Citat:
Ursprungligen postat av
HeltVanligSnubbe
Angående detta OM bröderna varit och handlat pizza och tiden som det skulle ta att forsla bort Lisa m,m. Kan ju vara så att brottet begicks och sedan fanns Lisa i bilen vid 19:30. Då hann dom dumpa kroppen efteråt innan det absolut största pådraget startat. Lisas pappa var väl där runt 20:00 om jag inte missuppfattat det.
Den äldre brodern åker hem och berättar vad han gjort och dom kommer överens om i ren panik att åka och handla för att man ska ha synts på ett annat sälle strax efter försvinnandet.
Känner mig ganska säker på att dom andra två visste om allt som hänt. Saker spreds ut och alla tre syntes tillsammans ute den kvällen Lisa hittades. Har svårt att se att den äldre brodern skulle kunnat hålla detta hemligt.
Tycker att ditt tankesätt är extremt långsökt.. Och nej jag menar inte att du är den enda i tråden, utan det är väldigt många spekulationer som är långsökta och saknar på något sätt logik. Nu finns det självklart ingen logik i att mörda en 17årig okänd tjej, men det har ju hänt förut att gärningsmän helt plötsligt får något i skallen.
Hur som helst så tycker jag det är osannolikt att en familjemedlem som nyss begått ett brott åker hem och erkänner för sina närmsta INKLUDERAT SIN EGEN FRU och att det direkt bestäms att hjälpa till? Det är helt irrationellt mot hur mänskan normalt handlar.
Skulle din bror/syster eller make/maka komma hem och sagt att man nog begått ett brott med dödlig utgång, kanske till på köpet sexuellt, inte fan skulle man sagt.....oj då måste vi hjälpa dig. Nej det hade blivit ett jävla liv, skrik och skrän och inte hade man sagt....okej då åker vi och handlar pizza med offret i bakluckan......