stenhårt. Benitez sägs ju vilja spela CR7 som 9a vilket gör Benzema aningen överflödig och tror verkligen inte han vill lira bänk. Finns fler skäl till att en flytt känns akutell. Samtidigt finns det ju mycket som talar emot en affär också.
Det handlar väl mycket om ifall Reus landar i Madrid snart eller inte. Någon som läst något seriöst med substans kring detta rykte?

Ponera att Benzema spelar rödvitt nästa säsong, hur tror ni han skulle lyckas?

Låter fullständigt osannolikt. Även om Ronaldo skulle spela anfallare krävs en ersättare till honom och även någon som kan spela på kanten. Benzema är perfekt och fungerar dessutom otroligt bra tillsammans med både Bale och Ronaldo. Skulle man sälja Benzema skulle man behöva köpa en ytter och en bra ersättare till Ronaldo på anfallspositionen. Finns inte heller något som talar för att Benzema skulle vilja gå.
Citera
2015-07-23, 12:35
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Okej. Tänkbart att Football Italia yrar då. Tiden får väl utvisa vad som händer. Hur ser Bartras situation ut nu i Barcelona? Hur mycket speltid kan han tänkas få?

Piqué är den enda givna, går man efter förra säsongen torde Mascherano vara nummer 2.. Sen är det dött lopp mellan Bartra, Vermaelen och Mathieu, så best-case scenario 3e back och kommer få en hel del speltid när 60+ matcher ska spelas denna säsong.

Dessutom lär skador uppkomma, förra säsongen var bara tur, sen har man en tunn trupp till 1 januari när nyförvärven för göra entré.
Citera
2015-07-23, 12:48
Medlem
Citat:
Lol, Joe Gomez startade drygt en tredjedel av Charltons matcher och var 3:e val som mittback bakom två av de sämsta mittbackar som någonsin spelat i Premier League, Tal Ben Haim och Roger Johnson. Att han dessutom är högerfotad gör hon inte till något vidare bra alternativ som vänsterback. I Charlton spelade han även högerback några matcher, fungerade betydligt bättre.

Att värdera honom som bra mycket bättre än de andra alternativen kan nog vara det dummaste jag läst.

De 2 sämsta mittbackarna i modern tid i PL (i alla fall vad gäller mittbackspar) är definitivt Titus Bramble och Peter Ramage.

För övrigt var Tal Ben Haim riktigt bra när han spelade i Bolton, men därefter i Chelsea gick det bara utför och han blev sig aldrig lik.
Citera
2015-07-23, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Det är väl därför han spelat samtliga LFC träningsmatcher under försäsongen så här långt och utsetts till bästa spelare på plan sammantaget i dessa matcher som hittills spelats där man ännu inte förlorat någon match. Han har dessutom i dessa matcher spelat såväl högerback, vänsterback som mittback och gått från att vara en potentiell utlåning till en Championshipklubb till att vara aktuell som startspelare då Enrique sannolikt kommer att säljas i sommar och Moreno visserligen är bättre offensivt men har klara brister i sin defensiv.

Men vad vet jag...

Inte mycket tydligen. Det är mer eller mindre kutym att spelare som inte kommer ifrån påfrestande säsonger får bra med speltid de första träningsmatcherna. Motstånden har dessutom varit på korpnivå så insatserna där är väldigt intetsägande.
Citera
2015-07-23, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herrtanke
De 2 sämsta mittbackarna i modern tid i PL (i alla fall vad gäller mittbackspar) är definitivt Titus Bramble och Peter Ramage.

För övrigt var Tal Ben Haim riktigt bra när han spelade i Bolton, men därefter i Chelsea gick det bara utför och han blev sig aldrig lik.

Även Roger Johnson var utmärkt under sina första PL-år. Är man därefter en katastrof eller likt Tal Ben Haim som spelat i hela 8 engelska klubbar och varit usel i 7 som får man finna sig att kategoriseras som en av de dåligaste mittbackarna i Premier Leagues historia.
Citera
2015-07-23, 13:17
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Samtliga nya forwards är på en nivå som bara Sturridge i fjolårets trupp kan matcha när han är hel och spelduglig. Visst Origi och Ings är väl inte direkt namn som skrämmer slag på motståndarna men de kan åtminstone producera mål vilket ingen av fjolårets forwards klarade av. Benteke, även om jag är lite tveksam till om han passar in i LFC spelsystem eller ej, är en synnerligen kompetent forward som på många sätt är betydligt bättre än vad Sturridge är, han har en bredare repertoar.

Du menar alltså att Ings och Origi ligger på samma nivå som Sturridge? Vet inte om det är hård kritik mot Sturridge eller om du överhypar dem som bara Liverpool-fans kan...

Citat:
Att sedan många menar på att Benteke sett till sin prislapp skulle vara LFC stjärnvärvning denna säsong är lite konstigt i mina ögon, visst han är den dyraste spelaren denna säsong och den näst dyraste värvningen i LFC historia men i mina ögon är Firminio ett betydligt mer spännande namn, en riktig klassvärvning som mycket väl kan matcha Coutinho i kvalitet, han kan dessutom spela såväl ensam på topp som tia som på en kant. Jag tror att Firminio kommer bli en riktigt lysande värvning och kanske tom player of the year i LFC,

Benteke ses mer som den "stora anfallaren" som Liverpool verkligen behövde förra säsongen... Firmino är den bättre värvningen dock, helt klart.
Citera
2015-07-23, 13:20
Medlem
snillet_1s avatar
Neto klar för Juventus.
Citera
2015-07-23, 13:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Tycker du?

Om ni tror att Bony och Benteke är likvärdiga i potential så finns det inte så mycket mer att säga än att jag verkligen hoppas att ni har rätt och jag fel, även fast inget till dags dato tyder på det.

Jag ser mer fotboll än vad du nånsin sett, nevermind att jag är dubbelt så kunnig som du är också. Benteke är starkare i luften, visst. Men Bony är mer teknisk och en kyligare avslutare. De håller ungefär samma klass vilket antal mål i mittenlag visat.

Citat:

Gomez har ju gjort en bra träningsmatch som vänsterback... Och han som just skrev att minnet är selektivt och kort hos folk
Senast redigerad av speedi- 2015-07-23 kl. 13:31.
Citera
2015-07-23, 13:59
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Inter ska nu ha gjort klart med Stevan Jovetic från Manchester City, ett lån med obligatorisk köpoption för 15 miljoner euro.

Och Napoli sägs ha kommit överens med backen Marc Bartra från Barcelona om den personliga delen av ett kontrakt. Klubbarna ska nu försöka enas om ett pris kring 15 miljoner euro. Astori och Bartra, Napoli kommer, tror jag, att kunna bli Juventus främsta utmanare denna säsong.
https://twitter.com/magicplayers21/status/623986818648776704 Bartra är lojal.

Edit: Sen tvåa på bollen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in