Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2015-07-21, 20:36
Medlem
freeriderXIIs avatar
Donald Trumps tal i South Carolina idag

Kul att han drev med Lindsay Graham.

2015-07-21, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII

Kul att han drev med Lindsay Graham.

Säkert så. Men finns det några bekräftade fall där Trump har drivit med sig själv?
2015-07-21, 21:44
Medlem
freeriderXIIs avatar
Han kanske inte är den mest självkritiske men han ställde i alla fall upp på att bli roastad för några år sedan.
2015-07-21, 22:04
Medlem
freeriderXIIs avatar
De är inte framförallt de som är mot illegal invandring till USA som är de riktiga rasisterna (även om det finns många där också givetvis), det är de som är för den som allt som oftast stödjer den av etniska chauvinistiska anledningar.

Trump är ju för laglig invandring/ legal immigration men motståndarna vill att USA skall lägga sig ner och acceptera miljoner illegala invandrare.
Senast redigerad av freeriderXII 2015-07-21 kl. 23:02.
2015-07-21, 23:44
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freeriderXII
De är inte framförallt de som är mot illegal invandring till USA som är de riktiga rasisterna (även om det finns många där också givetvis), det är de som är för den som allt som oftast stödjer den av etniska chauvinistiska anledningar.

Trump är ju för laglig invandring/ legal immigration men motståndarna vill att USA skall lägga sig ner och acceptera miljoner illegala invandrare.

Tror faktiskt det är för sent för Trump..

Militären med nationalism är ju en paradgren för USA. Han tappade varenda en röstberättigad inom armen.., veteran och varenda en som har tjänstgjort i deras väpnade styrkor med sitt "fuck up". Lägg till hustrur och familj till de som tjänstgjort och har hört Trumps tankar om Mccain..

För det är det.., ett mega "fuck up" utav bibliska proportioner..

Andra åsikter ifrån skatter, invandring, skola, global uppvärmning etc.., etc..

Det bleknar totalt när man tar upp lojaliteten till de väpnade styrkorna. Man ifrågasätter aldrig detta.
2015-07-22, 00:35
Medlem
freeriderXIIs avatar
Här en video där Ann Coulter försvarar Trump hos Hannity på FOX news
2015-07-22, 05:24
Medlem
losfers avatar
Jag bor i USA o får rösta. Har ej gjort det förut men om Trump blir GOP kandidat så ska han få min röst. Det lär bli ganska underhållande med honom som prez.
2015-07-22, 12:52
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av losfer
Jag bor i USA o får rösta. Har ej gjort det förut men om Trump blir GOP kandidat så ska han få min röst. Det lär bli ganska underhållande med honom som prez.

Du vill alltså rösta på Trump för att det blir underhållande med honom som president? Hur vore det att rösta på någon man känner förtroende och respekt för? Det rör sig ändå om ett oerhört stort ansvar att styra ett land, och indirekt också styra händelseutvecklingen i många andra länder. Att sätta en wacko på presidentposten för att underhållas, är det din grej menar du?

Hur som helst, Trump har redan spelat ut sina kort genom idiotiska uttalanden, det är kört för honom.
2015-07-22, 14:11
Medlem
Kylklampens avatar
Trump & Murdoch har en fight på gång.
Inte smart att bråka med militärer och mediemoguler om man ska bli president.

http://mobile.nytimes.com/2015/07/22/us/politics/titans-clash-as-donald-trumps-run-fuels-his-feud-with-rupert-murdoch.html?_r=0
2015-07-22, 14:48
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Du vill alltså rösta på Trump för att det blir underhållande med honom som president? Hur vore det att rösta på någon man känner förtroende och respekt för? Det rör sig ändå om ett oerhört stort ansvar att styra ett land, och indirekt också styra händelseutvecklingen i många andra länder. Att sätta en wacko på presidentposten för att underhållas, är det din grej menar du?

Hur som helst, Trump har redan spelat ut sina kort genom idiotiska uttalanden, det är kört för honom.
Trump kommer att bli president, och även om han tyvärr, beklagligt nog, inte är optimal i en del oerhört viktiga frågor (han är emot cannabislegalisering och han har dessvärre än så länge inte uttalat sig negativt om GMO), så kommer han att bli den bästa amerikanska presidenten USA har haft på väldigt väldigt länge. Han kommer bland annat att slänga ut alla illegala mexikanska invandrare och liknande kaozblattiga mestizo-typer, vilket är viktigt för USA:s överlevnad. Han kommer att ta hand om den negroida brottsligheten i Chicago och Detroit, och andra ställen. Han kommer att rövknulla ISIS (till skillnad från Barakatu Husballah Obongo's pro-ISIS politik), och Trump kommer sluta hora ut amerikanska jobb till Kina, vilket också är viktigt eftersom kineserna inte är att underskatta. Trump kommer även förbättra USA:s relation med Putin och Ryssland, även det en mycket viktig fråga. Västvärlden har inget intresse av att göra Ryssland till sin fiende. Ryssar är européer och i allra högsta grad ett västerländskt folk, även om de historiskt har haft deras konstigheter i hur de sköter saker och ting, så är det viktigt att Ryssland inte allierar sig med Kina.

Trump är dock svag i judefrågan, tyvärr, men han kan inte utmana judarna, de är alltför mäktiga i USA, det är han nog medveten om. Det är också mycket tråkigt att han är emot cannabislegalisering, men även i den frågan är han ganska chanslös, då han inte kan stoppa den oumbärligt nödvändiga legaliseringsvågen som flödar världen runt i skrivande stund.

Personligen hade jag hellre sett Jesse Ventura som president, men han kommer nog inte ställa upp i presidentvalet, och Ventura är bra på de absolut flesta punkter men svag i rasfrågan. Hur som helst hejar jag på Trump tillsvidare. Annars är Rand Paul hyfsad också, så om Trump inte vinner hade jag hellre sett Rand.

Sedan är det ett stort plus att Trump är underhållande som fan, och kallar folk idioter osv. Det är helt rätt, jag gillar den stilen skarpt. Att han dessutom låter som en italiensk maffiaboss är ju även det mycket underhållande

Jag känner stort förtroende och jag har mycket respekt för Donald Trump, även om han, som sagt, är dålig i vissa frågor (cannabis, Israel, GMO etc.), så är det inget snack om saken att han har den kompetens och omutbarhet som krävs för att leda USA.

Jag fick enormt mycket respekt för Trump när han dissade Dubya:

TRUMP "Bush worst president ever":
https://www.youtube.com/watch?v=j6N8l8DMu3M

^^ Allt han sa i hans Wolf Blitzer intervju om Irak, har inträffat nu med ISIS-debaclet osv.
Senast redigerad av EliasAlucard 2015-07-22 kl. 15:04.
2015-07-22, 14:51
Medlem
freeriderXIIs avatar
Första GOP (republikanska) debatten är på FOX News i Augusti skall bli spännande att se.

Skall också bli intressant att se om Bill Oreilly och Hannity fortsätter att bevaka Trump positivt eller om de följer deras boss Murdoch och vänder sig mot honom.
2015-07-22, 16:07
Avstängd
Apropå Trump och invandrarfrågan:
http://boingboing.net/2015/07/15/tom-the-dancing-bug-the-dona.html

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in