2015-07-23, 08:31
Medlem
Maltsevs avatar
Karlsson-effekten!

Överanalysera inte saker och ting. Folks syn på politik är egentligen väldigt enkel. Kan SD nu plocka fram ytterligare en person med vettig framtoning som syns i media så kommer det ökas ännu mer. Sjöstedt eller vad han heter hade varit klokt, med tanke på att kunna visa upp en framtida finansminister.
2015-07-23, 08:31
Medlem
Vi inväntar spänning en kommentar från Ledarsidorna.se. I övrigt så kommer väl siffrorna att tigas ihjäl. Men lita på att div strateger inom 7K reagerar på sina håll.

"Vi måste förbättra integrationen" kommer att höras som vanligt.

Kanske SvD's ledarsida och DI's vågar sig på några balanserade rader?
2015-07-23, 08:35
Medlem
RogerRogers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flipflap
[/b]

Kan du utveckla det där sista? Kanske i en mer lämplig tråd, det är intressant att höra vad du misstänker.

Jag har faktiskt inte kommit fram till något särskilt, tycker mest att hela situationen är underlig. Jag menar, ingen kan vara förvånad över att folket har reagerat som de gjort på allt det som de styrande politikerna orsakat, alltså kan man nästan känna att det hela är orkestrerat, s a s. Varför? Kanske är det ett experiment för att se hur långt man kan provocera ett av världens mest fogliga folk? Kanske är syftet att väcka svenskarnas sedan länge slumrande nationalism? You tell me...
2015-07-23, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ake.Jimmiesson666
SD 23,3%! Större än M!!!!

http://nyheteridag.se/chockmatningen-som-skakar-sverige-sd-for-forsta-gangen-storre-an-moderaterna/

Hela mätningen för juli månad – junimätningen inom parentes

Vänsterpartiet 6,4 (6,9)
Socialdemokraterna 24,1 (23,9)
Miljöpartiet 6,4 (6,8)
Sverigedemokraterna 23,3 (22,1)
Centerpartiet 6,7 (6,3)
Folkpartiet 4,4 (3,7)
Moderaterna 20,8 (23,8)
Kristdemokraterna 3,1 (2,1)

Skål!

Perfekta siffror. Det som kan få Alliansen att lämna DÖ är just att man inser att DÖ betyder evigt vänsterstyre.
2015-07-23, 08:39
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RogerRoger
Jag har faktiskt inte kommit fram till något särskilt, tycker mest att hela situationen är underlig. Jag menar, ingen kan vara förvånad över att folket har reagerat som de gjort på allt det som de styrande politikerna orsakat, alltså kan man nästan känna att det hela är orkestrerat, s a s. Varför? Kanske är det ett experiment för att se hur långt man kan provocera ett av världens mest fogliga folk? Kanske är syftet att väcka svenskarnas sedan länge slumrande nationalism? You tell me...
Jag är ju skeptisk och konspiratoriskt lagd, därför intresserade jag mig för din kommentar. Jag skall inte ta upp den här tråden för den diskussionen. Intressant tanke dock. Follow the money, brukar de ju säga på TV.
2015-07-23, 08:40
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Jag fattar inte heller, vad i hela Hälsingland menar Arnstad med terror? Han måste ha fått kortslutning av mätningen, ligger på soffan och hyperventilerar i ett Sentio-delirium.

Angående mätningen så vill jag se grafik, jag vill se staplar i färger!
Varsågod: https://twitter.com/k60780472/status/624099736518295552
Visst är det vackert!

Angående stollen Arnstads stollerier, så hänvisar han – som nämnt ovan – till sin egen artikel i tidningen Journalisten om hot mot journalister i Sverige. Han resonerar helt gripet ur luften som om lejonparten av hoten skulle komma från SD:s "terrormaskin" och "mordhotsindustri" och missar att hoten kommer från många andra grupper (också). Dessutom utelämnar han helt att SD:s politiker är dubbelt så utsatta för våld och hot som de andra partiernas, enligt samma undersökning han använder som underlag, och betydligt mer utsatta än journalister.
Senast redigerad av Grisbrottaren 2015-07-23 kl. 08:45.
2015-07-23, 08:45
Medlem
Detta är ett resultat av allt skit som börjat hända i Sverige. Dödsskjutningar, bilbomber, granater,rån mm mm.

