2015-07-20, 17:29
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av one.zero
Jag tror inte att någon har sagt att du måste delta. Det har bara kommit föreslag på hur TI's kan agera för att motverka förföljelserna och generera bevis.
Ingen behöver alltså redogöra om de ska delta eller inte.

Din känsla kallas för intuition och jag antar att den har funnits långt innan människan hamnade på evolutionsträdet.

---

Jag tycker att fenomenets likheter med stasis metoder är slående. Och i samband med Snowdens avslöjanden så blir likheterna ännu starkare eftersom stasi använde just övervakningssystem av olika slag i sin verksamhet.

Jimmie Åkesson har ju varit med om ett och annat under sina tal. Är inte så speciellt politiskt engagerad men jag har inte ungått att märka av de störande elementen under hans framträdanden...
En flygande pizza
Åskådare som tutar och för oväsen
En HD som startar och varvar motorn
Ljudanläggning som störs
Ja! Det går att tolka på flera sätt. Men hur skulle stasi ha gjort för att psyka honom?

SD var väldigt intresserade av stasi-arkiven, som en av våra forskare hade. De ville veta vilka våra landsförrädere är.

Men nu har det bränts...

Men en del ska tydligen jobba inom polisen och säkerhetspolisen...

Man kan ha tänkt att med de metoderna som gör livet till en psykologisk thriller med hot mot i princip alla runt personerna så får man förstå att de vågade inget annat än att lyda, och det är ju många år sedan så de bör få falla i glömska också.

Men det är uppseendeväckande att de nu mera sitter på känsliga poster i Sverige...De kanske är bra på att upptäcka och känna igen stasi metoder ?
Citera
2015-07-20, 21:18
Medlem
Harfagers avatar
Läste fram till inlägg 28 https://www.flashback.org/t2331867 och denna "Alex-84" har med stor sannolikhet varit med om det han beskriver alternativt läst om det och gjort till sin egen historia.

Han beskriver inte vad han hade skrivit som var samhällskritiskt , men det kan vara anledningen till detta , rent politiskt nedtystande. Sedan finns det saker som denne kan ha övertolkat som att han blockerat någon på FB , lätt att trycka fel ... Men han har med stor sannolikhet , om berättelsen är hans egen, varit med om denna mobbing men skotthål i rutorna borde han ha anmält till polisen men man kan vara så "sysselsatt" så att man inte orkar med annat.
Citera
2015-07-20, 22:34
Medlem
Citat:
Jag tror inte att någon har sagt att du måste delta. Det har bara kommit föreslag på hur TI's kan agera för att motverka förföljelserna och generera bevis.
Ingen behöver alltså redogöra om de ska delta eller inte.

Din känsla kallas för intuition och jag antar att den har funnits långt innan människan hamnade på evolutionsträdet.

---

Jag tycker att fenomenets likheter med stasis metoder är slående. Och i samband med Snowdens avslöjanden så blir likheterna ännu starkare eftersom stasi använde just övervakningssystem av olika slag i sin verksamhet.

Jimmie Åkesson har ju varit med om ett och annat under sina tal. Är inte så speciellt politiskt engagerad men jag har inte ungått att märka av de störande elementen under hans framträdanden...
En flygande pizza
Åskådare som tutar och för oväsen
En HD som startar och varvar motorn
Ljudanläggning som störs
Ja! Det går att tolka på flera sätt. Men hur skulle stasi ha gjort för att psyka honom?

SD var väldigt intresserade av stasi-arkiven, som en av våra forskare hade. De ville veta vilka våra landsförrädere är.

Men nu har det bränts...

Men en del ska tydligen jobba inom polisen och säkerhetspolisen...

Japp - intuition var nog rätta ordet

Håller med om att stasi-spåret säkerligen kan vara intressant att följa om man vill göra fler efterforskningar i lite mer "världslig" inriktning i ämnet gangstalking. Likheterna i metodik osv är mycket stora. Intressanta länkar du postade.

Jimmie Åkesson skulle möjligtvis kunna vara en target. Politik är inte direkt något som engagerar mig så mycket heller och jag har inte röstat alls på senare år. Men lite följer man ju med ändå och med tanke på Åkessons utbrändhet och mobbing av honom från övriga partier och MSM så skulle det mycket väl kunna handla om organiserade trakasserier.

