2015-07-21, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Mindre än 100 m sydost om MGMs bostad och med full insyn mot MGMs "fikahörna" utomhus (enl Google Maps), bor en person med ett troligen slovakiskt efternamn.
Modern och slovaker ur den generationen hade väl ryska som administrativt, om inte officiellt språk(?), och kan säkert förstå varann.

Bröderna borde ha lärt sig engelska hyfsat med tanke på att de var ca 6 / 10 år gamla när Litauen blev självständigt och då gick "omprogrammeringen" av skola och alla andra institutioner mycket snabbt.

Vad menar du? Skulle grannen pratat med mgm's mamma? Känner honom personligen och ser det som helt osannolikt att det skulle ha hänt...
2015-07-21, 21:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lindhsky
Jag tror mördaren denna gång hade tänkt att dumpa kroppen på annat ställe men allting fick sådan uppståndelse direkt och han kände säkert att han hade hundratals ögon på sig hela tiden - kanske till och med på natten. Att ha en kropp i bilen under en längre sträcka kan nog göra vem som helst stirrig. Att bära på en kropp på en plats man inte känner till är ännu värre.

Nej, hon har säkert blivit placerad i ett fordon, kanske den där rostiga vagnen de visade på bild i en av tidningarna, och det är ju helt naturligt att mördaren rörde sig på gården och i närheten av det där huset så det var ett enkelt första dumpningsställe tror jag.

Kanske köpte sig mgm "alibi" genom ett pizzeriabesök men blev trängd i ett hörn av insatsen och blev tvungen att göra sig av med kroppen på ett ställe han kunde ta sig till och arbeta inom utan att bli upptäckt.

Tiden är alltid en faktor vid mord och den var inte till gms favör...
2015-07-21, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
AE är sadist och njuter av förnedringen oavsett offer. Men i Englafallet är det ju en impuls som startar brottet.
En "riktig" pedofil tror i sin egen värld att barnet vill och att det är "kärleksfullt".

Precis och i första fallet var det en ung kvinna "inget barn" men sedan blev det ett barn när han tog Engla.
2015-07-21, 21:37
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Hoppas och tror på att polisen kör en, intil vidare, hemlig paralell utredning på den/de som mördat Lisa, och att Litauen brodern enbart kommer åtalas för brott mod griftefriden, om något als.

Snälla, kan du inte tydligt och klart förklara för oss alla exakt vilka fakta du bygger din hypotes på att litauern inte är mördaren?

Jag kan f ö än en gång påminna om att det inte bedrivs "hemliga parallella" brottsutredningar i Sverige. Möjligen på säkerhetstjänstens område då. Inte heller håller man folk häktade för att "locka fram den verklige mördaren" och andra idéer som folk brukar komma med i varje sån här tråd. Polisen har topsat folk i närområdet, kollat upp dömda för grövre brott som bor i runt omkring, det har framkommit. I FUP får vi säkert läsa en del förhör med folk som befunnit sig i omgivningarna eller haft möjlig tillgång till intressanta utrymmen.
2015-07-21, 21:37
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Från kafeet till bröderna är det ca 1 km. Och sen börjar den lilla dungen ca 100 m efter det. Snuten knackar ju på hemma hos bröderna kl 03.00 samma natt som BO försvann så det får man nog se som givet att de undersöker den enda dungen som finns i det aktuella området. Resten av området är ju antingen fält eller enstaka träd som är lätt att söka av. Iaf om man letar efter en kropp. Småprylar kan man givetvis missa om man inte har samma resurser som MPS men inte en chans att snuten inte hade hittat en kropp i den dungen. Isf kan man ju undra var fan de har sökt?
Jag tvivlar på att de hade hundar första natten, och visste GM om de skulle ha det? Och, hade det varit en katastrof om NB hade dumpat kroppen i stora sjön väster om Blomberg och kommit försent till pizzaköpet? Han var ju inte särskilt noga med tiden morgonen efter.
2015-07-21, 21:50
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kokaboy
Ett sönderrivet linne och Lisas bankomatkort har hittats av MP. En vän till mig vars släkting var med och gjorde fynden har berättat det. Tyvärr så vet jag inte var fynden gjordes eller när.
Ifall det stämmer så styrker det ju teorin om att det är frågan om ett sexualbrott.
Som fick en dödlig utgång.
2015-07-21, 21:50
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservativ-Man
Hur kommer det sig att man till och från i tråden diskuterar pedofili? Det är ju knappast relevant även om LH ännu inte hade fyllt 18 år.

