2015-07-21, 19:01
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av angladotter
Bing översätter samma text sålunda: "Redan etablerade att både den 7 juni Bilevičiai kväll, cirka 20 timmar 30 minuter, var på en bensinstation och dess nuvažiavę till affären köpte pizza."

Vad gäller tidpunkten, 20.30 i stället för 19.30, så kanske det kan bero på att man utgår från litauisk tid, dvs + 1 timme?

Ja, kan stämma.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Men det var inget pådrag före 19:30, då MGM skulle hinna bli klar med kroppen för att kunna köpa pizza.
Fixa båt/sänke el öppna en grav av ansenligt djup är inte gjort så fort
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Detta, tror jag, är AJs frus andra son, han som är bagare. Han är i alla fall på AJs fru's facebook vänn lista:

https://www.facebook.com/vict*r.cotomoren* (*=o,o)
Hur gammal är AJs fru?
2015-07-21, 19:05
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Har du hört talas om en mördare som har flyttat ett lik från mordplatsen till en annan byggnad? Undantag Vatchareeya, halva hon hittades i ett hus, och där var avsikten tveklöst att hon skulle hittas. Huset var välkänt och ofta besökt.
Wow, så det var därifrån du har fått de grillerna att kroppen skulle hittas med avsikt. Ja då förstår jag att du är ute och snurrar i det här fallet. I ett mord av tusentals fanns det en avsikt med att kroppen skulle hittas. Men i det fallet så är det ju bara en bråkdel av kroppen som hittats. Nu är det ju en knäppskalle som är mördaren i det fallet så har svårt att se vad tanken skulle vara med att delar av kroppen skulle hittas. Förmodligen fanns det ingen särskild tanke överhuvudtaget.
2015-07-21, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dripatologi
Fixa båt/sänke el öppna en grav av ansenligt djup är inte gjort så fort

Precis och har nu gm någon typ utav autistisk störning så kanske inte gm alls tänkte sig dessa konsekvenser utav sitt handlande...
2015-07-21, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sara98
Fel sätt att uttrycka. Men jag tycker bara hela detta fall är skumt.

Jag lovar, att det är ganska många som delar din uppfattning om att det verkar skumt på olika vis. I olika detaljer som vi hittills bara kan gissa om, mer eller mindre.
Men du har väl inte missat att man från rättsväsendet offentligt gått ut med att man har fått en ganska god bild om hur det ligger till?

Och ändå ska vi dra större växlar på din intuition som egentligen inte backas upp av någonting annat än vad du tror och tycker? Enligt min intuition känns det vanskligt.
2015-07-21, 19:11
Medlem
angladotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Hur gammal är AJs fru?
Hon är 62 år.
2015-07-21, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angladotter
Bing översätter samma text sålunda: "Redan etablerade att både den 7 juni Bilevičiai kväll, cirka 20 timmar 30 minuter, var på en bensinstation och dess nuvažiavę till affären köpte pizza."

Vad gäller tidpunkten, 20.30 i stället för 19.30, så kanske det kan bero på att man utgår från litauisk tid, dvs + 1 timme?

I samma artikel anger de tiden för sms 18.23, alltså utan tidförskjutning. Varför skulle de räkna om tiden för pizzainköpet. Enda förklaringen jag kommer på är om någon ringt från Sverige denna tidpunkt och den som svara har tittat på klockan i Litauen.
2015-07-21, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Jag lovar, att det är ganska många som delar din uppfattning om att det verkar skumt på olika vis. I olika detaljer som vi hittills bara kan gissa om, mer eller mindre.
Men du har väl inte missat att man från rättsväsendet offentligt gått ut med att man har fått en ganska god bild om hur det ligger till?

Och ändå ska vi dra större växlar på din intuition som egentligen inte backas upp av någonting annat än vad du tror och tycker? Enligt min intuition känns det vanskligt.
Delar din intuition till 100%, rättsväsendet pekar med hela handen"Det är klappat o klart"
2015-07-21, 19:14
Medlem
Det pratas om att GM inte har haft tid att döda Lisa och sedan gömma undan kroppen och sedan skaffa sig alibi pa pizzerian. Det kan har gatt pa 15-20 min att valdta/forsoka valdta och sedan ett hart slag mot huvudet. Bryta nacken pa henne (inga blodspar) lasta in i bilen och gomma kroppen dar den hittades. Hade hon hjalmen pa sig kanske det inte fanns nagot hår av henne i bilen och med tur (vet ej hur pass stor chansen ar dock) lamnas inga spar kvar i bilen.
2015-07-21, 19:15
Medlem
Vill återgå till den svarta suven som någon granne till caféet skulle
ha passerat när Lisa stod och pratade.

Stod suven på vägen eller eller mer in mot ladan?
Vilket håll stod Lisa mot föraren eller på passagerar sidan motsatt håll?

Tänkbart scenario är i sådana fall att Lisa försöks att övertalas att hoppa in.

Men Lisa kanske uppfattar att något är fel. Vilket håll skulle hon då fly? Gissningsvis mot caféet om det var närmast eller in mot ladan om hon stod mot den sidan...
2015-07-21, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nybromannen
Vill återgå till den svarta suven som någon granne till caféet skulle
ha passerat när Lisa stod och pratade.

Stod suven på vägen eller eller mer in mot ladan?
Vilket håll stod Lisa mot föraren eller på passagerar sidan motsatt håll?

Tänkbart scenario är i sådana fall att Lisa försöks att övertalas att hoppa in.

Men Lisa kanske uppfattar att något är fel. Vilket håll skulle hon då fly? Gissningsvis mot caféet om det var närmast eller in mot ladan om hon stod mot den sidan...

Är det bekräftat att en svart SUV synts på platsen?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in