Både Snowden och Åkesson snurrar dock igång lite olika bryderikaruseller i min tankeverkstad. Pendlar fram och tillbaka mellan "de skulle kunna vara controlled opposition" och "nej de kanske inte är controlled opposition trots allt".
Citera
2015-07-20, 22:44
Medlem
one.zeros avatar
@Skeptiker
Kan dokumenterade berättelser om trakasserierna i DDR, godtas som bevis om de är likvärdiga med TI's?
Citera
2015-07-21, 21:31
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
@Skeptiker
Kan dokumenterade berättelser om trakasserierna i DDR, godtas som bevis om de är likvärdiga med TI's?

Ett nyhetsinslag på Amerikansk tv om GS , misstänka våldtäkter genom att ta sig in och droga kvinnors mat, men satelliter får jag inte riktigt ihop vad de skulle kunna göra med (GPS ? )https://vimeo.com/63045047

En länk till om FDA https://vimeo.com/63044381
Senast redigerad av Harfager 2015-07-21 kl. 22:05.
Citera
2015-07-21, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Ungefär hur många människor är enligt dig iblandande i stalkingen av dig? 5, 10, 50, 500?

Har du något hum om varför de lägger ned så mycket tid och energi på just dig? Finns det något motiv?

Det är ett fåtal som aktivt har varit i kontakt med mig och som bildat en relation med mig. Sen är det en handfull till som jag bara stött på en gång tillsammans med någon av de som jag "känt" om man säger så. Sen är det personer som betett sig väldigt märkligt ute i allmänheten där jag vistats men som inte tagit kontakt med mig så därför är det lätt hänt att vissa bara är vanligt folk där jag övertolkat deras beteende p.g.a paranoia, men helt klart att vissa varit efter mig. Men säg ett spann på mellan 10-20 pers. Ska väl tillägga att de knappast bara är efter mig, det märks att de gjort detta mot flera, det kan inte vara en ny grej.

I dagsläget märker jag inte av dom alls om jag ska vara ärlig men klart jag har ett hum om deras motiv. Främst tror jag det har att göra med att dom vill att jag ska ändra min stil och överge en del åsikter jag uttalat har haft. De kan ha gott uppsåt till det helt klart, men jag skiter i det, för de använder sig av fascistiska metoder.
Senast redigerad av AddeH204 2015-07-21 kl. 22:10.
Citera
2015-07-21, 22:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
@Skeptiker

Nej det tycker jag inte. Det fanns ett syfte, det finns folk som har berättat att de deltog, det fanns en medvetenhet om varför det skedde hos de utsatta. detpåminner snarare om det som religiösa sekter kan utsätta avhoppare för.
Allt skiljde sig mot dagens påstådda GS, utom möjligtvis vissa metoder - men det är å andra sidan ingen som har sagt att det är omöjligt att psykologiskt trakassra folk...
Citera
2015-07-21, 23:45
Medlem
Citat:
@Skeptiker

Nja, OM de är likvärdiga i så fall.

Viktigt skilja på vad som är realistiskt och vad som är fantasi.

Om en person får sin post läst, har folk som försöker förföra hans fru, någon försöker sabotera hans karriär. Det är EN sak. (som hände i DDR)

Men att varje röd bil är en GS, att cirka 10-20 personer VARJE DAG skulle stalka en TI...
Inklusive sådana fånerier som "en person hos tandläkaren sa till mig 'hallå' som om han kände mig", "en person på stan talade med mig men tittade inte på mig", osv osv, dessa GS anser sig vara förföljda av hundratals människor, varav de flesta är helt vanliga personer på stan, grannar eller dylikt.

En annan skillnad är att under DDR tiden så höll sig ju stasi till det som var realistiskt. Man gick inte in i folk lägenheter när de sov för att flytta lite på nån tavla eller lägga plastbitar i någons säng, och sen smyga ut igen.

Och sen så kan ju återigen anmärkas att ingen TI ännu har lyckats få fram ett enda bevis. Men tanke på hur många tiotusental människor som måste vara involverade i förföljandet så borde väl NÅN åka dit...?
Citera
2015-07-22, 06:50
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Nja, OM de är likvärdiga i så fall.

Viktigt skilja på vad som är realistiskt och vad som är fantasi.

Om en person får sin post läst, har folk som försöker förföra hans fru, någon försöker sabotera hans karriär. Det är EN sak. (som hände i DDR)

Men att varje röd bil är en GS, att cirka 10-20 personer VARJE DAG skulle stalka en TI...
Inklusive sådana fånerier som "en person hos tandläkaren sa till mig 'hallå' som om han kände mig", "en person på stan talade med mig men tittade inte på mig", osv osv, dessa GS anser sig vara förföljda av hundratals människor, varav de flesta är helt vanliga personer på stan, grannar eller dylikt.

