2015-07-21, 08:00
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Jo H96 har lirat ett antal matcher och vunnit alla utom en som slutade 0-0. Att slå Monaco var väl något av ett styrkebesked men som vi alla vet ska man inte ta försäsongsmatcherna för allvarligt. Frontzek har valt att testa en del unga spelare. Nyförvärvet Charlison Benschop från Fortuna Düsseldorf har tydligen presenterat sig bra på forwardsidan. Ska bli intressant att se om det blir han eller Erdinc som får förtroendet som Mittelstürmer när säsongen börjar.
Sant att man inte ska ta försäsongsmatcherna på något större allvar men det är ändå en liten fingervisning att laget går åt rätt håll och oavsett motstånd och inställning så är vinster alltid bra för det så viktiga självförtroendet.

Edit: Det verkar som att Augsburg är på väg att knyta sig an den numera klubblöse Bayernbekantingen Piotr Trochowski.

Kul återkomst till BL och kan bli nyttig för FCA.
Senast redigerad av cyberkalle 2015-07-21 kl. 08:20.
2015-07-22, 07:45
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyberkalle

Edit: Det verkar som att Augsburg är på väg att knyta sig an den numera klubblöse Bayernbekantingen Piotr Trochowski.

Kul återkomst till BL och kan bli nyttig för FCA.

Då blev detta klart, kul han kommer nog bli en bra förstärkning.

Är Großkreutz på väg att hamna utanför BvBs trupp? Egentligen hur mycket hjärta han än har för klubben så håller han inte riktigt för ett topplag i BL.
2015-07-22, 12:49
Medlem
cyberkalles avatar
Om man skulle få till en tabell med bara tyska målskyttar från förra säsongen så skulle tabellen sett ut så här: http://www.ladda-upp.se/bilder/chwfwonfqtavtc/

Angående rykten hit och dit så förstår jag att många gamla inbitna Bayernsupportrar och deras inställning till olika rykten hit och dit jag har själv varit stenhård på att ingen säljs bara så där, men under Pep så har mycket ändras det är bara att gå in på vilket tyskt forum som helst så märker man hur många är mer nervösa på att deras älsklingsspelare kan få lämna.

Många där nere har inte riktigt förstått att BS31 lämnat även fast han vid flertalet tillfällen sagt vad som är hans dröm i slutet av karriären.

Men skulle en hjälte som Müller säljas då hade det tagit hus i helvete bland fansen ja även jag hade dragit mig ur som medlemsägare för det skulle vara ett knivhugg i ryggen, enligt mig så är det enormt viktigt att Bayern har minst ett par profiler från delstaten även om det skulle innebära sämre resultat.

Edit:
På tal om att Müller inte fått spela och prestera under Pep så finns det lite fakta här.

Unter Pep: 99 Spiele, 47 Tore, 34 Assists
Unter Heynckes: 102 Spiele, 34 Tore, 37 Assists
Unter van Gaal: 95 Spiele, 36 Tore, 31 Assists
Senast redigerad av cyberkalle 2015-07-22 kl. 13:00.
2015-07-23, 09:38
Medlem
cyberkalles avatar
Kommer Draxler skriva på för Juventus idag?
Jag har ju sett hur bra Draxler kan vara och att han hade en rätt svag fjolårssäsong liksom hela Schalke hade men det var ju rätt mycket turbulens öht i klubben med Kevin Prince och Sidney Sam som strulade mest, så jag tror att han kan bli nyttig för Juventus och hoppas att han fortsätter utvecklas.

En bra artikel för en gångs skull från TZ om att Müller är osäljbar och alla spelare vet om det.
http://www.tz.de/sport/fc-bayern/thomas-mueller-welches-spiel-spielt-manchester-united-coach-louis-van-gaal-tz-5278793.html
http://www.tz.de/sport/fc-bayern/thomas-mueller-manchester-united-transfer-100-millionen-fc-bayern-5274556.html
2015-07-23, 15:44
Medlem
dippsis avatar
Verkar löst sig med Michael Gregoritsch för 3€ miljoner. Sven Schipplock verkar också blivit färdig, som det har varit helt tyst om, varit en bra inhoppare hos Hoffenheim om jag inte sett fel? Det blir inget med Emil Berggreen då han hade sådant enormt överpris.
2015-07-24, 16:05
Medlem
gato12s avatar
Vilka lag tycker ni man ska hålla koll på i Zweite? Som spelar underhållande fussball och har profiler i laget.
2015-07-24, 20:38
Medlem
Ezzelinos avatar
Kevin Kuranyi tillbaka i Bundesliga, från Dynamo Moskva till Hoffenheim.
2015-07-25, 08:00
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Vilka lag tycker ni man ska hålla koll på i Zweite? Som spelar underhållande fussball och har profiler i laget.
Eftersom kungen av mjukisbyxor har slutat så är 1860 inget att följa i alla fall.

Kaiserslautern är ju ett gammalt svensklag som kan spela trevligt .
Sen har du ju Red Bull med Forsberg i laget som är intressant ur många aspekter.
2015-07-25, 08:01
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
Kevin Kuranyi tillbaka i Bundesliga, från Dynamo Moskva till Hoffenheim.
Jag har aldrig gillat honom varför vet jag inte men han blir nog bra i Hoffenheim
2015-07-25, 11:29
Medlem
Germanofils avatar
Nu sker det som alla Werder-fans fruktat: Di Santo lämnar (förmodligen) klubben. Tydligen har han en klausul om att kunna säljas för 6 miljoner EUR. Schalke sägs köpa honom. Eichin vill nu köpa en ny forward som ersättare till Di Santo.

http://www.kicker.de/news/fussball/bundesliga/startseite/631605/artikel_eichin-zu-di-santo_starkes-interesse-von-schalke.html
2015-07-25, 12:31
Medlem
dippsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Nu sker det som alla Werder-fans fruktat: Di Santo lämnar (förmodligen) klubben. Tydligen har han en klausul om att kunna säljas för 6 miljoner EUR. Schalke sägs köpa honom. Eichin vill nu köpa en ny forward som ersättare till Di Santo.

http://www.kicker.de/news/fussball/bundesliga/startseite/631605/artikel_eichin-zu-di-santo_starkes-interesse-von-schalke.html

Tappa både Di Santos och Selke vid samma transferperiod, ajaj
2015-07-25, 19:00
Medlem
marc0p0l0s avatar
Grupp C:
Tyskland
Tjeckien
Nordirland
Norge
Azerbajdzjan
San Marino

Kunde knappt blivit mycket lättare. Korta resor, enbart Azerbajdzjan som är en bit bort. Vill inte låta för arrogant, men det här skall vara en grupp som man bara vandrar över. Bara att boka VM-biljetterna redan nu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in