2015-07-21, 21:57
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nistor
. Ska fatta mig kort, LH farbrors fru jobbar tillsammans med min sambo, familjen fick topsa LH för att bekräfta att det var hon. Huruvida detta stämmer eller ej låter jag vara osagt.

Det låter som något du fått om bakfoten ja. Att man kan ha tagit DNA-prov från kroppen så fort man hittade den: JA. Att familjen skulle ha gjort det: NEJ. Att inledande identifikation skulle ha skett med DNA: Det kan jag inte tänka mig - bekräftelse på att den funna kroppen var Lisa Holms kom redan morgonen efter. Har aldrig hört talas om att DNA-analys skulle ha gått så otroligt snabbt.

Skulle jag gissa något (om vi utgår från att du inte trollar) så är det som kan ha skett att man tagit DNA-prover från familjen i förebyggande syfte medan man ännu letade. Samt kanske även från grejer i bostaden man hoppades kunde ha flickans DNA på sig.
2015-07-21, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P55
Nej! Hitta inte på en massa skit nu!
varför skulle jag hitta på? Säger bara vad sambon berättat. Inte direkt jag sitter o trollar😔
2015-07-21, 22:00
Medlem
Citat:
varför skulle jag hitta på? Säger bara vad sambon berättat. Inte direkt jag sitter o trollar😔

Ja, jag klandrar inte dig, men som tidigare sagts, rykten och berättelser tenderar att berättas olika ju längre dessa färdas (Viskleken är ett bra exempel)

Visst har man tagit DNA på kroppen, det är inte otroligt, men jag är relativt säker på att föräldrarna identifierat henne genom fotografi på natten.
2015-07-21, 22:01
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
. Ska fatta mig kort, LH farbrors fru jobbar tillsammans med min sambo, familjen fick topsa LH för att bekräfta att det var hon. Huruvida detta stämmer eller ej låter jag vara osagt.

Topsning, inför DNA-analys hör till det rättsmedicinska fastställandet av ID.

Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
I så fall har inte föräldrarna identifierat Lisa morgonen efter fyndet, som polisen sa.

Jo, det blev nog klart ganska snabbt. Analys som visar på släktskap tar någonstans 6-10h innan man har färdigt resultat.
Senast redigerad av rotesau 2015-07-21 kl. 22:13.
2015-07-21, 22:01
Medlem
Citat:
Skogen ligger utmed vägen från Blomberg 10 eller precis utanför tomtgränsen till Hovgärde. Kroppen gömdes i en byggnad för att hittas. Människor går väl dit någon gång får man väl anta.

Kroppen gömdes inte inne i byggnaden för att #1 "Han tänkte på LH's stackars föräldrar och ville att kroppen skulle hittas. Inte heller för att #2 "GM ville att kroppen skulle hittas.
Han hade garanterat tänkt att FLYTTA på henne vid ett för honom bättre tillfälle som aldrig kom på grund av den snabba sökinsatsen och MPS.
GM tänkte knappast på någon annan än sig själv. Helt glasklart.
2015-07-21, 22:03
Medlem
Konservativ-Mans avatar
Citat:
Det beror på att det finns en dömd pedofil med anknytning till den gamla spritfabriken mittemot kaféet. Han kanske är intresserad av lite större tjejer också. Han kunde inte hålla inne sin sexuella läggning en gång, han kanske klev över gränsen en gång till.

Okej! Så det är alltså klarlagt att han är pedofil, eller det något man antar eftersom han uppenbarligen har dömts för övergrepp på ett barn?

Om han nu är pedofil, dvs har sin huvudsakliga attraktion till barn, så anser jag att han inte bör vara den förste man misstänker.
2015-07-21, 22:04
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Den lilla dungen är ett par hundra meter hit och dit. Hade kroppen varit gömd där så hade den med stor säkerhet hittats inom ett dygn. Kroppen hade behövts gömmas bra mycket längre bort än så för att undgå upptäckt. Och då hade man fått köra en bra bit för det finns mest åkermark i det aktuella området.