En annan skillnad är att under DDR tiden så höll sig ju stasi till det som var realistiskt. Man gick inte in i folk lägenheter när de sov för att flytta lite på nån tavla eller lägga plastbitar i någons säng, och sen smyga ut igen.

Och sen så kan ju återigen anmärkas att ingen TI ännu har lyckats få fram ett enda bevis. Men tanke på hur många tiotusental människor som måste vara involverade i förföljandet så borde väl NÅN åka dit...?

Det du räknade upp händer i Sverige också, post kommer inte , sabotage på arbetsplatser ( större arbetsplatser med många anställda), någon varit inne i bostaden och arrangerat om saker , hot, störningar som man vaknar av ,provokationer utav okända på stan ofta flera gånger med samma person( har bild på minst tre) , bil lägger av och telefon går ej att ringa ut eller in på då du förbereder del anmälningar, ( för att mildra karaktärsmorden), olyckor med mycket mer.
Med dessa röda bilar som ger dig "vinkar" är för att du ska reagera ofta och hållas i en stress då du tänker "är det något på gång nu" om du tidigare förknippat just röda bilar med en udda händelse, och flera sådana delmoment kan få dig att gå i en beredskap vilket nöter på energin. Jag har mina bevis men väntar på juris som vill titta på mitt ärende (helst ett par tre stycken samtidigt ). Och mitt ärende är lätt, med namn och lite andra uppgifter dels på en länk med mitt namn på som nog var menade att skada mig , "en sista spik i kistan " men jag fick veta den möjliga riktiga anledningen till att jag haft så många efter mig genom åren ( inte samtidigt , men ett stort gäng som vissa ser ut att vara nära släktingar med varandra ).

Om du ser länken om FDA (i mitt tidigare inlägg) så ser du att folk är stämda för en del av provokationerna och metoderna, forskare hittade sina privata mejl på Google med mera.
Senast redigerad av Harfager 2015-07-22 kl. 06:59.
Citera
2015-07-22, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
Det du räknade upp händer i Sverige också, post kommer inte , sabotage på arbetsplatser ( större arbetsplatser med många anställda), någon varit inne i bostaden och arrangerat om saker , hot, störningar som man vaknar av ,provokationer utav okända på stan ofta flera gånger med samma person( har bild på minst tre) , bil lägger av och telefon går ej att ringa ut eller in på då du förbereder del anmälningar, ( för att mildra karaktärsmorden), olyckor med mycket mer.
Med dessa röda bilar som ger dig "vinkar" är för att du ska reagera ofta och hållas i en stress då du tänker "är det något på gång nu" om du tidigare förknippat just röda bilar med en udda händelse, och flera sådana delmoment kan få dig att gå i en beredskap vilket nöter på energin. Jag har mina bevis men väntar på juris som vill titta på mitt ärende (helst ett par tre stycken samtidigt ). Och mitt ärende är lätt, med namn och lite andra uppgifter dels på en länk med mitt namn på som nog var menade att skada mig , "en sista spik i kistan " men jag fick veta den möjliga riktiga anledningen till att jag haft så många efter mig genom åren ( inte samtidigt , men ett stort gäng som vissa ser ut att vara nära släktingar med varandra ).

Om du ser länken om FDA (i mitt tidigare inlägg) så ser du att folk är stämda för en del av provokationerna och metoderna, forskare hittade sina privata mejl på Google med mera.

Jag kan lova dig att ingen seriös advokat kommer att ägna ditt fall något intresse. Om du inte betalar dem mycket bra.

Vad gäller förföljningar så har du missförstått det jag skrev.
Det kan säkert förekomma att någon förföljer en men håll det realistiskt. Att någon går in i ens lägenhet för att flytta om saker är inte realistiskt.
Att någon eller några trakasserar en , försöker sabotera ens karriär, agerar hotfullt, osv, är kanske realistiskt. Detta gjordes i DDR.

Men ni TS är så ute och snurrar att jag undrar om någon vettig person kan tro på det du skriver? Jag hoppas inte det. Du förstår väl att inte 20-30 personer systematiskt kan vara kommenderade att störa JUST DIG.

