2015-07-22, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Det äär bara för att de som ligger på t.ex "hospis" tömmer allt några dagar innan de dör.
Plötslig död brukar innebära att man kissar och bajsar på sig.
Vem har något att tömma efter typ 5 dygn utan mat o dryck, på så fastande mage avslutas mångas liv
2015-07-22, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H.Poirot
Jag skulle vilja få in uppgifter om var polisen har spårat med likhundar före fyndet av LHs kropp.

Har de använts i närheten av caféet?

Tror du får fråga polisen om de alls använt likhundar i det här fallet, eller vänta på FUP.

Vad för hundar som använts är osäkert, men givetvis har sökhundar använts, och de bör klara levande människa i alla fall.
2015-07-22, 22:46
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp

OK, var hittade du info att han utvandrat till Dubai?
2015-07-22, 22:47
Moderator
OYs avatar
När AJ hittade handsken i ladan, var det känt att Lisa hade ett par handskar den där dagen, fanns de med i signalementet som hade gått ut, var signalementet offentligt vid tiden för arbetsplaneringsmötet i ladan? Jag finner det märkligt att han gör en koppling mellan ett par motorcykelhandskar och en ung tjej, visste han att hon körde moped?

Vad fick honom att tro att handsken kunde tillhöra Lisa, brukade obehöriga glömma eller tappa klädesplagg i hans lada?

Skarptänkt att göra en koppling mellan en motorcykelhandske och en moped, han var medveten om mopeden, det är jag övertygad om, frågan är om Lisa berättade att hon körde moped den där dagen, förtjusande som hon var.
2015-07-22, 22:48
Medlem
LibBells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Den häktade hade knappast någon rimlig anledning att plantera ett spår på sin arbetsplats, kunde ju ha låtit Lisa ligga kvar i ladan i så fall. Om hans DNA fanns på handsken, varför exponera den för polisen genom att placera den i ladan genom att låtsas hitta den och ta upp den för att kunna förklara varför hans DNA finns på handsken?

Antingen så låg handsken i ladan redan söndag kväll eller så har någon annan än den häktade lagt dit den, förmodligen någon av dem som vidrörde handsken under måndagen i så fall.

Enda motivet jag ser till att den nu häktade skulle plantera handsken är att Polisens och MPs sökningar närmade sig Martorp lite väl fort och tiden började rinna ut för att flytta kroppen. Alltså att det var en desperat manöver för att köpa sig tid. I riskkalkyl skulle jag nog tycka att det var bättre att jag fick chans att flytta kroppen än att risken att jag skulle ha lämnat DNA på BOs handske.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Hur då menar du?
För varje fynd som hittades gav det mer hopp och ännu mer bränsle att fortsätta söka noga meter för meter för att hitta det allra viktigaste fyndet - Lisa.
Jag tror att polisen visste att BO fanns nära oavsett fynden
Medlem
Citat:
Medan Vatchareeya söktes spanade polisen på två män som kunde misstänkas, men aldrig att polisen skulle ta hjälp av MPS vid vanlig spaning.

Efter tipps från MP så sög de iallafall Litauerna.
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Men skulle nämnde AJ säga det om det var AJ som bragde henne om livet?

Men om det körde förbi minst en bil (det påstådda vittnet) och han märkte det, hade det inte varit till hans fördel att han nämnde det direkt men sa att när han åkte var Lisa vid liv? Inte bli konfronterad med vittnesuppgifterna vid ett senare tillfälle och hitta på en förklaring om varför han inte sagt nåt till polisen.
2015-07-22, 22:49
Medlem
H.Poirots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GregorGreger
Tror du får fråga polisen om de alls använt likhundar i det här fallet, eller vänta på FUP.

Vad för hundar som använts är osäkert, men givetvis har sökhundar använts, och de bör klara levande människa i alla fall.

Vad jag är ute efter är om det går att utesluta vissa scenarion baserat på att hundarna inte har reagerat när de har varit på vissa platser. Givetvis kommer allt detta att framgå i FUP, men den är ju inte tillgänglig idag.
2015-07-22, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Skumt värre det här.. Jag tror minsann det ligger en utvecklingsstörd begraven här någonstans. Mycket lustigt som händer. Tänk om AJ är spindeln i nätet.. Kanske gav massor med kosing till säsongsarbetarna från Östeuropa.

Menar du så det räcker och täcker för att sitta av tio år för mord och livet efter detta för honom i så fall? Låter mycket pengar om vi räknar på 150K per år och 30 år för att han inte kan få jobb efter detta. så ca 4,5 miljoner, då vill jag hitta ekonomiska incitament på att det skulle vara värt att betala miljoner för den här liraren att mörda en 17-årig tjej som är på väg att börja livet och har allt att vinna.
2015-07-22, 22:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
OK, var hittade du info att han utvandrat till Dubai?
Från FBF:
Citat:
Han hette det senare namnet när han utvandrade till Dubai, enligt folkbokföringen. Tyvärr har jag ingen GPS på honom.
2015-07-22, 22:51
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helsan
Hur tusan skulle dom kunna Vetat det? Dom trodde att hon kunde vara det, men att dom visste det? Nej.

Klädfynd som gjorts inom redan avsökt område kan ha tytt på det. BO kan ha flyttats inom området för att undgå MP – och då till ett låst utrymme.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in