Citat:
Ursprungligen postat av
RogerRoger
Jag har faktiskt inte kommit fram till något särskilt, tycker mest att hela situationen är underlig. Jag menar, ingen kan vara förvånad över att folket har reagerat som de gjort på allt det som de styrande politikerna orsakat, alltså kan man nästan känna att det hela är orkestrerat, s a s. Varför? Kanske är det ett experiment för att se hur långt man kan provocera ett av världens mest fogliga folk? Kanske är syftet att väcka svenskarnas sedan länge slumrande nationalism? You tell me...
Det kan vara så enkelt som att makthavarna överskattat svenskens foglighet och med tanke på alla dumheter de ställt till med blir det svårt för dem att backa. Speciellt när de investerat så mycket i projektet, inte minst prestige. Kristdemokraterna är ju de enda som förstått åt vilket håll det barkar och sen börjat agera, bland annat genom att utse en socialkonservativ partiledare. Moderaterna svarar med att utse en kulturmarxist som deras stora ledare som diggar rättviseförmedlingen och som är först på plats under Pridefestivalen. Vissa sover ännu djupt, men denna gång är det inte det svenska folket som sover. De är yrvakna och jävligt förbannade.
Citat:
Ursprungligen postat av
Glaucius
Jag hoppas att det här blir en varningsklocka för Kinberg Batra att det är dags att förändra sin invandringspolitik, men något säger mig att helvetet kommer frysa till is innan mer konkreta förslag som har till syfte att minska invandringen kommer fram.
Hon måste bytas ut. Det går inte att ha en partiledare som inte tror på det hon säger. Det kommer lysa igenom och väljarna kommer att märka det. Hon är ju Freddes Drottning för tusan, bara det. När/om Moderaterna når opinionssiffror runt 15% ska det bli intressant att se hur de väljer att agera.