Jag undrar vilken "synd" ni TIs har begått som får er att tro detta. Tv4-ove verkar ha snöat in sig på palmemordet så till den grad att han såg konspirationer. Andra TIs verkar ha grubblat ner sig i konspirationer där hela staten är ute efter att skada befolkningen. Kanske leder detta till att man inbildar sig man är förföljd.
Sluta synda, sluta hata era människor, och be om syndaförlåtelse. Så får vi se om "förföljelserna" slutar.

Jag vet själv , jag var en gång en hatisk person, och då kände jag liksom hur alla var ute efter mig, såg snett på mig, såg på mig med ilska, och liksom ville skada mig... eftersom JAG var dödsrädd för ANDRA och såg dem som hot... för att jag hade mycket hat och ilska inom mig...
Men nu har jag öppnat mig för att uppskatta och tycka om andra människor, och övergett mitt negativa mörker (eller försöker iaf).. och jag ser glädje i människor, jag ser hur de vill leva sina liv... När de talar i telefon tror jag inte det handlar om mig. När de samtalar med varandra talar de om sina hobbies, pojk/flickvänner, senaste festen, etc. Det finns en massa människor på jorden och de vill för det mesta bara leva sina liv, så är det.

Jag vet ju åtminstone detta i mitt hjärta, även om mina känslor ibland driver mig till att frukta och vara arg... Men då blundar jag och tänker på den högre kärleken, så försvinner de mörka tankarna...
Citera
2015-07-22, 14:43
Medlem
Harfagers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag kan lova dig att ingen seriös advokat kommer att ägna ditt fall något intresse. Om du inte betalar dem mycket bra.

Vad gäller förföljningar så har du missförstått det jag skrev.
Det kan säkert förekomma att någon förföljer en men håll det realistiskt. Att någon går in i ens lägenhet för att flytta om saker är inte realistiskt.
Att någon eller några trakasserar en , försöker sabotera ens karriär, agerar hotfullt, osv, är kanske realistiskt. Detta gjordes i DDR.

Men ni TS är så ute och snurrar att jag undrar om någon vettig person kan tro på det du skriver? Jag hoppas inte det. Du förstår väl att inte 20-30 personer systematiskt kan vara kommenderade att störa JUST DIG.

Jag undrar vilken "synd" ni TIs har begått som får er att tro detta. Tv4-ove verkar ha snöat in sig på palmemordet så till den grad att han såg konspirationer. Andra TIs verkar ha grubblat ner sig i konspirationer där hela staten är ute efter att skada befolkningen. Kanske leder detta till att man inbildar sig man är förföljd.
Sluta synda, sluta hata era människor, och be om syndaförlåtelse. Så får vi se om "förföljelserna" slutar.

Jag vet själv , jag var en gång en hatisk person, och då kände jag liksom hur alla var ute efter mig, såg snett på mig, såg på mig med ilska, och liksom ville skada mig... eftersom JAG var dödsrädd för ANDRA och såg dem som hot... för att jag hade mycket hat och ilska inom mig...
Men nu har jag öppnat mig för att uppskatta och tycka om andra människor, och övergett mitt negativa mörker (eller försöker iaf).. och jag ser glädje i människor, jag ser hur de vill leva sina liv... När de talar i telefon tror jag inte det handlar om mig. När de samtalar med varandra talar de om sina hobbies, pojk/flickvänner, senaste festen, etc. Det finns en massa människor på jorden och de vill för det mesta bara leva sina liv, så är det.

Jag vet ju åtminstone detta i mitt hjärta, även om mina känslor ibland driver mig till att frukta och vara arg... Men då blundar jag och tänker på den högre kärleken, så försvinner de mörka tankarna...

Hade du läst igenom tråden så hade du sätt att jag haft minst två besök då jag inte varit hemma , där föremål dels 1 Monterats , 2 arrangerats på ett sätt jag inte klarar osv, utöver skadegörelse provokation, trakasserier.... Men jag vet ju vilka detta startade med så därför söker jag nu jurister, de har haft lång tid att prata sig samman men jag har ju bevis så.

En seriös advokat skulle ta detta till åklagare och begära en utredning, en som är rädd att bli trakasserad själv gör det inte .

De flesta människor söker lösa problem , jag är en sådan

jag menar inte sådana här bevis http://www.dailymotion.com/video/x2qfj40 , denna gör bara bort sig
Senast redigerad av Harfager 2015-07-22 kl. 14:50.
Citera
2015-07-22, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harfager
men jag har ju bevis så.

Oj, den första i tråden. Vad för bevis?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto