Citat:
Ursprungligen postat av
CarlosRex
Eftersom djurhållning är utarrenderad på Martorp tror jag inte att det finns någon annan verksamhet där. Poliserna pratade bara om djur som behövde mat dagligen vilket de även fick när det var avspärrat. Därför tror det finns mycket tomma lokaler som bröderna har tillgång till. Som hantverkare behöver man någonstans att förvara verktyg, maskiner, förbrukningsvaror och material. Kan därför tänka mig att de varit där i stort sett dagligen och hämtat och lämnat sina verktyg om inget annat.
Om den här gamla manskapsboden var tänkt som verktygsbod enkom för bröderna, får man tänka sig en mer eller mindre panikslagen och mycket tidspressad NB som för stunden var så blockerad att han inte kunde tänka ut ett bättre gömställe, alt. att boden bara var en högst temporär förvaringsplats. – Alternativet är att NB är oskyldig och att han under veckan vid ett av sina många besök i boden fått en eller flera omkringflygande LH-partiklar på sig, härrörande från när den verklige gm:en försökt få in LH i ett av de trånga skåpen därinne.
Tilläggas bör att vi inte vet om boden är fp; ej heller om den var låst, eller om tänkt koppling mellan NB och LH kan äga bäring på vad som fanns i boden.
Finns NB:s DNA och/eller fingeravtryck på något av de föremål som hittats på vägen till Martorp skulle jag vilja säga att NB i avsaknad av trovärdig förklaring till detta ligger risigt till.