Det må vara skog, en dunge som sagt, men den ligger förhållandevis väldigt öppet med åkrar åt alla håll - en kropp där vars dofter far omkring med vinden, hade hundarna snappat upp ögonaböj.
2015-07-21, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannahj
Det pratas om att GM inte har haft tid att döda Lisa och sedan gömma undan kroppen och sedan skaffa sig alibi pa pizzerian.

Jag tor att det var inte fråga om alibi. Han var nog förbannat att det gick snett. Han hade ju bara tänkt sig ha lite roligt och sen spårade det ur. Att åka och köpa pizza var snarare ett försök att döja till brodern och frun vad han hade gjort. Mycket möjligt att liket var med i bilens bagagelucka när de körde till Ica eller pizzerian. Efteråt åkte MGM till Martorp och sa att han går och tittar hur djuren har där. MGM tänkte komma senare och gömma kroppen när han har kommit på en bättre ide. Han hann aldrig göra detta för det kom poliser, det kom MP och han fick panik när MP närmare Martorp. Han åkte dit och försökte i panik flytta kroppen men hann inte för MP frågade honom att vad han håller på.
2015-07-21, 22:08
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservativ-Man
Okej! Så det är alltså klarlagt att han är pedofil, eller det något man antar eftersom han uppenbarligen har dömts för övergrepp på ett barn?

Om han nu är pedofil, dvs har sin huvudsakliga attraktion till barn, så anser jag att han inte bör vara den förste man misstänker.
Domen postade jag idag. Han delar adress med två vuxna kvinnor.
2015-07-21, 22:12
Medlem
Citat:
Mordplatsen kändes säkrare. Det måste vara mycket otryggt att köra omkring med ett lik i lasten.

Ja, om man inte har tillgång till en bil. Annars är det nog bilen man tänker först i paniken. Kroppen in i bilen och snabbt iväg. Man vart tänkte MGM. Han körde till det stället han känner bäst.
2015-07-21, 22:13
Medlem
Citat:
Därför att syftet med flytten var att ta bort kroppen från en plats som kan knytas till GM, och inte flytta den till en plats som kan knytas till GM och samtidigt se till att den hittas och skyddas mot djur. Det är min teori med både flytten och fyndplatsen. Har jag inte gjort det klart, eller måste jag upprepa det en gång till?

Syftet med att flytta kroppen från MP var för att hon antagligen skulle hittas relativt omgående. MP ligger förmodligen i nära anslutning till kafét alternativt att MP är ett fordon, vilket ter helt naturligt att snabbt flytta kroppen till en säker plats (tex. ett låst klädskåp som ingen har tillgång till) för att senare åter ta itu med den.
Jag har mycket svårt att tro att GM ville att kroppen skulle hittas. Kroppen är den viktigaste pusselbiten i en mordutredning.
2015-07-21, 22:14
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Du svarade inte på mina två första frågor.

Nej, det kan jag inte, vad det nu har med saken att göra.
Kan du plocka fram ett exempel där en kropp dumpats i byggnad på annan plats utan avsikt att den skulle hittas?
Vad fan var det för jävla frågor då? Många av dina frågor går inte att svara på ändå. De är frågornas motsvarigheter till omöjliga figurer!

Nej jag kan inte komma på nåt bra exempel heller där kroppen har gömts inomhus. Det finns ju exempel på seriemördare och gangstrar som har gömt kroppar ingjutna i golv och väggar. Men att någon vanlig mördare har gjort det kan jag faktiskt inte ge något bra exempel på. Skog och vattendrag är nog de två vanligaste dumpningsplatserna när man vill bli av med kroppar. Därför så var det ju knappast slutdestination på Martorp heller utan snarare en paniklösning när pizzasuget blev för stort.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in