Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-22, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Tycker att ditt tankesätt är extremt långsökt.. Och nej jag menar inte att du är den enda i tråden, utan det är väldigt många spekulationer som är långsökta och saknar på något sätt logik. Nu finns det självklart ingen logik i att mörda en 17årig okänd tjej, men det har ju hänt förut att gärningsmän helt plötsligt får något i skallen.
Hur som helst så tycker jag det är osannolikt att en familjemedlem som nyss begått ett brott åker hem och erkänner för sina närmsta INKLUDERAT SIN EGEN FRU och att det direkt bestäms att hjälpa till? Det är helt irrationellt mot hur mänskan normalt handlar.
Skulle din bror/syster eller make/maka komma hem och sagt att man nog begått ett brott med dödlig utgång, kanske till på köpet sexuellt, inte fan skulle man sagt.....oj då måste vi hjälpa dig. Nej det hade blivit ett jävla liv, skrik och skrän och inte hade man sagt....okej då åker vi och handlar pizza med offret i bakluckan......

Det var inte menat som att vara logiskt, bara ett alternativ till dom som hela tiden undrar hur han skulle hunnit med innan han handlade.

Personligen tar jag det där med att dom varit och handlat med en nypa salt. Inget bekräftat så det litar jag inte på. Däremot så tror jag dom övriga visste om något, sedan när och hur det kom till deras kännedom har jag ingen aning om så klart.

Min teori om vad som hänt har jag skrivit tidigare och den är ganska simpel.
2015-07-22, 03:23
Medlem
Båda bröderna greps för misstanke om mord och kvinnan för skyddande i början. Varför tror ni rubriceringen var så? Kändes lite om de trodde på 2 manliga GM och att kvinnan "bara" skyddat de andra. Polisen verkade inte ha en tanke på att en kvinna kunna vara mördar-GM. Varför var det så? Om kvinnan var en man hade hon också blivit misstänkt för mord då?

Våldtäkt kanske skulle tala för manlig förövare men finns det fler fall som gör att polisen skulle misstänka enbart bröderna och inte kvinnan för mord ? Om hon tex var förgiftad så skulle väl inte polisen veta vem som förgiftade henne, för i sådana fall känns som om det både skulle kunna vara en man eller en kvinna typ. Men dödsorsaken var nog heller inte fastställd vid den tidpunkten...

Eller kan det ha att göra med att kvinnan har alibi för tiden för försvinnandet...fast å andra sidan var nog inte tiden för mordet klarlagt när de anhölls.

Senast redigerad av ulvan 2015-07-22 kl. 03:28.
2015-07-22, 03:30
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeltVanligSnubbe
Det var inte menat som att vara logiskt, bara ett alternativ till dom som hela tiden undrar hur han skulle hunnit med innan han handlade.

Personligen tar jag det där med att dom varit och handlat med en nypa salt. Inget bekräftat så det litar jag inte på. Däremot så tror jag dom övriga visste om något, sedan när och hur det kom till deras kännedom har jag ingen aning om så klart.

Min teori om vad som hänt har jag skrivit tidigare och den är ganska simpel.

somsagt vad du skrivit förut har jag ingen aning om. Jag är sån där som svarar på det som skrivs och därför svarade jag på ditt inlägg som för mig saknade logik.
Att det för dig är ett alternativ är ju somsagt en teori och för mig är det en osannolik teori.
Men det vimlar ju av osannolika teorier och kanske någon av dessa visar sig vara den sannolika....hur otroligt det än må vara..
Tills vi får reda på det så tror jag att jag fortsätter min resa där en irrationell MGM tyvärr fått utrymme men där tillvägagångssättet inte är så komplicerat som många vill spekulera i
2015-07-22, 03:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Det känns som om alla postare nu har bidragit med sin version om hur panikslagna MGM blev av anstormningen av polis, ridande polis, Missing People mm. Därför kunde dom inte flytta Lisa som dom hade planerat.

Behövs det verkligen fler eller räcker det så?

Undra vad deras plan var. Kan de ha trott att de hade ett bra gömställe åt kroppen? Att de trodde att de var säkra för de kände AJ, så de inte trodde att sök skulle göras där kroppen var?
2015-07-22, 03:37
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvan
Båda bröderna greps för misstanke om mord och kvinnan för skyddande i början. Varför tror ni rubriceringen var så? Kändes lite om de trodde på 2 manliga GM och att kvinnan "bara" skyddat de andra. Polisen verkade inte ha en tanke på att en kvinna kunna vara mördar-GM. Varför var det så? Om kvinnan var en man hade hon också blivit misstänkt för mord då?

Våldtäkt kanske skulle tala för manlig förövare men finns det fler fall som gör att polisen skulle misstänka enbart bröderna och inte kvinnan för mord ? Om hon tex var förgiftad så skulle väl inte polisen veta vem som förgiftade henne, för i sådana fall känns som om det både skulle kunna vara en man eller en kvinna typ. Men dödsorsaken var nog heller inte fastställd vid den tidpunkten...

Eller kan det ha att göra med att kvinnan har alibi för tiden för försvinnandet...fast å andra sidan var nog inte tiden för mordet klarlagt när de anhölls.

För mig handlar det om att det fanns direkt en koppling mellan MGM och BO. Det handlade om observationer men samtidigt en uteslutningsmetod. Det handlade även om teknisk bevisning redan i början men som åklagare och polis inte kunde gå ut med
2015-07-22, 03:38
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Undra vad deras plan var. Kan de ha trott att de hade ett bra gömställe åt kroppen? Att de trodde att de var säkra för de kände AJ, så de inte trodde att sök skulle göras där kroppen var?

