2015-07-22, 14:00
Medlem
Kan man önska sig en laptop i 25 års present? Eller är det girigt då det är dyrt? Är verkligen det enda jag känner att jag behöver och vill ha.

Annars vad för andra tips har ni?
Citera
2015-07-22, 14:01
Medlem
jattelokas avatar
Pengar
Citera
2015-07-22, 14:02
Medlem
Ja såklart du kan önska dig en laptop men du kanske inte får den.
Citera
2015-07-22, 14:35
Medlem
Jag trodde man slutade med sånt när man fyllt 18
Citera
2015-07-22, 14:47
Medlem
Spyrrans avatar
Beror väl delvis på hur det ser ut. Går du till folk som har det dåligt ställt och önskar dig dyra presenter (en laptop kan vara rätt dyr), så får du vara beredd på att du får avslag och får något billigare. Även om folk har råd att ge dig en laptop så behöver de faktiskt inte göra det. Du kan alltid önska dig vad du vill, men var beredd på att du inte får allt som du önskar dig.
Citera
2015-07-22, 15:17
Medlem
Scraps avatar
Nja, man önskar sig väl inte saker när man fyllt 18. Kanske nyttigheter som kastruller osv men annars är det väl bara pengar?
Citera
2015-07-22, 15:46
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrap
Nja, man önskar sig väl inte saker när man fyllt 18. Kanske nyttigheter som kastruller osv men annars är det väl bara pengar?

Själv tycker jag att pengar (och presentkort) är så fruktansvärt charmlöst och trist, oavsett ålder på mottagaren. Jag själv skulle dessutom aldrig önska mig pengar i julklapp eller födelsedagspresent. Varför ska man önska sig pengar? För att man ska kunna köpa vad man vill?
Citera
2015-07-22, 19:57
Medlem
PiusXIIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theoneandonly00
Kan man önska sig en laptop i 25 års present? Eller är det girigt då det är dyrt? Är verkligen det enda jag känner att jag behöver och vill ha.

Annars vad för andra tips har ni?

Vem är det du önskar dig den av?
Citera
2015-07-22, 20:22
Medlem
Scraps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Själv tycker jag att pengar (och presentkort) är så fruktansvärt charmlöst och trist, oavsett ålder på mottagaren. Jag själv skulle dessutom aldrig önska mig pengar i julklapp eller födelsedagspresent. Varför ska man önska sig pengar? För att man ska kunna köpa vad man vill?
Precis. De som kommer brukar vilja ge något och istället för en blomma som vissnar och saker man inte vill ha är det väl trevligare att få en hundralapp att lägga undan istället? Visst är det sjukt tråkigt kan jag hålla med om.
Citera
2015-07-22, 20:23
Medlem
Elementarts avatar
Det finns ju billiga laptops, så om du önskar dig en sån och föräldrarna har råd så är det nog ok.
Citera
2015-07-24, 15:46
Medlem
lousys avatar
Du får önska dig en grå enhörning om du vill, betyder ju inte att du får en.

Fast det kan ju vara bra för alla inblandade om du önskar dig något som du faktiskt har chans att få, istället för att fantisera en massa.

Om du är 25 år så förväntar sig nog de flesta att du sparar ihop pengar till en laptop själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in