Citat:
Ursprungligen postat av
Petronius
Med den nya organisationen har Sverige fler än 42 stridsvagnar eftersom 8 stridsvagnskompanier med 120 vagnar totalt sätts upp. Du skriver dynga som vanligt.
Nederländerna, med dubbla folkmängden, har helt avskaffat sitt stridsvagnsvapen, för att nämna ett exempel.
Hur vi än vrider och vänder på denna fråga så kommer vi aldrig att bli ens i närheten överens.
30 LVKV-maskiner finns för att skydda 6 Pansar/ Mekbrigader under anfall i det gamla fungerande FM.
Idag så skall några av dessa maskiner REMOfieras för att skydda några idag enskilda kompanier i olika stadier av duglighet i Pappersbataljoner som är i olika stadier av duglighet.
Hela resonemanget om det svenska luftvärnet och dessa LVKV-maskiner osv, osv är helt skit samma.
Strider gör man i MINST Pansarbataljonsform ingående i BRIGAD, Pansarbataljon kan enskilt lösa uppgift under 24 timmar. BRIGAD är det som har förmågan att lösa uppgifter.
Tills Riket har 6 Pansarbrigader operativa så kan vi kvasidiskutera 9 eller 12 LVKV-maskiner och strvkompanier i Skövde tills vi blir blåa i ansiktet.
Jag tolkar det som om Sonnenwende och jag har tämligen lika uppfattning i just denna fråga om en fungerande numerär för Rikets försvar, dvs ett "gäng" med Brigader, inte enskilda kompanier spridda över hela djävla riket med helt djävla oövade P-bat och Brigadstaber som inte sett eller ens genomfört Brigads anfall genom annan Brigad på exempelvis en PS-övning.
En djävla Brigadstab som INTE genomfört Transport med sin Brigad ifrån Revinge till Boden är ett djävla SKÄMT.
En P-batstab som INTE genomfört Marsch ifrån sitt mobiliseringsområde till sin eventuella utgångsgruppering är också ett djävla skämt.
Brigad och P-batstaber som består av höga officerare som tror strid är enskilda Jeepars strid i Afghanistan är tamejfan kriminellt att ha.
Angående stridsvagnar så får nog Nederländerna stå för sitt beslut helt själva en dag.
Angela Merkel har runt 250 tanks idag och pga Putins agernade så "väcker" hon liv i drygt 100 Leopard 2 som står i reserven nu för att höja tröskeln.
Tyskland kommer strax att ha i runda slängar 350 tanks operativt nu.
Djävligt konstigt att man skakar fram 100 nya tanks när Putin skramlar med sina.
Åtgärd ETT när Putin skramlar med sina vapen är att Merkel väcker liv i 100 nya tanks som svar.
DET säger lite om hur satans viktigt det är att ha STRIDSVAGNAR i Brigadstruktur som dessutom skyddas av LVKV-maskiner så himlen ALLTID är blå.
Jag blir lite fundersam på
Sonnenwende, är det en fossil som vet hur skiten funkar precis som jag och har övat med Bataljoner,Brigader och Fördelningar under 20 år han också?
Vem vet och just nu så är det skitsamma men det är lite kul att se dinousarier med näbbar och klor hävda att det här rådande skämtet vi har idag borde betraktas som fosterlandsförräderi minst sagt.
Sverige, en svårt sjuk nation med en helt djävla bindgalen stat och regering!