2015-07-22, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hej och hå, undrar lite om detta:

Fanns det nån association i sammanhanget? Nåt som uttalandet kunde kopplas till?
Hur mordet gått till?
Nåt om BO?
Kan fler vara inblandade?

Vad menar du med att det nog ligger en hel del i uttalandet?
Fanns inget utöver det jag skrev förutom att ngn svarat: "hört detsamma"
Menar bara att det är nog en otrevlig ev överraskande historia
2015-07-22, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joxarn
Den häktade nekar säkert hur länge som helst - särskilt OM han är oskyldig - och OM det inte finns våldtäkt med i bilden så kan nog advokaten bortförklara div DNA och så split om att det inte "står utom allt tvivel" att den häktade är GM och han kan då inte bli dömd för mord.Vet inte hur vanligt det är att få livstid för mord på indicier.

Det händer aldrig, men jag tror de har mer än indicier att gå på inför ett åtal.
Ska bli intressant att se/läsa FUP när det släpps.
2015-07-22, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Så alla analyssvar är inne redan och det ska hinnas med delgivning och väcka åtal så att FUP släpps inom en vecka?
DET är snabbt jobbat!
Yppandeförbud är utöver förundersökningssekretess
2015-07-22, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Tror jag inte han gjort, men det är inte omöjligt.
Mest troligt så hade polisen kallat till presskonferens om så vore fallet.
De har väsentliga bevis, som antagligen är väldigt bindande, därför har polisen sagt till de boende och arbetande i Blomberg att de kan vara lugna.
Man säger inte så om man inte är säker på sin sak!
Men Lars Johansson är fortfarande kryptisk när det kommer till hans svar i artikeln - men det beror såklart på det han nämner, förundesökningssekretess/yppandeförbud.

Polisens jobb är att lugna och betjäna folket...
2015-07-22, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Det händer aldrig, men jag tror de har mer än indicier att gå på inför ett åtal.
Ska bli intressant att se/läsa FUP när det släpps.

Det händer visst.
Christine shurrer (stavning?) dömdes för mord på enbart indicier.
Det fanns ingen teknisk bevisning som band henne till brottsplatsen alls.
Även kallat för arbogamorden
2015-07-22, 13:20
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Den häktade nekar säkert hur länge som helst - särskilt OM han är oskyldig - och OM det inte finns våldtäkt med i bilden så kan nog advokaten bortförklara div DNA och så split om att det inte "står utom allt tvivel" att den häktade är GM och han kan då inte bli dömd för mord.Vet inte hur vanligt det är att få livstid för mord på indicier.
Det förekommer, särskilt på uppmärksammade mord.
Aftonbladet: Livstid för morden på Max och Saga
Citat:
Utredarna har inte kunnat binda kvinnan till morden genom till exempel DNA. Åklagarnas bevisning har i stället baserats på en lång rad indicier.
2015-07-22, 13:25
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Granhag har läst mina inlägg i tråden.
Citat:
En del som väcker frågetecken är den nu misstänkte och häktade mannens beteende.

– Ett exempel är att han ska ha gömt kroppen där han själv håller till.

Pär Anders Granhag hade blivit mindre förvånad över om en gärningsman antingen hade försökt transportera bort kroppen långt från Blomberg, eller själv hade flytt från området.

– Jag skulle inte bli helt överraskad om det är en annan gärningsman.
På goda grunder antaget NB är gm synes helt naturliga förklaringar finnas till hans beteende:
2015-07-22, 13:26
Medlem
Citat:

Har hänt förr. Sambon till Annelie Ojonen satt väl ca ett år på indicier där fanns inte ens en kropp...
2015-07-22, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ka7700
Det händer visst.
Christine shurrer (stavning?) dömdes för mord på enbart indicier.
Det fanns ingen teknisk bevisning som band henne till brottsplatsen alls.
Även kallat för arbogamorden

Thomas Quick satt väl med flera år på bara indicier...
2015-07-22, 13:35
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlosRex
Eftersom djurhållning är utarrenderad på Martorp tror jag inte att det finns någon annan verksamhet där. Poliserna pratade bara om djur som behövde mat dagligen vilket de även fick när det var avspärrat. Därför tror det finns mycket tomma lokaler som bröderna har tillgång till. Som hantverkare behöver man någonstans att förvara verktyg, maskiner, förbrukningsvaror och material. Kan därför tänka mig att de varit där i stort sett dagligen och hämtat och lämnat sina verktyg om inget annat.
Om den här gamla manskapsboden var tänkt som verktygsbod enkom för bröderna, får man tänka sig en mer eller mindre panikslagen och mycket tidspressad NB som för stunden var så blockerad att han inte kunde tänka ut ett bättre gömställe, alt. att boden bara var en högst temporär förvaringsplats. – Alternativet är att NB är oskyldig och att han under veckan vid ett av sina många besök i boden fått en eller flera omkringflygande LH-partiklar på sig, härrörande från när den verklige gm:en försökt få in LH i ett av de trånga skåpen därinne.

Tilläggas bör att vi inte vet om boden är fp; ej heller om den var låst, eller om tänkt koppling mellan NB och LH kan äga bäring på vad som fanns i boden.

Finns NB:s DNA och/eller fingeravtryck på något av de föremål som hittats på vägen till Martorp skulle jag vilja säga att NB i avsaknad av trovärdig förklaring till detta ligger risigt till.
2015-07-22, 13:36
Medlem
Tingsnotariens avatar
Citat:
Det är inte alls löst.Fallet blir löst först när en GM dömts och där är vi inte ännu.

Samt döms i hovrätten.
2015-07-22, 13:36
Medlem
kicki.swedens avatar
Ni minns "norddennick" som svamlade i tråden om kabbala och numerologi? Han har gått ett steg längre i tråden "OBS! Det är troligt att i Stockholm genomförs false flag attack den 25 juli."
I den påstår han att mordet på LH var ett led i kommande bombningar i Stockholm.
Undrar vad vad den användaren har för agenda med sina inlägg.......

https://www.flashback.org/t2595945

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in