Det mest sannolika är väl att det inte fanns någon plan. Helt oplanerat tror jag', impulshandling. Som någon skrev: han kände sig kränkt!
2015-07-22, 03:50
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Det mest sannolika är väl att det inte fanns någon plan. Helt oplanerat tror jag', impulshandling. Som någon skrev: han kände sig kränkt!

Tror som du att det sannolika är att det helt saknas någon plan. Helt oplanerat och därav det snabba gripandet och det positiva bevisläget
Däremot vill jag inte säga hur MGM kände sig (du tror kränkt) för det är orimligt att veta vad som försiggått denna grymma handling så hur han känt sig är en way off spekulation
Senast redigerad av Kellywoman 2015-07-22 kl. 03:52. Anledning: stavfel
2015-07-22, 04:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tror AJ är för gammal för denna sorts aktiviteter. Men håller med om att han pladdrar på och säger konstigheter men det gör ofta gamlingar. Han kan nog ha hårda nypor i affärslivet men att litauerna inte nu skulle berätta vad som i så fall verkligen hände känns konstigt för mig. Det handlar ju om långa straff.

Det är inte inte så konstigt angående det fetmarkerade (ändrar dock till singularis dvs litauern)
Att tiga/förneka brott har två aspekter:
Antingen är han oskyldig och givetvis nekar till brott eller så är det en strategi eller rekommendation:
Advokaten har inte full insyn i förundersökningen förrän delgivning sker.

Nekandet ger således inte så mycket vägledning i dagsläget, speciellt inte i ett tidigt skede i utredningen.
Advokatens yttersta mål är att fria sin klient helt. I förhållande till bevisningens art kommer hon leta luckor för att kunna påtala annan GM, annan gärningshandling. Försöka väcka tvivel.
Advokatens nästa mål handlar om strafflindring för sin klient. Skulle det handla om annan GM, och häktad är en medbrottsling - ska denna baske mig inte sitta och känna sig trygg förrän domen är över:
När säcken knyts ihop, delgivning sker och den blir nästintill omöjlig att öppna - så kan den häktade börja prata.

Jag är givetvis inte supporter till advokaten eller MGM. Jag skriver exempel på hur det kan svänga framöver. Att säga att MGM minsann är mördare är väldigt fel - likaväl som att säga att han är helt oskyldig. De är tidigt skede och vad bevisningen består i vet vi inte.
Han verkar dock ligga pyrt till (häktad på sannolika skäl) och det verkar finnas besvärande omständigheter (brist på alibi?) och nån sorts teknisk bevisning (väsentliga bevis) - vad vet vi inte. Vilken sorts bevisning det handlar om är ju avgörande. Sperma, hudavskrap osv gör att han givetvis ligger direkt superdåligt till. De pratar även om att inom en relativt snar framtid väcka åtal och detta kan indikera på stark bevisning.
Senast redigerad av develi 2015-07-22 kl. 05:17.
2015-07-22, 04:27
Medlem
CarlosRexs avatar
Citat:

Tror att till varje pris skulle alla tre frihetsberövas men man var inte på det klara för vad. Därför blev det lite konstigt. Männen för delaktighet i mord en rubricering som inte finns. Jag reagerade också på att kvinnan anhölls för skyddande det kunde lika gärna vara hon som var mördaren. Det kunde de inte veta i det skedet. Tror att de är nöjda med att en sitter häktad och att de har knäppt igen truten på de andra två.
2015-07-22, 05:32
Medlem
http://www.falkopingstidning.se/article/manga-vill-veta-sanningen/

Från dagens Falköpings Tidning.En expert uttalar sig om ryktesspridning i fallet.
2015-07-22, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Grannarna vägg i vägg ser inte deras fikaplats ute. Om du känt honom skulle du vetat var han bor och veta att detta är vad han ser:

https://www.google.se/maps/@58.54017,13.345955,3a,15y,319.77h,85.32t/data=!3m7!1e1!3m5!1smeek4CzTkEGmwJsEMy_EJA!2e0!6s% 2F%2Fgeo2.ggpht.com%2Fcbk%3Fpanoid%3Dmeek4CzTkEGmw JsEMy_EJA%26output%3Dthumbnail%26cb_client%3Dmaps_ sv.tactile.gps%26thumb%3D2%26w%3D100%26h%3D80%26ya w%3D186.09566%26pitch%3D0!7i13312!8i6656?hl=sv

Bilden är från 2011 och nya bilderna i media visar att det nu står en hel trädgårdsgrupp där den vita stolen ovan syns.

Förklara nu varför det inte kan vara möjligt att han har kontakt med litauerna och deras mamma då han är tillräckligt gammal för att kunna tala ett språk de hade gemensamt för 25 år sedan.

Jag VET att han har sina nya glasveranda MOT deras uteplats som dessutom inte finns på bilden från 2011. Han har bästa vinkeln mot deras uteplats, MEN varför måste den mamman påstått sig pratat med ha befunnit sig inomhus i juni och sett dessa dricka kaffe ute?? Närmsta grannarna (vägg i vägg) kanske satt ute också!
Sen vet jag att han inte kan ryska, familjen kom på 60-talet som arbetskraftsinvandrare så han han är född här i Sverige vilket du nog kan räkna ut då du vet hans ålder.
Så släpp det, det är inte han som mamman påstår sig pratat med!!
2015-07-22, 06:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallas
http://www.falkopingstidning.se/article/manga-vill-veta-sanningen/

Från dagens Falköpings Tidning.En expert uttalar sig om ryktesspridning i fallet.

den artikeln var väl ändå rätt så meningslös?

klart det blir teorier och spekulationer när man har så lite information och alla är väl mer eller mindre förbryllade över det här fallet oavsett vad man tror har hänt..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in