2015-07-23, 12:09
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Vad i hela helvete....

Detta är minst lika sensationellt som SD-siffrorna. Fattar ni vilket gigantiskt trendbrott detta är? Sentios siffror på förstasidan på en av de stora dagstidningarna.
Tack Gudmundson.

SVD har länge varit nyktra. Speciellt Gudmundson. Inget förvånande alls.
2015-07-23, 12:10
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass

I det läget, och när sittande regeringschef anses vara en belastning för sitt parti är det svårt att vara bättre än Åkesson och Karlsson. [b]Socialdemokraterna kommer också att bli ifrånåkta dom med.[/]

Härliga tider! Strålande tider!

Tyvärr får vi nog vänta en hel månad, innan den inkompetenta S-vetsaren blir frånåkt!

2015-07-23, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Bra fråga. Jag tror Fredrik Reinfeldt ser folks blickar och känner hatet runt sin person. Som många andra kommer han att lämna Sverige. Jag ser framför mig bilden när Fredrik Reinfeldt kommer in genom dörren på Ocean Bar i Kuala Lumpur, en stad som säg år 2028 rymmer ett stort antal svenska expats. Svenskarna inne i baren tystnar......nickar till varann och säger: å fan......den jäveln också. Och på vår bar. Ursäkta OT.

Även om man inte säger något kan budskapet gå fram;...om blickar kunde döda typ. Måste vara jobbigt att känna så och outhärdligt att vara nära någon som drabbats av det. Att vara hatad.

Citat:
Ursprungligen postat av spinn-off
Detta är ett resultat av allt skit som börjat hända i Sverige. Dödsskjutningar, bilbomber, granater,rån mm mm.

Var hos en släkting och käkade middag för några veckor sen. Han har alltid röstat på sossarna och bor precis bredvid ett mångkulturområde, och har alltid varit emot SD efter som dom är ju nazister. Folket han träffade dagligen var ju hur trevliga som helst.
Helt plötsligt säger han under middagen" Nu sprängde dom här borta igen. De är fan tredje gången nu. Nu får det fan i mig vara nog. De blir fan dessa jävla Sverigedemokraterna i nästa val"

Kort sagt även om man tycker att SD är ett nazistisk eller rasistiskt parti så har man inget val. det är SD eller för mångkulturen.

Dock så tror jag att SD kommer stanna upp eller till och med backa så småning om. Dom har växt VÄLDIGT mycket på kort tid. Mwn troligtvis är detta bara kortvarigt.

Visst, precis som klyschan att det är inte ens fel att två träter så borde SD så småningom också backa. Samtidigt när man ser på det nykter. Varför? Inget har ju förändrats till det bättre så varför gå från SD till ... 7K igen? SD är hinken utan hål. När det blir en förändring i samhällsbilden så visst då kanske andra partier kan få utrymme igen, men så länge skatter kommer gå upp, välfärden försämras och otryggheten och kaoset öka så är SD enda rimliga alternativet.
2015-07-23, 12:14
Medlem
Thelonegunmans avatar
Även jag måste slänga in ett stort grattis! Trevligt att se den uppsluppna stämningen härinne och minns de dagar man trodde sig vara den nästintill enda som lyckades se och identifiera galenskapen. Trots en infernalisk decennielång demonisering mot all kritik mot massinvandring så lyckas svenskarna äntligen uppbåda något som liknar en resning.

Gladast är att M äntligen raseras. Det är den arrogante Reinfeldts moderater som håller på att gå i graven tillsammans med de vettlösa muffarna.

Det är också både skrämmande och roligt att Arnstad inte tycks ha någon hejd på epitet han ger SD. Nu är de en terrororganisation också. Han har jobbat och manipulerat så hårt för att bli accepterad inom akademiska kretsar och de partier som driver hans agenda men han framstår som alltmer oseriös som smetar ihop sin "forskning" med blint hat.
Senast redigerad av Thelonegunman 2015-07-23 kl. 12:17.
2015-07-23, 12:17
Medlem
Snapple-s avatar
Jag tror inte någon av oss förstår storheten i ett det är 0,8% ifrån störst parti. M har varit där och nosat en månad. Men annars är det 50-60 år av S. att SD går från 12 till största på några månader är helt jävla sinnes.
2015-07-23, 12:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mac-Arthur

Härliga tider! Strålande tider!

