2015-07-19, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Men den här gången stämmer det ju. Fakta från wikipedia ger jag inte mycket för.

och vafan har det med vad jag citerar att göra? hattrick! gratulationer.
Citera
2015-07-19, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Synd att det inte stämmer då.

https://en.wikipedia.org/wiki/Henrik_Larsson#Career_statistics

Kämpa.
Haha, din länk bekräftar ju bara hans fakta? Säsongen 2000/01 står det klart och tydligt 53 mål på 50 matcher under "Total". 35 mål i ligan, 9 i cupen, 5 i ligacupen och 4 i UEFA Cupen. Han sa ju inte bara att det gällde ligan?

Kämpa
Citera
2015-07-19, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
och vafan har det med vad jag citerar att göra? hattrick! gratulationer.
Du menar att jag gjort 3 självmål i samma match?
Citera
2015-07-19, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Haha, din länk bekräftar ju bara hans fakta? Säsongen 2000/01 står det klart och tydligt 53 mål på 50 matcher under "Total". 35 mål i ligan, 9 i cupen, 5 i ligacupen och 4 i UEFA Cupen. Han sa ju inte bara att det gällde ligan?

Kämpa

Citat:
Att Henke Larsson gjorde 53 ligamål på en säsong i Celtic tycker jag bör nämnas i tråden. Ja skotska ligan är en usel liga, men det visar hur stor målskytt Henke var.

Citera
2015-07-19, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
Jag kan köpa att jag uttryckte mig felaktigt men det kan väl ändå vem som helst göra?
Citera
2015-07-20, 15:58
Medlem
ConjureMes avatar
Mats Magnussons inhopp och 2-2 mål mot Västtyskland VM-kvalet 1985. Ett fantastiskt ögonblick och ett mål som tog oss ett steg närmare VM, tyvärr blev det inget VM och målet är numera bortglömt.
Citera
2015-07-20, 20:03
Medlem
nomadics avatar
Det känns som att den här tråden bitvis tappar fokus om folk tar upp exempel som ett av Zlatans mest legendariska mål eller bragden i Berlin då dessa ju snarare är klassiska ögonblick. Det som efterfrågas är ju bortglömda svenska ögonblick, positiva såväl som negativa.

VM 2006 blev ju inte riktigt vad vi hade förväntat oss men jag minns hur vi i sista gruppspelsmatchen mot England efter en tam första halvlek plötsligt exploderade i inledningen av den andra i samband med att Allbäck nickade in 1-1. Många minns nog det snygga målet men har säkert samtidigt glömt hur vi efter detta tog över matchen och gick för ett segermål där såväl Henke som Mellberg hade varsin boll i ribban på kort tid.

Nu gjorde istället Gerrard 2-1 för England på slutet innan Henke kvitterade till 2-2 och även om vi var vidare från gruppen (hade vi varit även vid förlust) så kunde man inte låta bli att gräma sig efter matchen. Hade vi bara lyckats slå England så hade vi vunnit gruppen och fått Ecuador i en åttondelsfinal istället för värdnationen Tyskland som bara behövde drygt 10 minuter på sig att göra mos av oss.
Citera
2015-07-20, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nomadic
Det känns som att den här tråden bitvis tappar fokus om folk tar upp exempel som ett av Zlatans mest legendariska mål eller bragden i Berlin då dessa ju snarare är klassiska ögonblick. Det som efterfrågas är ju bortglömda svenska ögonblick, positiva såväl som negativa.

VM 2006 blev ju inte riktigt vad vi hade förväntat oss men jag minns hur vi i sista gruppspelsmatchen mot England efter en tam första halvlek plötsligt exploderade i inledningen av den andra i samband med att Allbäck nickade in 1-1. Många minns nog det snygga målet men har säkert samtidigt glömt hur vi efter detta tog över matchen och gick för ett segermål där såväl Henke som Mellberg hade varsin boll i ribban på kort tid.

Nu gjorde istället Gerrard 2-1 för England på slutet innan Henke kvitterade till 2-2 och även om vi var vidare från gruppen (hade vi varit även vid förlust) så kunde man inte låta bli att gräma sig efter matchen. Hade vi bara lyckats slå England så hade vi vunnit gruppen och fått Ecuador i en åttondelsfinal istället för värdnationen Tyskland som bara behövde drygt 10 minuter på sig att göra mos av oss.
Visst har tråden ballat ur till viss del, men å andra sidan så lär ju många av nämnda ögonblick faktiskt vara bortglömda om 20-30 år so what?.

Någon som minns sveriges avancemang till VM 2002 idag förresten? Nog för att det var en av dom lättaste grupperna i mannaminne, men ändå.
Citera
2015-07-20, 21:55
Medlem
nomadics avatar
Citat:
Visst har tråden ballat ur till viss del, men å andra sidan så lär ju många av nämnda ögonblick faktiskt vara bortglömda om 20-30 år so what?.

Ta upp dessa ögonblick om 20-30 år i den här tråden då när de väl är bortglömda istället för att göra det nu när alla fortfarande minns dem som igår.
Citera
2015-07-22, 10:10
Medlem
Sveriges VM-kval 88-89 är ett av de bättre kvalen ett svenskt landslag genomfört, synd bara att det hamnat i skuggan av den följande VM-slutspelet. Även kvalet till EM innan dess var riktigt bra där det var den sedvanliga 0-1 hemma mot Portugal som ställde till det.

Två bra kval av Olle Nordin vilket kan jämföras med Tommy Svenssons två riktigt dåliga kval till EM 96 och VM 98. Faktum är att Sveriges kval till VM 94 inte var så där jättebra egentligen. Det var delvis Israel som räddade oss där, vilket nog de flesta glömt bort.

Lägg till att Tommy Svensson slapp kvalet till EM 92.

Men två brons kan man aldrig snacka bort och det är trotsallt det slutliga resultatet som räknas.
Citera
2015-07-22, 14:21
Medlem
Citat:

Någon som minns sveriges avancemang till VM 2002 idag förresten? Nog för att det var en av dom lättaste grupperna i mannaminne, men ändå.
Det var ju i princip Allbäck som fixade VM 2002 åt oss. Matchen mot Moldavien var riktigt usel och med 5 minuter kvar gör Allbäck två mål och ytterligare två mot Slovakien.
Citera
2015-07-22, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lime32
Det var ju i princip Allbäck som fixade VM 2002 åt oss. Matchen mot Moldavien var riktigt usel och med 5 minuter kvar gör Allbäck två mål och ytterligare två mot Slovakien.
Vill minnas att vi förövrigt spelade 0-0 borta mot Slovakien. Det var en riktig jävla skitgrupp. Med en tuffare kvalgrupp hade vi inte kvalificerat oss tror jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in