Pedofili är en sexuell läggning eller en störning, därom tvistar di lärde dock...

Sedan är det så att majoriteten av pedofiler begår inte övergrepp på barn eller andra. De lever i hemlighet med sin läggning/störning.

De flesta övergrepp på barn begås av icke-pedofiler. Det kan vara någon familjemedlem, någon vän till familjen, eller någon helt annan person som av någon outgrundlig anledning förgriper sig på ett barn trots att de egentligen har sin huvsakliga attraktion till vuxna.

Nu kanske detta inlägg är off topic, men av någon konstig anledning diskuteras det pedofili i denna tråd.
Det beror på att det finns en dömd pedofil med anknytning till den gamla spritfabriken mittemot kaféet. Han kanske är intresserad av lite större tjejer också. Han kunde inte hålla inne sin sexuella läggning en gång, han kanske klev över gränsen en gång till.
2015-07-21, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Existerar gör han naturligtvis.
Och är det så att polisen inte talat med honom så ska så naturligtvis göras.

För OM han överhuvudtaget funnits på plats, ja då ska han naturligtvis höras

Jag kan garantera dig att alla inblandade individer som har tillgång till Martorp och dess omgivningar samt de personer som arbetar/arbetade med LH, de MT samt AJ har kollats upp. Vissa har säkert även fått lämna salivprov för att antingen uteslutas eller inneslutas i utredningen. Det är rutin vid utredningar av denna kalibern. I detta fall finns ett stort antal människor involverade på olika sätt och som av naturliga orsaker lämnat olika typer av spår vid kafét, ladorna och Martorp. Det är alltså mångas arbetsplats. Den viktigaste ledtråden är Lisas kropp som förhoppningsvis kan tala om, dels hur hon dödades - och viktigast av allt - av vem.

Med anledning av de senaste uttalandena av b. la. chefsåklagaren så förutsätter jag att det finns, redan idag, tillräckligt med bevisning mot den MT, men att man ändock inväntar en del analyssvar ihop med ett fullständigt obduktionsprotokoll innan man går till åtal.
Det råder yppandeförbud, men när en FUL delger så pass positiv information gällande bevisläget i en utredning har de mycket sällan misslyckats kapitalt med att fälla rätt GM. Det kommer att vara tung, teknisk bevisning och inte indicier som till slut fäller den/de MT i denna rättegång när den väl drar igång.
2015-07-21, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eltonovan
Så du menar också på att hon förmodligen blivit styckad eftersom dom spärra av slaktrummet jätte länge blodspår? Stackars flicka
. Ska fatta mig kort, LH farbrors fru jobbar tillsammans med min sambo, familjen fick topsa LH för att bekräfta att det var hon. Huruvida detta stämmer eller ej låter jag vara osagt.
2015-07-21, 21:54
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nistor
. Ska fatta mig kort, LH farbrors fru jobbar tillsammans med min sambo, familjen fick topsa LH för att bekräfta att det var hon. Huruvida detta stämmer eller ej låter jag vara osagt.
I så fall har inte föräldrarna identifierat Lisa morgonen efter fyndet, som polisen sa.
2015-07-21, 21:55
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nistor

Nej! Hitta inte på en massa skit nu!
2015-07-21, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
I så fall har inte föräldrarna identifierat Lisa morgonen efter fyndet, som polisen sa.

Nä, men de topsar nog oavsett ändå, för att få Lisas DNA.
Tror inte det har något att göra med att man inte kunde se något.
Tror som nämnts tidigare att föräldrarna fått se en bild där de kunnat identifiera.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in