Tyvärr får vi nog vänta en hel månad, innan den inkompetenta S-vetsaren blir frånåkt!

Herregud vad SVT kommer att våndas den dagen de tvingas rapportera att Sd är största partiet.
2015-07-23, 12:19
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thewellovedone
Här har vi ett bra exempel på varför SD skjuter i höjden:

http://www.expressen.se/kvallsposten/sd-nekades-fest-pa-thairestaurangen/

Jag har bara en fråga; varför skulle SD gå och festa på en thairesturang om de hade en agenda att kasta ut alla thailändare?

När jag en gång dör så hoppas jag vid gud att jag INTE blir återfödd som anti-rasist

Tydligen är det inte diskriminering att utestänga p.g.a. politisk åskådning.
Jag tycker att Sveriges företagare som har möjlighet hädanefter nekar bokningar av sossar på restauranger, bygg och städ-jobb. Man kan hänvisa till genomdrivande av höjda arbetsgivaravgifter, höjd krogmoms och sänkt ROT och RUT som dessutom är skäl som har bäring i verkligheten vilket fallet i länken ovan inte har. Bokade Taxiresor för MP eller inrikes flygresor skall naturligtvis inte låta sig bokas .
2015-07-23, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zuj
SD må vara det val man gör idag, när allt känns hopplöst, men som Stefan Löfven brukar säga: den verkliga opinionsundersökningen sker på valdagen. Och oavsett vad man tycker om Löfven så har han faktiskt rätt: finns många som kommer strömma tillbaka till S och M när valdagen närmar sig. Så har det alltid varit.

Precis. Löfven har helt rätt, i grund och botten. Frågan är bara hur folkopinionen tolkar Löfvens sövande mantra. Skulle det vara att människor uppfattar hans "lugnande besked" som en nonchalant reaktion på S vikande opinionssiffror kommer han att få det jävligt tufft när resultatet av den "riktiga" opinionsundersökningen presenteras på valnatten.

Ärligt talat ska det bli riktigt skönt att höra Löfven kommentera SD:s opinionssiffror, den dagen de passerat Löfvens (s)junkande (s)kepp.

Senast redigerad av Wumtata 2015-07-23 kl. 12:24.
2015-07-23, 12:21
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Trenden står sig alltså fortfarande, Sd ökar snabbt. Vad ska detta leda? Moderaterna är offret för dagen och kommer troligen att vara det ett tag. Batra sänket, de galna ungmoderaterna, decemberöverenskommelsen. Borde räcka för att Sd ska ta ytterligare 10% av moderaterna. Trodde vi skulle behöva vänta till 2018 innan det blev 30% men nu kan det ju var där redan till årsskiften.

Jakten har nu inletts på socialdemokraterna. En liten aning till så är Sd på toppen.
2015-07-23, 12:21
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vladulven
Herregud vad SVT kommer att våndas den dagen de tvingas rapportera att Sd är största partiet.

De kommer att hyra in gråterskor liknande när Kim Jung-Il dog:
https://www.youtube.com/watch?v=pSWN6Qj98Iw

Det kommer att se ut som 1:15 ungefär
Senast redigerad av Mextreme 2015-07-23 kl. 12:23.
2015-07-23, 12:22
Medlem
Tompeliciouss avatar
Nu riktar jag intresset mot främst Novus och Demoskop och hoppas på att SD kan passera M även i dessa mätningar innan nyår! Då blir det svårt för de gamla partierna att hålla undan denna sensation i svensk politik för det svenska folket
2015-07-23, 12:23
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
SVD har länge varit nyktra. Speciellt Gudmundson. Inget förvånande alls.

Jo, det har gått att skönja drag av tillfrisknande hos SvD. Men att Sentios SD-siffror presenteras på central nyhetsplats är verkligen något helt nytt. Överraskande.

Tack vare SvD framstår de övriga i hycklar-ljug-media som i ännu högre grad lögnare och agendasättare. Många får idag veta att det finns en jättenyhet om att SD passerat M som AB, DN; Expressen m.fl. struntar i att delge sina läsarna.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in