Citat:
Ursprungligen postat av
hasselmuz
Jag tror AJ är för gammal för denna sorts aktiviteter. Men håller med om att han pladdrar på och säger konstigheter men det gör ofta gamlingar. Han kan nog ha hårda nypor i affärslivet men att litauerna inte nu skulle berätta vad som i så fall verkligen hände känns konstigt för mig. Det handlar ju om långa straff.
Det är inte inte så konstigt angående det fetmarkerade (ändrar dock till singularis dvs litauern)
Att tiga/förneka brott har två aspekter:
Antingen är han oskyldig och givetvis nekar till brott eller så är det en strategi eller rekommendation:
Advokaten har inte full insyn i förundersökningen förrän delgivning sker.
Nekandet ger således inte så mycket vägledning i dagsläget, speciellt inte i ett tidigt skede i utredningen.
Advokatens yttersta mål är att fria sin klient helt. I förhållande till
bevisningens art kommer hon leta luckor för att kunna påtala annan GM, annan gärningshandling. Försöka väcka tvivel.
Advokatens nästa mål handlar om strafflindring för sin klient. Skulle det handla om annan GM, och häktad är en medbrottsling - ska denna baske mig inte sitta och känna sig trygg förrän domen är över:
När säcken knyts ihop, delgivning sker och den blir nästintill omöjlig att öppna - så kan den häktade börja
prata.
Jag är givetvis inte supporter till advokaten eller MGM. Jag skriver exempel på hur det
kan svänga framöver. Att säga att MGM minsann är
mördare är väldigt fel - likaväl som att säga att han är helt oskyldig. De är tidigt skede och
vad bevisningen består i vet vi inte.
Han verkar dock ligga pyrt till (häktad på sannolika skäl) och det verkar finnas besvärande omständigheter (brist på alibi?) och nån sorts teknisk bevisning (väsentliga bevis) - vad vet vi inte. Vilken sorts bevisning det handlar om är ju avgörande. Sperma, hudavskrap osv gör att han givetvis ligger direkt superdåligt till. De pratar även om att inom en relativt snar framtid väcka åtal och detta kan indikera på stark bevisning.