Var hos en släkting och käkade middag för några veckor sen. Han har alltid röstat på sossarna och bor precis bredvid ett mångkulturområde, och har alltid varit emot SD efter som dom är ju nazister. Folket han träffade dagligen var ju hur trevliga som helst.
Helt plötsligt säger han under middagen" Nu sprängde dom här borta igen. De är fan tredje gången nu. Nu får det fan i mig vara nog. De blir fan dessa jävla Sverigedemokraterna i nästa val"

Kort sagt även om man tycker att SD är ett nazistisk eller rasistiskt parti så har man inget val. det är SD eller för mångkulturen.

Dock så tror jag att SD kommer stanna upp eller till och med backa så småning om. Dom har växt VÄLDIGT mycket på kort tid. Mwn troligtvis är detta bara kortvarigt.
2015-07-23, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Perfekta siffror. Det som kan få Alliansen att lämna DÖ är just att man inser att DÖ betyder evigt vänsterstyre.

Nåja. Alliansen och de rödgröna tappar ju ungefär lika mycket netto i denna undersökningen.
2015-07-23, 08:49
Medlem
RadioDDR1s avatar
Citat:

Det kan vara så enkelt som att makthavarna överskattat svenskens foglighet och med tanke på alla dumheter de ställt till med blir det svårt för dem att backa. Speciellt när de investerat så mycket i projektet, inte minst prestige. Kristdemokraterna är ju de enda som förstått åt vilket håll det barkar och sen börjat agera, bland annat genom att utse en socialkonservativ partiledare. Moderaterna svarar med att utse en kulturmarxist som deras stora ledare som diggar rättviseförmedlingen och som är först på plats under Pridefestivalen. Vissa sover ännu djupt, men denna gång är det inte det svenska folket som sover. De är yrvakna och jävligt förbannade.

Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Jag hoppas att det här blir en varningsklocka för Kinberg Batra att det är dags att förändra sin invandringspolitik, men något säger mig att helvetet kommer frysa till is innan mer konkreta förslag som har till syfte att minska invandringen kommer fram.

Hon måste bytas ut. Det går inte att ha en partiledare som inte tror på det hon säger. Det kommer lysa igenom och väljarna kommer att märka det. Hon är ju Freddes Drottning för tusan, bara det. När/om Moderaterna når opinionssiffror runt 15% ska det bli intressant att se hur de väljer att agera.
Senast redigerad av RadioDDR1 2015-07-23 kl. 09:00.
2015-07-23, 08:49
Medlem
Glauciuss avatar
Grattis till er, Sverigedemokrater!
Att gå om Moderaterna i en opinionsundersökning på så pass kort tid är ta mig tusan inte illa pinkat.
Jag hoppas att det här blir en varningsklocka för Kinberg Batra att det är dags att förändra sin invandringspolitik, men något säger mig att helvetet kommer frysa till is innan mer konkreta förslag som har till syfte att minska invandringen kommer fram.

Blir intressant att se de andra opinionsundersökningarna, kan vi räkna med några fler släpp den här månaden eller är det augusti som gäller?
2015-07-23, 08:52
Medlem
Citat:

Jag tror faktiskt inte på att politikerna har börjat fatta förrän nu vad folket tycker om massinvandring. De har levt i sin egen ideologiska bubbla. Säkert har många av dem sett elefanten i rummet men inte vågat eller velat se den. Att ens viska om den hade ju inneburit slutet på den egna politiska karriären med allt vad det betyder i form av sociala förluster. Och ju längre tid som går blir det allt pinsammare att erkänna för sig själv och andra hur elefanten bara växer och växer och klampar allt värre. Då är det tryggast att se om man kan möblera om lite grann i rummet istället och hoppas någon annan ska köra ut elefanten.

Men jag vet inte. Psykologiskt är detta fascinerande. Alla kan väl inte vara så tokiga i S, M etc?
2015-07-23, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spinn-off
Dock så tror jag att SD kommer stanna upp eller till och med backa så småning om. Dom har växt VÄLDIGT mycket på kort tid. Mwn troligtvis är detta bara kortvarigt.

Tvärtom min vän, tvärtom. SD kommer att fortsätta öka, inte minst för att sprängattentat och skjutningar fortsätter att öka. Nu börjar det bli mer och mer pang-pang även i Sveriges kungliga huvudstad. Därför skulle det vara intressant att se opinonssiffror för Stockholm, som av tradition varit något mer återhållsam med sina sverigevänliga sympatier. Vinden har vänt även i Stockholm, var så säker på det.
Senast redigerad av Wumtata 2015-07-23 kl. 09:01.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in