Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-07-21, 13:44
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Om man tänker att hon gjort sig klar för avfärd och ska skicka sms innan hon tar på hjälmen och saknar täckning, kliver av mopeden och går mot framsidan , någon i ladan kanske ropar att här finns täckning kom hit , LH går över vägen och får täckning, skickar sitt sms och blir därefter överfallen. Fraktas med ett fordon kanske liggandes i skopan då det är ett fordon som är mest naturligt runt vägarna. Styckas första natten i Boden då det ännu inte dragit igång något jättesök och läggs därefter i ett kärl med syra ihop med sina kläder , Diverse ägodelar sprids ut för att uppehålla polisen eller för att rikta misstankarna mot andra personer, Det skulle kunna förklara varför hon lämnar moppen och går till ladan och varför det är så svårt att få fram tekniskt bevisning.
Haha, detta måste vara den allra bästa teorin hittills

En balt som sitter och lurar inne i en lada och väntar på att någon telefonisugen tjej ska gå förbi och hoppas på täckning just då.
Då ropar han "Kom hit in i ladan, här finns det täckning må du tro!"

Haha.
Det låter lite som bockarna bruse.
Fast du kanske menade "balterna bruse?"
2015-07-21, 13:45
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noname11
http://m.lrytas.lt/naujiena.asp?id=14374210481436492074

Ant merginos kūno rasta N.Bilevičiaus DNR pėdsakų.

På flickans kropp hittades DNA spår från NB.

Enligt lt nyheter.
Det var den tidningen som häromveckan rapporterade att det inte fanns DNA från bröderna på Lisas kropp, bara mikropartiklar från NB.
(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Inte lika mycket som AJ eller PC.

Alltså ge upp!
De har jobbat under AJ, på hans marker, i tre år! Självklart har de kännedom som räcker!
Det var inte direkt några ställen som var otillgängliga som var avspärrade heller, utan ställen som de jobbat i/på.
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ja, denna teori kan fungera. Men jag vet inte varför litauerna skulle ha orsakat detta.
Jag tror mer på att AJ stöttar på henne och hon tycker det är obehagligt och hon säger att han ska sluta för min pappa är militär osv. Han stryper henne lätt för få henne hålla tyst men inser sen att han tog ihjäl henne.
Han ringer sina anställda (litauerna) och han säger gör av er med henne och ni får en bonus. Men när de vaknar upp nästa morgon så är polisen redan vid cafét och avvaktar.

Jag tror AJ är för gammal för denna sorts aktiviteter. Men håller med om att han pladdrar på och säger konstigheter men det gör ofta gamlingar. Han kan nog ha hårda nypor i affärslivet men att litauerna inte nu skulle berätta vad som i så fall verkligen hände känns konstigt för mig. Det handlar ju om långa straff.
2015-07-21, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bönan
Förste som såg henne? Nu får du ge dig! 98 humfh..
Det var i alla fall mördaren som såg henne sist i livet.

Jag är inte född 98. Dahhh.
AJ sa han såg henne första gången och försvann också. Märkligt.
Medlem
angladotters avatar
Citat:
Han var den första o sista såg henne.
Knappast den första som såg henne - och huruvida han var den sista vet vi absolut ingenting om.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Alltså ge upp!
De har jobbat under AJ, på hans marker, i tre år! Självklart har de kännedom som räcker!
Det var inte direkt några ställen som var otillgängliga som var avspärrade heller, utan ställen som de jobbat i/på.

Sanningen kommer fram senare.
Bara för jag har en teori säg inte att jag ska ge upp..
2015-07-21, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Med tanke på hur polisen gett sig tillgång till detta rum, samt av naturliga praktiska skäl, skulle jag hålla det för troligt att det även finns en ingång inne i ladan, då förslagsvis en slags dubbeldörr.

Det kanske skulle kunna förklara varför handsken hittades i ladan. MGM tog henne in i ladan och den vägen in i slakt/mjölkrummet. I tumulten tappades en handske. MGM tog hennes kropp sedan via samma väg ut. Han kanske körde bilen in i ladan. Dörren till ladan verkade stå vidöppet.
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître

En balt som sitter och lurar inne i en lada och väntar på att någon telefonisugen tjej ska gå förbi och hoppas på täckning just då.

Haha.

Vem vet.. Hon var säkerligen en godtrogen tjej som tyckte gott om alla och hade fått många kukar i sig överallt, trots så ung ålder.
Medlem
Citat:
Inte lika mycket som AJ eller PC.

Varför lägger en kropp i syra och gömmer den, jo för att man inte orkar gräva eller bära mera och Litauerna verkar ha god fysik till skillnad från gamla gubbar och är betydligt starkare än späda kvinnor , dölja DNA kanske men då kan man lägga den i en Box hälla syra på där och den kommer förmodligen inte att hittas.
2015-07-21, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître

Haha.

Jag menar att tillfället gör brottet och skriver aldrig att det var en balt
2015-07-21, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Eftersom du skriver samma 1.2.3-punkter igen som tidigare diskuterats - så vore det bra med källa till liverapporteringen. Det jag lyssnat på (via Fredman) säger ingenting att fynd kopplats till den misstänkta - ej heller att fyndet inte är kopplat till Lisa (punkt 2+3)?

Jag har letat men hittar inte källan nu. Inser mitt misstag att inte länka den direkt. Jag kopierade intressanta bitar från liverapporteringen (se nedan), men vad hjälper det när jag inte hittar källan nu efteråt
Från liverapporteringen:
19.00 fynd görs av MP, "något missing people hittat som inte är kopplat till LH men ändå är intressant"
20.00 de misstänkta tas till förhör
22.07 tekniker går in i bostaden
22.10 rapporter om polisaktivitet vid stallet (Martorp)
23.06 hundar skäller bakom ladan i Martorp

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in