2015-07-23, 08:56
Medlem
När uppdaterar dom status.st med Sentios mätning nyligen? Någon som vet?
2015-07-23, 08:59
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8411143
När uppdaterar dom status.st med Sentios mätning nyligen? Någon som vet?
Tydligen någon gång mellan 8:55 och 8:58 idag på morgonen.
http://status.st/
2015-07-23, 09:06
Medlem
SD har ökat 1,25% enheter per månad sedan Januari 2015, dom kommer gå om Socialdemokraterna & bli Sveriges största parti inom 2 månader gissningsvis.
2015-07-23, 09:07
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spinn-off
Detta är ett resultat av allt skit som börjat hända i Sverige. Dödsskjutningar, bilbomber, granater,rån mm mm.

Var hos en släkting och käkade middag för några veckor sen. Han har alltid röstat på sossarna och bor precis bredvid ett mångkulturområde, och har alltid varit emot SD efter som dom är ju nazister. Folket han träffade dagligen var ju hur trevliga som helst.
Helt plötsligt säger han under middagen" Nu sprängde dom här borta igen. De är fan tredje gången nu. Nu får det fan i mig vara nog. De blir fan dessa jävla Sverigedemokraterna i nästa val"

Kort sagt även om man tycker att SD är ett nazistisk eller rasistiskt parti så har man inget val. det är SD eller för mångkulturen.

Dock så tror jag att SD kommer stanna upp eller till och med backa så småning om. Dom har växt VÄLDIGT mycket på kort tid. Mwn troligtvis är detta bara kortvarigt.

Citat:
Ursprungligen postat av Wumtata
Tvärtom min vän, tvärtom. SD kommer att fortsätta öka därför att sprängattentat och skjutningar fortsätter att öka. Nu börjar det bli mer och mer pang-pang även i Sveriges kungliga huvudstad. Därför skulle det vara intressant att se opinonssiffror för Stockholm, som av tradition varit något mer återhållsam med sina sverigevänliga sympatier. Vinden har vänt även i Stockholm, var så säker på det.

Rent generellt så brukar ju tillväxtkurvor falla tillbaka litet stundtals. Det här vi sett för SD är verkligen fantastiskt.

Jag sitter här med morgonkaffet och funderar på det här med att "agendasättande" media inte diskuterar framgången för SD eller ens publicerar OU vilka visar på tillväxt.

Jag tror att det bästa just nu vore att SD sjönk i Augusti, litet grand.

Tillräckligt ändå så att E*pressen och A*tonbladet skall slänga upp svarta krigsrubriker där de trumpetar ut att NU, Nu minsann så RASAR SD.
Det skulle få fler av "de lydiga" att snoka runt litet och kanske hitta till status.st eller liknande faktabaserade källor.

Och sedan kommer en ny våg av "nya Sverigedemokrater" som motvikt till den "nya Svenskarna".

Ja, ja. Den som lever får se.
2015-07-23, 09:13
Medlem
23.3% precis som förväntat och innan första snön faller så kommer SD att vara Sveriges största parti.
Vilken tur att jag var förutseende och la skumpan på kylning redan tidigare i veckan.
Undra på om Lövets magsår hinner brista innan han blir utbytt inom ett par veckor? (naturligtvis av redan förberedda hälsoskäl)
En bättre start på dagen hade man inte kunnat önska sig
Skål på er alla Sverigevänner
2015-07-23, 09:20
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wumtata
Tittar man på de gångna 100 åren, är 50,1% det mesta ett parti har fått. Det om något borde vara ett tämligen tillfredsställande svar på frågan hur stor SD kan bli.
Vad har det med saken att göra menar du?
2015-07-23, 09:21
Medlem
Storus Pittuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storus Pittus
Siffran 25% betyder i sig ingenting. Den psykologiska effekten när sd blir näst största parti kommer däremot att slå som Little Boy över Hiroshima. Sen följs det upp med Fat Man när man blir största parti. Sen återstår att se om 7k är mer fanatiska än japanerna och fortsätter den inslagna politiken.

/SP
Och där detonerade Hiroshimabomben! Ska bli mycket intressant att se hur länge 7k och msm kan blunda för svampmolnet som reser sig över nymoderaternas partihögkvarter. Måste erkänna att allt går mycket fortare än jag vågat tro. Näst största parti före årsskiftet har jag trott. Största parti före älgjakten är min prognos nu.

Länge sen jag gick till jobbet med så lätta steg. Köpte till och med fikabröd till kollegerna och kommer definitivt att fira med någon kall rusdryck i kväll.

/SP
2015-07-23, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nethater
Nåja. För det första så räknas väl storlek inte efter OUs utan efter valresultat. Därtill så handlar DÖ inte om att regeringen ska ha ett visst underlag utan budgetstödet. Så man får räkna in V (och Fi om de kommer in) till de rödgröna.

Vad som verkligen skulle göra kaos med DÖ och hela den parlamentariska situationen är när SD är största block. Men dit är det ju bara tio procent eller så.

Regeringspartierna är s och mp. Nyligen har det framgått att s inte kan låta vice statsministern vara vice statsminister. Kanske funderar Löfén på graden av demokratiskt sinnelag hos Romson? I alla fall är det uttalat att s inte vill ha med v i regeringen. Det är därför jag - och alla andra - talar om regeringspartierna.

Om dessa, eller rättare sagt när dessa blir mindre än... Då blir situationen ohållbar för Löfén. T ex så kommer v nu att fika på mera inflytande.

Tror någon att alliansens väljare kan acceptera detta?
Senast redigerad av allagustav 2015-07-23 kl. 09:27.
2015-07-23, 09:24
Medlem
Varken fria tider eller avpiskat har ännu rapporterat nyheten, hoppas de inte är alltför sura att de inte kom på idéen själva..
2015-07-23, 09:32
Medlem
Tercios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RingRing2014
Likt en granat som detonerar i Malmö stad så dundrar den svenska folkrörelsen om Moderaterna, WOW!

Hur fan mår man när ens parti förstört Sverige och man samtidigt är omkörd av SD, ett före detta sunkparti med rötter i nazismen. Anna Kinberg Batra, du och ditt parti är så djävla värdelösa!

Panik i sjupartiet nu.

Läser mätningen om och om igen för att förstå och för att känna på dessa nya ovana siffror, kommer ta ett tag innan detta faktum blir vardag. Större än Moderaterna, åtta och nittio, större än Moderaterna....

Heja Sverige friskt humör!

PS. Mätningen är ett klickmonster av gigantiska mått för svensk konsensusmedia, klarar de verkligen att hålla sig ifrån att publicera denna nyhet är nu frågan, spännande..

journalisterna är en samling äckliga propagandister. Det här är naturligtvis en jättenyhet men inte ett ord.
2015-07-23, 09:36
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ake.Jimmiesson666
Vad blir moderaternas reaktion på detta? Börja samtala med SD? Börja föra SD politik själva utan att samtala med SD?
Då måste dom nog först lägga hela styrelsen i MUF i en säck med ett par tegelstenar & sänka i Nybroviken. Annars kommer de interna stridigheterna att slita sönder M.
2015-07-23, 09:36
Medlem
flipflaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
journalisterna är en samling äckliga propagandister. Det här är naturligtvis en jättenyhet men inte ett ord.
Det är bara för oss i tråden att hjälpa till att sprida...gärna också med status.st bifogat i texten. Se till att gnugga in fakta i det sovande folket.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in